Strona 1 z 1
Tylne piasty
: ndz sie 20, 2006 7:30 pm
autor: maciek
Witam,
tak się składa że muszę wymienić komplet tylnych piast.
Próbowałem dobrać się do łożysk ale za cholerę nie wiem jak "ONI" to zrobili. że nie da się ich wyciągnąć.
W sklepie wg. katalogu w turbinowcach były montowane trzy rodzaje piast..
I tu pytanko czy piasty od zwykłych uniaków różnią się wymiarami?
Na 100% mają wycięcia służące wymianie szczęk.
Jako że nie chce mi się odkręcać wszystkiego i porównywać to pytam - może już ktoś miał z tym styczność.
Pozdrawiam zapaleńców
: ndz sie 20, 2006 9:36 pm
autor: ZibiUT
Hej
Ja w tym tygodniu bede sie za to brał znaczy mam jeszcze z tyłu bębny a zakładam tarcze ale na belkę z bebnami. Bede wiedział czy piasty sie różnią bardzo.
: pn sie 21, 2006 10:38 am
autor: Bini0
Nie ma mocowania pod zacisk - trzeba sobie dorobic

: pn sie 21, 2006 11:20 am
autor: ZibiUT
A jesteś 100% pewny?? Bo o il mnie pamieć nie myli (dawno zmieniałem ta belkę) to belka wygladała identycznie jak w turbo
: pn sie 21, 2006 3:00 pm
autor: Bini0
Nie wiem jak w 3D ja u siebie dorabialem mocowanie zacisku
: pn sie 21, 2006 3:03 pm
autor: ZibiUT
Ale jażma mam
Re: Tylne piasty
: pn sie 21, 2006 7:13 pm
autor: wojti2001
maciek pisze:Witam,
tak się składa że muszę wymienić komplet tylnych piast.
Próbowałem dobrać się do łożysk ale za cholerę nie wiem jak "ONI" to zrobili. że nie da się ich wyciągnąć.
W sklepie wg. katalogu w turbinowcach były montowane trzy rodzaje piast..
I tu pytanko czy piasty od zwykłych uniaków różnią się wymiarami?
Na 100% mają wycięcia służące wymianie szczęk.
Jako że nie chce mi się odkręcać wszystkiego i porównywać to pytam - może już ktoś miał z tym styczność.
Pozdrawiam zapaleńców
Trzeba zapewne calosc rozebrac i lozysko wycisnac prasą
: pn sie 21, 2006 10:06 pm
autor: maciek
A jednak rozebrałem...
Okazało się że piasta od turbo jest 4mm niższa.
Poza tym nie powinno być większych problemów z adaptacją ponieważ średnice montażowe są takie same.
Nie wiem tylko czy lepiej umieścić dystans na swożniu belki czy pomiędzy piastą a tarczą ale zważając na to że wypadałoby zachować maksymalne przyleganie wewnątrznej bieżni łożyska do swożnia raczej wybiorę wariant 2.
Jako że nie mogłem znaleźć zamienników a oryginały są nistety ździebko za drogie zastosuje właśnie rozwiązanie z pierścieniem.
Jeśli chodzi o rozbieralność tylnych piast to nie wydaje mi się aby istniała możliwość wymiany samego łożyska bez interwencji flexa.
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
: pn sie 21, 2006 11:30 pm
autor: Yannick
Jeśli chodzi o rozbieralność tylnych piast to nie wydaje mi się aby istniała możliwość wymiany samego łożyska bez interwencji flexa.
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
Cytat za jedną książką o Uno
Wymiana łożyska koła tylnego polega na wymianie całej piasty.
*uniesść tył samochodu i zdjąć koło
*zdemontować bęben hamulcowy lub tarczę
*zdjąć z piasty miseczkę
*odbezpieczyć nakrętkę czopa piasty i odkręcić ją
*ściągnąć piastę z łożyskiem, używając narzędzia 1847015000
*wycisnąć pozostającą ewentualnie na czopi wewnętrzną bieżnię łożyska
*wcisnąć czop (lub wbić miękkim pobijakiem) nową piastę z dobrze dociśniętą krawędzią mocującą łożysko. Nacisk wywierać tylko na wewnętrzny pierścień łożyska
*wkręcić nową nakrętkę czopa piasty i dokecić ją momentem 216Nm. Łożysko nie podlega regulacji
*starannie zacisnąć nakrętkę
*miseczkę wypełnić w 3/4 smarem do łożysk i wcisnąć w piastę
*zamontować bęben hamulcowy lub piastę
*założyć koło tylne oraz sprawdzić czy nie ma luzu i lekko się obraca
: czw sie 31, 2006 6:55 pm
autor: ziuzio
Bini0 pisze:Nie wiem jak w 3D ja u siebie dorabialem mocowanie zacisku
Wszystko pasuje bez problemu bębny->tarcza, tylko trzeba mieć wszystkie elementy:).
Re: Tylne piasty
: śr paź 08, 2014 6:21 pm
autor: Wojcieh
Cześć wszystkim, dawno się tu nie udzielałem, ale odgrzeję tego 8-letniego kotleta...
Szukam piast tylnych do UT, znalazłem na razie jedną sztukę. Niestety, niewiele myśląc stare już dawno wyrzuciłem, a wymiarów nie zapisałem. Ktoś wie, czy i ewentualnie od czego będą jeszcze pasować? Albo może ktoś ma wymiary takiej piasty. Na upartego takie piasty można kupić np. w UK, ale jeśli się da, to wolę tego uniknąć

Re: Tylne piasty
: śr paź 08, 2014 7:17 pm
autor: goofer007
Na allegro masz jakiegoś chińczyka,
TU oryginały, a jak ci się nie spieszy to można jakiegoś FAGa albo SKF od producenta ściągnąć.
Jak masz kogoś ogarniętego to i łożyska da się wymienić.
Re: Tylne piasty
: wt paź 14, 2014 10:38 am
autor: Wojcieh
Dzięki za link, zamówię sobie

W swoim czasie...
A co do wymiany samych łożysk, to już po ptokach... Wywaliłem stare piasty będąc pewnym, że nowe kupię bez problemu i to za 70zł/sztuka... Jakieś 2 lata temu
