Strona 1 z 6
Kupiłem Punto GT początek moich problemów!!!!!
: sob lip 15, 2006 12:05 am
autor: klimczok3
Zakupiłem 2 tyg temu piękne srebrne Punto GT.Wszystko pięknie i wspaniale, aż dwa dni później zobaczyłem piękny biały dumek z rury wydechowej mojego nowiutkiego samochodu

Pojechałem na test co2 i pan mechanik stwierdził że padła uszczelka pod głowicą.
Wziołem sie do roboty.Zakupiłem części i rozbieram!
co sie okazało!?!
luz na pierścienach 1,5mm,turbina padnięta,wypier... amortyzatory,kszywa głowica itd....
A teraz do konkretów! potrzebuje pomocy,a mianowicie gdzie można kupic turbine nową albo regenerowaną.Czy są jakieś zamienniki?Moja do regeneracji sie ponoc nie nadaje!!! zrobiłem tym autkiem 250 km i cały czas stoi na warsztacie,remont silnika zrobiłem ale problem z tą turbiną!
pomóżcie mi uwieżyc w FIATa.
: sob lip 15, 2006 12:27 am
autor: ziuzio
Identyczną turbinę będzie cięzko dostać:(, możesz próbować pytać w zakładach regenerujących turbosprężarki(np.
http://www.motoarena.pl/ ,
http://www.reampoland.pl/ ) ale z regenerowanymi turbinami różnie bywa - czasem się udaje, czasem jednak nie:| .
A może zdecydujesz się zamontować inną, bardziej dostępną turbinę:)??Mocowanie takie jak w PGT jest dosyć częste wśród turbin Garretta(np. coś z rodziny GT25) czy KKK, kwestia ewentualnego przerobienia chłodzenia i oleju oraz prawdopodobnie DP.
: sob lip 15, 2006 12:35 am
autor: klimczok3
Jestem ciemny w temacie turbin idt.co to te DP?
: sob lip 15, 2006 12:38 am
autor: KYS
klimczok3 pisze:co to te DP?
DP = down pipe
Rura 'łącząca' turbinę z wydechem
: sob lip 15, 2006 12:40 am
autor: ziuzio
DP to Down Pipe czyli część wydechu zaraz za turbiną:).
A skąd wiadomo że turbina padnięta? Ma duże luzy i puszcza dymki?
Jeżeli nie daje dymem dużo, to może jeszcze pojeździ trochę.
: sob lip 15, 2006 12:40 am
autor: klimczok3
Z tymi orginałami tak trudno? A może znacie kogoś kto dobrze zna sie na regeneracji może on coś poradzi,ja jestem zdesperowany ale nie do takiego stopnia żeby wydac na turbine 3000zł.
: sob lip 15, 2006 12:43 am
autor: klimczok3
w zasadzie to daje ciśnienie dobre,nie tłucze sie nis tylko temn wałek ma luz i to dośc spory.Przy max wychyleniu obciera o obudowe i jedna łopadka wydaje sie wygięta
: sob lip 15, 2006 7:15 am
autor: ZibiUT
No to juz troszkę nie dobrze jak obciera obudowe.
Poszukaj turbiny GT25 moze T25 dośc popularne.
: sob lip 15, 2006 3:48 pm
autor: rosssssa
jak już masz wymieniać turbine to pozbieraj troszke $$$ i wyspawaj odrazu kolektor wydechowy z kwasu.
Dopasujesz sobie wtedy wszystko pod nowe turbo i nie będzie problemu.
: sob lip 15, 2006 6:25 pm
autor: klimczok3
Właśnie skontaktowałem sie z Turbo-teciem i w poniedziałek wysyłam im turbine w poniedziałek.Obiecali mi przebadac ją konkretnie i postawią diqgnoze czy na śmieci czy regeneracja...Mają taką nową cena niezbyt wygórowana ok.2500zł.Regeneracja to koszt 800+Vat.
Mam tylko problem z pierścieniami, w aso chcą 450 zł za kmpl.,wie ktoś gdie można kupic taniej?
: sob lip 15, 2006 7:11 pm
autor: Lui
za 2500 to będziesz miał już gt25r na łożyskach kulkowych która wydoli do ~200KM

: sob lip 15, 2006 7:12 pm
autor: ziuzio
klimczok3 pisze:
Mam tylko problem z pierścieniami, w aso chcą 450 zł za kmpl.,wie ktoś gdie można kupic taniej?
Próbuj w zwykłych sklepach motoryzacyjnych typu Fota, Motorex, Intercars, JC(lub jakieś podobne w Twoim mieście).
Średnia cena kompletu pierścieni do 1.4T nie przekracza ~300zł.
: sob lip 15, 2006 7:44 pm
autor: klimczok3
Ja już sam niewiem co mam robic,to wszystko jest strasznie drogie:
Punto gt 8000
amorki gaz 410zł
końcówki drążków 60zł
klocki ham kpl 140zł
pasek rozrządu 70zł
napinacz 35zł
teraz kpl. uszcz silnika ok250zł
pierścienie ok 300zł
turbina 1000 lub 2500zł
planowanie głowicu itd...
a gdzie robocizna?
Już sam niewiem czy nie złoże go tak i czy nie szukac jakiegoś debila(jak ja) żeby to kupił!!!!!
No powiedźcie obiektywnie!?!Co robic?
gdybym ciebie LUI posłuchał to dochodzą koszty przeróbki mocowań turbiny i dp.
jednym słowem katastrofa!!!!!

: sob lip 15, 2006 11:25 pm
autor: ziuzio
Jak nie robisz sam, to lepiej odpuścić temat albo wrzucić jakiś inny silnik-hamulce są dobre, zawias też lepszy niż w zwykłym Punciaku:).
: ndz lip 16, 2006 8:32 am
autor: chemmist
klimczok3 pisze:Ja już sam niewiem co mam robic,to wszystko jest strasznie drogie:
Punto gt 8000
amorki gaz 410zł
końcówki drążków 60zł
klocki ham kpl 140zł
pasek rozrządu 70zł
napinacz 35zł
teraz kpl. uszcz silnika ok250zł
pierścienie ok 300zł
turbina 1000 lub 2500zł
planowanie głowicu itd...
a gdzie robocizna?
Już sam niewiem czy nie złoże go tak i czy nie szukac jakiegoś debila(jak ja) żeby to kupił!!!!!
No powiedźcie obiektywnie!?!Co robic?
gdybym ciebie LUI posłuchał to dochodzą koszty przeróbki mocowań turbiny i dp.
jednym słowem katastrofa!!!!!

pierścienie kupuj tylko w ASO, inne nie pasują, sprawdzone
a na fiata nie narzekaj, kupiłeś po taniości samochód który nigdy nie miał łatwego życia z powodu osiągów, po prostu zajeżdżony i tyle