Strona 1 z 2

TURBINA PROBLEM

: pt lut 18, 2005 6:58 pm
autor: Maciey
Witam, widzialem do sprzedania fajnego uniacza nawet, lecz wlasciciel mowi ze ma pare mankamentow. Co bardzo mnie zadziwilo to turbina podobno raz dziala raz nie wiec wyklucza jej mechaniczne uszkodzenie. Czy takie cos w ogole jest mozliwe i co to moze byc jaki moze byc tego koszt ??

a zamek tylnej klapy - ile kosztuje?

: pt lut 18, 2005 7:23 pm
autor: ziuzio
To co opisujesz jest prawdopodobnie spowodowane zacinającym się waste gatem. Można go przeczyścić i być może zacznie działać poprawnie :) ,jak nie to można go wymienić i wtedy powinno być w porządku.

Re: TURBINA PROBLEM

: pt lut 18, 2005 10:05 pm
autor: marcin77
Maciey pisze:Witam, widzialem do sprzedania fajnego uniacza nawet, lecz wlasciciel mowi ze ma pare mankamentow. Co bardzo mnie zadziwilo to turbina podobno raz dziala raz nie wiec wyklucza jej mechaniczne uszkodzenie. Czy takie cos w ogole jest mozliwe i co to moze byc jaki moze byc tego koszt ??

a zamek tylnej klapy - ile kosztuje?
gdzie takie uno sprzedają :?:

: sob lut 19, 2005 12:07 am
autor: Maciey
Słupsk. ale to nie jedyne mankamenty dodac mozna jeszcze zepsute zamki w tym tylnej klapy (to chuba w UT standard czyz nie?) nie wiadomo czy jest OC. przeglad jest. termostat 2 biegu wentylatora (jesli dobrze zrozumialem przez tel) podpiety na krotko - ale to chyba nie problem.

pare ubytkow na lakierze sie znajdzie itp. ale lakier ladniusi mniami miejscami jak nowka

: sob lut 19, 2005 11:19 am
autor: ziuzio
Jeszcze odnośnie tej turbiny, czy ten UT ma może LPG, bo czasem jest tak że magicy-gazownicy specjanie otwierają waste gate żeby założyć jak najgorszą instalację :evil: (a potem nawet jak ktoś zdemontuje to właśnie takie cyrki z waste gatem).

: sob lut 19, 2005 1:26 pm
autor: Maciey
nie nie ma gazowni.

: ndz lut 20, 2005 4:07 pm
autor: Maciey
a co to jest waste gate i jak lajik w turbinach jak ja moze to sprawdzic czy to tego wina przy ogledzinach auta? oraz jaki jest koszt. ew. naprawy/ i czy jest to mozliwe do wykonania przez laika lajkonika :wink:

: ndz lut 20, 2005 5:39 pm
autor: ZibiUT
http://www.unoturbo.prv.pl
Tam w dziale technika jest opisany west gate i zasada działania

: ndz lut 20, 2005 5:44 pm
autor: ziuzio
http://www.astercity.net/~josuch/unotur ... turbo3.jpg
Waste gate to taki bączek na samej gorze po prawej na turbinie na tym zdjęciu, jak widzisz idzie od niego taka dzwigienka, dzwigienka ta powyżej ciśnienia 0,7(lub 0,5)bara popycha taka klapkę, ktora odsłania otwor(widoczny po lewej stronie czarnej dziury w głębi, ktorym spuszczane są spaliny(tak aby nie napędzały dalej turbiny))

: ndz lut 20, 2005 6:44 pm
autor: Maciey
Zibi122 pisze:http://www.unoturbo.prv.pl
Tam w dziale technika jest opisany west gate i zasada działania
ja tam widze tylko BOV - czy to to samo?

: ndz lut 20, 2005 6:56 pm
autor: Maciey
chyba to samo :oops:

: ndz lut 20, 2005 7:18 pm
autor: ZibiUT
To nie to samo co BOV.

1. Zawór BOV:
Działanie tego zaworu najłatwiej jest wytłumaczyć na poniższym przykładzie:

W czasie przyspieszania turbina tłoczy powietrze do silnika. W momencie kiedy puszczamy gaz, przepustnica się zamyka i odcina powietrzu możliwość wylotu. W układzie dolotowym wzrasta ciśnienie, powietrze cofa się i gwałtownie wyhamowuje turbosprężarkę. Takie nagłe zahamowanie powoduje stratę energii obrotowej i negatywnie wpływa na trwałość turbiny. Aby zapobiec temu zjawisku w Uno Turbo zastosowany jest zawór upustowy powietrza, w skrócie zwany BOV (blow off valve). Sterowany jest on podciśnieniem, które powstaje w kolektorze dolotowym w momencie zamknięcia przepustnicy. Po jego otwarciu powietrze kierowane jest z powrotem do wlotu turbosprężarki. Tworzy się wtedy obieg zamknięty. Powietrze krąży od wylotu, przez intercooler do wlotu turbosprężarki.
Standardowy zawór można wymienić na zawór, który wypuszcza powietrze bezpośrednio do atmosfery. W momencie jego działania słychać charakterystyczny dźwięk przypominający sapanie albo przerywane syczenie (dźwięk zależy od zastosowanego zaworu).

Wastegate(znalezione w internecie)

Silniki wyposażone w turbosprężarki wymagają stosowania zaworów obejściowych, Mają one za zadanie zmniejszenie ciśnienia w układzie wydechowym przez umożliwienie spalinom ominięcia turbiny turbosprężarki poprzez sterowanie klapą umieszczoną w kanale obejściowym turbosprężarki. W momencie zbyt dużego wzrostu ciśnienia spalin zasilających turbosprężarkę następuje uchylenie klapy i część spalin omija turbinę,

: ndz lut 20, 2005 9:29 pm
autor: Maciey
i wszystko jasne, a czy sam demontaz turbo i dostanie sie do tego jest trudne?

: ndz lut 20, 2005 10:24 pm
autor: ZibiUT
No troszke roboty jest.
dla wprawionej osoby ( mops ) pod blokiem 2-3 godz
Dla mało wprawionej i nie wiadomo w jakism stanie sa śróby 3-8 godz

: pn lut 21, 2005 8:51 am
autor: mops
Maciey pisze:i wszystko jasne, a czy sam demontaz turbo i dostanie sie do tego jest trudne?
a po co chcesz od razu demontowac ?? Wsadz lapke pod maske i zlap za ten pret ktorym zawor waste-gate steruje klapka. Sprawdz czy "sprezynuje" jak chcesz go wyciagnac z zaworka. Jak jest duzy opor to przyczyna problemu jest gdzie indziej...

Zeby wymienic ten zaworek to tez nie musisz sprezarki wyciagac. Odkrecasz dwie srubki "8" i sciagasz jedna zawleczke i zaworek wyciagasz (tak wiem trza sie gimnastykowac ale jest to wykonalne). No chyba ze chcesz sie bawic ze sprezarka (a to ciezka sprawa juz bo tam ciasno jak chol...).