Strona 1 z 1
z 1.3 na 1.4 zmiana pojemnosci ut?
: ndz kwie 30, 2006 8:58 pm
autor: rafalmaxi
co zmieniamy wał? korby? czy jeszcze cos czy blok z 1.3 zostaje kazda odpowiedz dobra
: ndz kwie 30, 2006 9:27 pm
autor: ziuzio
Zależy jakim sposobem chcesz osiągnąć 1.4, można rozwiercić blok na 83mm lub po prostu wrzucić wał z tłokami z 1.4 i też będzie dobrze:). Reszta zostaje niezmieniona(ale to też zależy od tego co wybierzesz;)).
: pn maja 01, 2006 1:34 am
autor: rafalmaxi
własnie chodzsi o to zeby tłoki zostały stare
: pn maja 01, 2006 10:02 am
autor: ziuzio
Jeżeli tłoki stare, to możesz założyć wał od 1.4, ale musisz skombinować krótsze o 1.75mm korby, np. zamów jakieś kute na wymiar i już:). Ewentualnie możesz też zebrać ten materiał z tłoka(ale to jest ryzykowne dla wytrzymałości tłoka) lub zrobić taką grubą przekładkę między blok a głowicę(co prawda stracisz trochę na prowadzeniu tłoka, ale nie będzie to dużo:)).
: pn maja 01, 2006 8:29 pm
autor: rafalmaxi
a moga byc korby tez z 1.4?
: wt maja 02, 2006 4:35 pm
autor: ziuzio
Mogą być, ale jeżeli je skrócisz o 1.75mm - bo taka jest różnica w odległości środka sworznia do płaszczyzny denka między tłokiem od 1.3 i 1.4:).
: wt maja 02, 2006 9:41 pm
autor: rafalmaxi
a blok nie bedzie za krótki z 1.3 i jeszcze jedno gdzie sa natryski oleju na tłoki w bloku (dysze) czy w korbach otworki??
: wt maja 02, 2006 10:11 pm
autor: ZibiUT
Z tego co pamiętam i też gdzies było na forum to i w bloku i w korbach
: śr maja 03, 2006 12:13 am
autor: ziuzio
Zgadza się, są w bloku i korbach:).
A blok z 1.3 jest za krótki przy zastosowaniu wału z 1.4 + tłoki 1.3(bo bloki 1.3 i 1.4 są takiej samej wysokości, zaś 1.4 ma 'niższe' tłoki).
: śr maja 03, 2006 12:29 am
autor: rafalmaxi
ale mi zuzio na mieszałes nic juz teraz nie czaje , skoro natryski sa w bloku i w korbach to zalezało by mi na zostawieniu korb z 1.3 i włozeniu tylko wału z 1.4 do bloku 1.3 czy sa jakies przeszkody oprócz wystajacego tłoka ponad blok 1.75mm?czy korby 1.3 i 1.4 maja tą sama długosc?
: śr maja 03, 2006 11:08 am
autor: ziuzio
Korby w 1.3 i w 1.4 mają taką samą długość, są tylko z innego materiału; zarówno korby w 1.3 jak i 1.4 mają natrysk na denko:).
: śr maja 03, 2006 11:44 am
autor: ZibiUT
a tak przy okazji które korby są mocniejsze te z 1,3 czy z 1,4??
: śr maja 03, 2006 2:26 pm
autor: kania_
napiszcie mu ze korby maja natryski ale zasloniete panewkami turbo,
bo tak jest to rozwiazane (natrysk z lozysk glownych walu, a korby z natryskami (ktore wczesniej nalezaly do 1.5 N/A) zasloniete sa panewkami ktore nie maja otworow

: śr maja 03, 2006 2:38 pm
autor: ziuzio
1.3 i 1.4 wytrzymałość mają zbliżoną, ale 1.3 są lżejsze, cieńsze.
Przy moich panewkach(Glyco, ale Federale także tak mają oraz oryginalne Fiat-Lancia, które zdemontowałem) otwory natryskowe w korbach wcale nie są zasłonięte:).
: czw maja 04, 2006 7:47 pm
autor: rafalmaxi
wszystko fajnie tylko zapomniałem dodac ze wał bedzie pochodził 1.4 wolnossacego una wiec czy to jaskis problem??