Strona 1 z 1

Fazy rozrządu - wałek

: ndz sty 16, 2005 10:36 pm
autor: ZibiUT
Jako że jestem przed regeneracją wałka rozrządu to zastanawiam sie czy nie zrobić małych modyfikacji:

1,3T
- wznios 8 mm
- otwarcie zaworu ssącego 0 st
- zamknięcie zaworu ssącego 40 st po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 30 st przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 10 st po ZZ

1,4T
- wznios 9,56 mm ssący, 8,8 mm wydech
- otwarcie zaworu ssącego 14 st przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 44 st po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 36 st przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 6 st po ZZ

1,4 ie

- wnios 8,8 mm
- otwarcie zaworu ssącego 7 st przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 35 st po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 36 st przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 6 st po ZZ

Czy można założyć bezpiecznie wałek od 1,4ie??
Co mi to da i czy jest sens??
Jak zmieni się charakterystyka silnika znaczy co pójdzie w dół a co w góre??

Zależy mi najbardziej na wzroście mocy i momenu w użytkowym zakresie obrotów a nie gdzieś w kosmosie :)

: ndz sty 16, 2005 11:25 pm
autor: ziuzio
Oświeć mnie co znaczy ZZ i ZW bo nie mogę sobie tych dwoch rożnych punktow odniesienia dla wałka wyobrazić :oops: .
Ja nie kombinowałbym bym z wałkami tylko wepchnął ten od 1.4T bo w silnikach t bardzo ważne jest przepłukanie cylindra powietrzem tłoczonym przez turbinę(a nie jak jak w N/A zjawiskami falowymi-chodzi mi o sens zjawisk,nie czepiać się moich sformułowań :wink: ),a wałek od 1.4t to zapewnia bdb poprzez duży wznios krzywki ssącej i kat wspołotwarcia 20st. Zresztą czasy otwarcia ssania w 1.4t to 58 st,więc turbina ma trochę czasu żeby napełnić dobrze cylinder :P .Czas wydechu jest w miarę porownywalny,aczkolwiek w 1.4(i tym z t i bez t) czas jest wcześniejszy i jest większa energia spalin,dzięki czemu turbina lepiej podaje :) .
Oczywiście możesz probwać pchać wałek ktory chcesz,bo zapewne na zwykłym 1.4 będziesz mniej spalał,a na tym od 1.3t będziesz może miał lepszy doł,ale na pewno na 1.4t uzyskasz największą moc i moment :wink: .Poza tym już zadawałeś to pytanie na sr.pl,czyżbyś nie ufał gms :lol: ?

: ndz sty 16, 2005 11:40 pm
autor: ZibiUT
Zadawałem ale nie dokońca otzrymałem odpowiedz.

ZZ - GMP - górmy max punkt
ZW - DMP - dolny min punkt (czy jakoś tak)

Z tym ze nie wiem czy głowica w 1,3T i w 1,4T nie ma innej wysokości co może spowodować spotkanie sie zaworów z tłokami

Poza tym mam wałek od 1,4T ale jest po regeneracji i był by tez do regeneracji a wiec bez sensu jak wałek do 1,4 można za 150-200 zł kupić
a regeneracja 300-400 zł

: pn sty 17, 2005 7:47 am
autor: ziuzio
Głowica 1.3t i 1.4t(a nawet zwykłe 1.4,czy 1.1,1.3,1.5 z Ritma) mają takie same wysokości tylko rożne kształty komor spalania(w 1.4t oczywiście większe) więc nic na pewno się nie spotka :P . Ja jednak sprobowałbym z tym od 1.4t,a jak nie to chociaż 1.4+regulowane kołko rozrządu,żeby troszkę opoznić rozrząd,bo ten od 1.4 za wcześnie zamyka ssanie(wiesz do kogo zagadać na sr.pl?).

: pn sty 17, 2005 9:45 am
autor: ZibiUT
ziuzio pisze:Głowica 1.3t i 1.4t(a nawet zwykłe 1.4,czy 1.1,1.3,1.5 z Ritma) mają takie same wysokości tylko rożne kształty komor spalania(w 1.4t oczywiście większe) więc nic na pewno się nie spotka :P . Ja jednak sprobowałbym z tym od 1.4t,a jak nie to chociaż 1.4+regulowane kołko rozrządu,żeby troszkę opoznić rozrząd,bo ten od 1.4 za wcześnie zamyka ssanie(wiesz do kogo zagadać na sr.pl?).
No chyba wiem GMS ?? Ile może kosztować takie kółko??

: pn sty 17, 2005 9:03 pm
autor: ziuzio
Nie, do Colina, on z kumplami teraz robią takie zabawki :) .kiedyś to było~200zł,teraz chyba taniej powinno być :wink:

: śr sty 19, 2005 7:42 pm
autor: Yaninnya
A jakiś dokładniejszy namiar na tego gościa?

: śr sty 19, 2005 11:31 pm
autor: ziuzio
gg 5060236

: czw sty 20, 2005 1:04 am
autor: colin
A ja se czytam forum raz na kilka dni:)

Koleczko jak jedno to bedzie 130zl, tylko musze dostac oryginal.

Pozdrawiam

: pt sty 21, 2005 10:08 pm
autor: ziuzio
No ale dopiero teraz się zarejestrowałeś :) .

: sob sty 22, 2005 12:00 am
autor: colin
ziuzio pisze:No ale dopiero teraz się zarejestrowałeś :) .
Na obecnym nowym forum dopiero teraz, bo akurat chcialem cosik napisac:P Wczesniej do czytania nie bylo wymagane :roll:

: śr gru 14, 2005 11:47 pm
autor: Lui
Odgrzewam kotleta bo:

Wałek z 1.5 N/a

ma czasy
ssący:
6/46
wydechowy:
47/7

wzniosy:

dolot:9,25 mm wylot 9,2mm

Czyli lepszy od 1.4 N/A , podpasuje ???

: czw gru 15, 2005 12:00 am
autor: ziuzio
Podpasuje :) . Jeszcze lepszy byłby od wersji Selecta czyli automatu :) .