Strona 1 z 1

Kable WN

: pt kwie 28, 2006 8:45 pm
autor: bubu_86
Co sie stanie jezeli zamienimy kolejnością kable WN?? Mam na mysli zamianę kabla idącego ze świecy 2 na 3 i na odwrót. Miałem ostry strzał instalacji - pękło mi takie "śmigiełko" pod kopułką. Przypuszczam ze przedwody były stare, a LPG po części przyczyniło się do tego:( Po diagnozie dopatrzyłem się nieprawidłowości w podłączeniu.

: pt kwie 28, 2006 9:00 pm
autor: ziuzio
Jak zamienisz kolejność kabli to nie będzie palił na te cylindry, gdzie kable były pomylone:).

: pt kwie 28, 2006 9:06 pm
autor: bubu_86
Zamienione to były i to na bank! A czy to mogło być przyczyną wkreęcania sie tylko do 4 tys?? Z drugiej strony to bym słyszał ze to dziwnie chodzi :o

: sob kwie 29, 2006 1:28 pm
autor: wojti2001
gdybys zaamienil 2-3 na 3-2 to silnik nie palilby na dwa gary, po prostu iskra bylaby w zlym momencie

: sob kwie 29, 2006 2:36 pm
autor: Yannick
Taka podpowiedz z mojej strony: jak będziesz kupował palec rozdzielacza (czyli jak sądzę to "śmigiełko") to weź sobie stary na wzór, bo w moim na przykład ten z katalogu był zupełnie inny i nie wszedłby na wałek.

: sob kwie 29, 2006 5:23 pm
autor: bubu_86
Dzieki, juz zakupione :) zaraz bede zakladał :D

: śr maja 03, 2006 1:05 pm
autor: bubu_86
okazało sie ze spadła rura z IC (kable też poszły) ale powinno być oki :P

: śr maja 31, 2006 11:26 pm
autor: bubu_86
Proble sie powtórzył :( Niby wywiało mi tą gumę co jest zaraz przy turbinie i wychodzi do IC. Nieszczelność naprawiłem i mi nadal nie pali :x Dolot sprawdzałem dwa razy :!: Objaw jest taki jak by nie palił na wszystkie gary, wogóle nie chce zapalić tylko tak podłapuje (wacha jest bo dolewałem) :cry: Powiedzcie jak moge sprawdzić kable WN i kopułke?? Czy kable można sprawidzić miernikiem prądu?? Moze to poprostu świeca zarzuciła i nie ma iskry :( Macie jakieś pomysły??

: śr maja 31, 2006 11:42 pm
autor: ziuzio
Sprawdź kolejność kabli conajmniej dwa razy(jeżeli kopułka jest oryginalna to zgodnie z opisem, jeśli nie to na logikę:)), jak ok, to wykręć świece i pozwól im odparować z ewentualnej benzyny.
Sprawdź też palec i ten 'węgielek' w kopułce.
Jeśli iskra już będzie na swoim miejscu, to sprawdzaj paliwo:).

: śr maja 31, 2006 11:49 pm
autor: bubu_86
no wlasnie moze być kopułka nieoryginalna :x widze, ze jesteś straym wyjadaczem tego forum :) czy jest jakieś pytanie dotyczące UT które moze Cie zagiąć :lol: ??

: czw cze 01, 2006 12:03 am
autor: ziuzio
UT ma tyle zakamarków, że zawsze się coś znajdzie nieznanego:).
Jeśli kopułka nieoryginalna to kolejność zapłonu jest 1-3-4-2, ustaw silnik w GMP, wtedy palec rozdzielacza powinien być skierowany na ryskę(takie małe nacięcie gdzie 'siada' kopułka, jeżeli tak nie jest to dół silnika musi zrobić jeszcze jeden obrót i znowu być w GMP i wtedy palec będzie tam gdzie trzeba:)). Jak już masz tak ustawione to na kopułkę gdzie teraz palec podaje iskrę zakładasz kabel idący do 4 cylindra, na następne wyjście(zgodnie z obrotami silnika, czyli przeciwnie do wskazówek zegara stojąc z lewej strony auta)zakładasz kabel idący do 2 cylindra, na kolejne kabel idący do 1 gara i na ostatni wolny zakładasz kabel z 3.
Przeanalizuj dobrze(możesz to sprawdzić też miernikiem), gdzie który styk daje iskrę, gdzie dochodzi iskra z cewki:).

: sob cze 03, 2006 12:16 pm
autor: bubu_86
Dzieki za pomoc :D Zrobiłem tak jak napisałeś i wszystko cyka :twisted:

pozdro