Strona 1 z 3
wystrzaly w tlumik
: czw wrz 07, 2006 9:52 pm
autor: wojtek
: czw wrz 07, 2006 10:41 pm
autor: Lui
strzały w tłumik są jak zadziała czujnik nadmiernego ciśnienia, odłącz go jak jeszcze tego nie zrobiłes i sprawdź
podobne objawy (ale bez dymu) są też jak paliwa za mało, ale dym by to raczej wykluczał bo to znaczy że paliwa za dużo - tzn jak dym jest czarny
: czw wrz 07, 2006 11:01 pm
autor: DeviL
U mnie tak strzelal z rury jak map sensor padl , zazwyczaj trzabylo wkrecic do okolo 6tys obr na milisekunde puscic gaz i odrazu depnac i buum

Moze gubisz zaplony i niedopala paliwa ?
: pt wrz 08, 2006 7:09 am
autor: wojtek
: pt wrz 08, 2006 7:11 am
autor: wojtek
a ha co do dymu jest czarny czyli jak piszecie za duzo paliwka trzeba na regulacje podskoczyc

: pt wrz 08, 2006 7:59 am
autor: ZibiUT
Map jest to czujnik pod i nadciśnienia. w zalezności wartości steruje w UT zapłonem a dokładnie kątem wyprzedzenia zapłonu.(o ile się nie myle)
Podłącz ten czujnik i dopiero sprawdz.
Czerny dym to za bogata mieszanka. Sprawdz czy masz podłączony dobrze regulator paliwa na listwie. Moze podciśnienie spadło i cały czas leje dużo wiecej.
: pt wrz 08, 2006 8:35 am
autor: rosssssa
Zibi122 pisze:Map jest to czujnik pod i nadciśnienia. w zalezności wartości steruje w UT zapłonem a dokładnie kątem wyprzedzenia zapłonu.(o ile się nie myle)
A mi sie wydaje ze map służy do wyliczenia ilości zasysanego powietrza i przez to wyliczenia dawki paliwa.
Ale nie wiem jak to jest w UT
: pt wrz 08, 2006 9:00 am
autor: Lui
w ut jest jak zibi pisze
tylko mnie dziwi czemu ludzie pisza ze map mierzy pod i nadcisnienie, map mierzy poprosotu cisnienie od zera (próżnia) w górę

: pt wrz 08, 2006 12:21 pm
autor: ZibiUT
Lui pisze:w ut jest jak zibi pisze
tylko mnie dziwi czemu ludzie pisza ze map mierzy pod i nadcisnienie, map mierzy poprosotu cisnienie od zera (próżnia) w górę

Wynika to z niedoczytania/niedoinformowania i dlatego tak piszą.
Tylko są jeszcze mapy które nie mierza nadciśnienia a tylko pod.
rosssssa pisze:Zibi122 pisze:Map jest to czujnik pod i nadciśnienia. w zalezności wartości steruje w UT zapłonem a dokładnie kątem wyprzedzenia zapłonu.(o ile się nie myle)
A mi sie wydaje ze map służy do wyliczenia ilości zasysanego powietrza i przez to wyliczenia dawki paliwa.
Ale nie wiem jak to jest w UT
Mapa wykorzystuje się pośrednio do ustalania ilości zasysanego powietrza a dokładniej chodzi o to jakie ciśnieni panuje w kolektorze i na tej podstawie mozna wywnioskować ze potrzeba odpowiednią ilość powietrza.
: pt wrz 08, 2006 12:32 pm
autor: Lui
pV=mRT

: pt wrz 08, 2006 1:48 pm
autor: ZibiUT
Lui pisze:pV=mRT

Mozesz rozwinąc te jednostki
: pt wrz 08, 2006 2:36 pm
autor: Lui
p - ciśnienie z mapsensora * sprawność (np. 75%) [Pa]
V - objętość (pojemnosc skokowa jednego cylindra) [m3]
m - masa [kg]
R- stała gazowa 8.3143510 J/mol K
T- temperatura z czujnika temperatury [K]
m = pV/RT
no i wylicza sie mase powitrza no i wiadomo już ile trza lać paliwka
btw:
http://www.megamanual.com/v22manual/mfuel.htm
btw2
jutro koło poprawkowe z termodynamiki

: sob wrz 09, 2006 1:37 pm
autor: wojtek
: sob wrz 09, 2006 1:47 pm
autor: ZibiUT
Map sensor jest wbudowany w mikroplexa - komputerek na przegrodzie
Listwa jest pod kolektorem ssącym a jezeli chodzi o regulator cinienia paliwa to jest on na końcu listwy wtryskowej. Taki bączek
: sob wrz 09, 2006 3:39 pm
autor: Lui
no i ważna sprawa jak ktoś nie wie,
map sensor podłączony ma być ZA przepustnice
