Strona 1 z 1
Kable WN
: pt kwie 28, 2006 8:45 pm
autor: bubu_86
Co sie stanie jezeli zamienimy kolejnością kable WN?? Mam na mysli zamianę kabla idącego ze świecy 2 na 3 i na odwrót. Miałem ostry strzał instalacji - pękło mi takie "śmigiełko" pod kopułką. Przypuszczam ze przedwody były stare, a LPG po części przyczyniło się do tego:( Po diagnozie dopatrzyłem się nieprawidłowości w podłączeniu.
: pt kwie 28, 2006 9:00 pm
autor: ziuzio
Jak zamienisz kolejność kabli to nie będzie palił na te cylindry, gdzie kable były pomylone:).
: pt kwie 28, 2006 9:06 pm
autor: bubu_86
Zamienione to były i to na bank! A czy to mogło być przyczyną wkreęcania sie tylko do 4 tys?? Z drugiej strony to bym słyszał ze to dziwnie chodzi

: sob kwie 29, 2006 1:28 pm
autor: wojti2001
gdybys zaamienil 2-3 na 3-2 to silnik nie palilby na dwa gary, po prostu iskra bylaby w zlym momencie
: sob kwie 29, 2006 2:36 pm
autor: Yannick
Taka podpowiedz z mojej strony: jak będziesz kupował palec rozdzielacza (czyli jak sądzę to "śmigiełko") to weź sobie stary na wzór, bo w moim na przykład ten z katalogu był zupełnie inny i nie wszedłby na wałek.
: sob kwie 29, 2006 5:23 pm
autor: bubu_86
Dzieki, juz zakupione

zaraz bede zakladał

: śr maja 03, 2006 1:05 pm
autor: bubu_86
okazało sie ze spadła rura z IC (kable też poszły) ale powinno być oki

: śr maja 31, 2006 11:26 pm
autor: bubu_86
Proble sie powtórzył

Niby wywiało mi tą gumę co jest zaraz przy turbinie i wychodzi do IC. Nieszczelność naprawiłem i mi nadal nie pali

Dolot sprawdzałem dwa razy

Objaw jest taki jak by nie palił na wszystkie gary, wogóle nie chce zapalić tylko tak podłapuje (wacha jest bo dolewałem)

Powiedzcie jak moge sprawdzić kable WN i kopułke?? Czy kable można sprawidzić miernikiem prądu?? Moze to poprostu świeca zarzuciła i nie ma iskry

Macie jakieś pomysły??
: śr maja 31, 2006 11:42 pm
autor: ziuzio
Sprawdź kolejność kabli conajmniej dwa razy(jeżeli kopułka jest oryginalna to zgodnie z opisem, jeśli nie to na logikę:)), jak ok, to wykręć świece i pozwól im odparować z ewentualnej benzyny.
Sprawdź też palec i ten 'węgielek' w kopułce.
Jeśli iskra już będzie na swoim miejscu, to sprawdzaj paliwo:).
: śr maja 31, 2006 11:49 pm
autor: bubu_86
no wlasnie moze być kopułka nieoryginalna

widze, ze jesteś straym wyjadaczem tego forum

czy jest jakieś pytanie dotyczące UT które moze Cie zagiąć

??
: czw cze 01, 2006 12:03 am
autor: ziuzio
UT ma tyle zakamarków, że zawsze się coś znajdzie nieznanego:).
Jeśli kopułka nieoryginalna to kolejność zapłonu jest 1-3-4-2, ustaw silnik w GMP, wtedy palec rozdzielacza powinien być skierowany na ryskę(takie małe nacięcie gdzie 'siada' kopułka, jeżeli tak nie jest to dół silnika musi zrobić jeszcze jeden obrót i znowu być w GMP i wtedy palec będzie tam gdzie trzeba:)). Jak już masz tak ustawione to na kopułkę gdzie teraz palec podaje iskrę zakładasz kabel idący do 4 cylindra, na następne wyjście(zgodnie z obrotami silnika, czyli przeciwnie do wskazówek zegara stojąc z lewej strony auta)zakładasz kabel idący do 2 cylindra, na kolejne kabel idący do 1 gara i na ostatni wolny zakładasz kabel z 3.
Przeanalizuj dobrze(możesz to sprawdzić też miernikiem), gdzie który styk daje iskrę, gdzie dochodzi iskra z cewki:).
: sob cze 03, 2006 12:16 pm
autor: bubu_86
Dzieki za pomoc

Zrobiłem tak jak napisałeś i wszystko cyka
pozdro