Strona 1 z 2

przeróbka 1,4 na 1,6

: sob kwie 22, 2006 10:49 pm
autor: JacekGD
Cześć Wszystkim

Jak to sie ma i czym sie je??

Czy novitec rozwierca jednostki 1,4 do 1,6 czy są to zupełnie inne bloki??
Czy poprostu wrzucają Fiatowskie 1,6 z głowicą od 1,4??
Ten noviteca ma 220KM, większe turbo,IC i soft... czu cos jeszcze i czy ten silnik jest zakuty??

pozdrawiam

: ndz kwie 23, 2006 6:44 pm
autor: rafalmaxi
jest to ciekawy temat ale fiatowskie silniki szczególnie te starsze maja inna srednice tłoka niz 1.4 bodajze 86.4 , wiec głowica by raczej nie spasowała ale nie jestem pewien co do zmiany dołu to raczej by pasował silnik nowszy ze stilo 1.6 16v ma ta sama srednice tłoków co turbo czyli 80.5 chyba ze do silnika 1.6 ohv np z tipo beda pasowac kolektory wydechowy i ssacy to ok ale zostaje roblem z tłokami trzeba bedzie zaraz jakie kute zakładac i odprezac silnik
pozdro

: ndz kwie 23, 2006 8:05 pm
autor: ZibiUT
Gdzies na forum to już było pisane i link tez jest


Frage:
Aus welchen Teilen besteht der 1.6 Turbo - Motor?



Antwort:
-Block und Kopf vom Tipo 1.6 (78 PS), Blocknr. 159 A 3.046
-Kolben müssen abgedreht werden, um Verdichtung zu reduzieren (Tipo 1.6 9,2:1, Uno Turbo 1.4 7,8:1)
-restliche Anbauteile (wie Ansaug- u. Abgaskrümmer, Einspritzung) vom Uno Turbo 1.4
-für das Thermostat muss ein Flansch angefertigt werden
-Öl- und Wasserleitung zum Lader mussen angepasst werden
-zusätzliche Einspritzdüse auf der Ansaugbrücke ab 0,7bar (angesteuert über Schutzschalter)
-grösserer Lader von Novitec (Garret), Ladedruck einstellbar bis max. 1bar
-Sportnockenwelle
-wassergekühlter Ladeluftkühler


http://www.fiat-uno-forever.de/

FAQ->1,6Turbo

: ndz kwie 23, 2006 10:53 pm
autor: JacekGD
rafalmaxi pisze:jest to ciekawy temat ale fiatowskie silniki szczególnie te starsze maja inna srednice tłoka niz 1.4 bodajze 86.4 , wiec głowica by raczej nie spasowała ale nie jestem pewien co do zmiany dołu to raczej by pasował silnik nowszy ze stilo 1.6 16v ma ta sama srednice tłoków co turbo czyli 80.5 chyba ze do silnika 1.6 ohv np z tipo beda pasowac kolektory wydechowy i ssacy to ok ale zostaje roblem z tłokami trzeba bedzie zaraz jakie kute zakładac i odprezac silnik
pozdro
Ooo o własnie, kolega Zibi własnie o tym na dole pisze :)

To czyli novitec to rozwiercone 1,4 z kutymi bebechami na to wychodzi..., więszy IC i garrecik

Seryjne tłoki do GT to .... chyba coś koło 1600pln a kute..... 3000??

To by miec tak w prezencie od Prezydentów sterowanych radiem, tak ...5000 zł, to można by zrobic z 260KM :)

O i takie coś noviteca :)
http://shophost.net/shop_n/catalog/prod ... ucts_id=32

pozdrawiam

: ndz kwie 23, 2006 10:56 pm
autor: JacekGD
Zibi122 pisze:Gdzies na forum to już było pisane i link tez jest


Frage:
Aus welchen Teilen besteht der 1.6 Turbo - Motor?



Antwort:
-Block und Kopf vom Tipo 1.6 (78 PS), Blocknr. 159 A 3.046
-Kolben müssen abgedreht werden, um Verdichtung zu reduzieren (Tipo 1.6 9,2:1, Uno Turbo 1.4 7,8:1)
-restliche Anbauteile (wie Ansaug- u. Abgaskrümmer, Einspritzung) vom Uno Turbo 1.4
-für das Thermostat muss ein Flansch angefertigt werden
-Öl- und Wasserleitung zum Lader mussen angepasst werden
-zusätzliche Einspritzdüse auf der Ansaugbrücke ab 0,7bar (angesteuert über Schutzschalter)
-grösserer Lader von Novitec (Garret), Ladedruck einstellbar bis max. 1bar
-Sportnockenwelle
-wassergekühlter Ladeluftkühler


http://www.fiat-uno-forever.de/

FAQ->1,6Turbo
Question: Of which parts consist the 1,6 turbo - does engine? Answer: Block and head of the Tipo 1,6 (78 HP), Blocknr. 159 A 3.046 Pistons must be turned off, in order to reduce compression (Tipo 1,6 9,2:1, UN turbo 1,4 7,8:1) remaining attachments (like sucking in and exhaust elbow union, injection) of UN the turbo 1.4 for thermostat a flange must be made Oil and water pipeline to the loader mussen to be adapted additional injection nozzle on the sucking in bridge starting from 0,7bar (headed for over protective switches) larger loader of Novitec (Garret), load pressure adjustable upto max. 1bar Sportnockenwelle water-cooled intercooler


To czyli wymiana całego silnika....a można by pokombinowac z rozwiertem do 1,6?? Robił Ktoś z Was coś podobnego, jak wtedy z wytrzymałoscia jednostki, scianki nie będą zbyt delikatne??


pozdrawiam serdecznie

: pn kwie 24, 2006 12:09 am
autor: JacekGD
rafalmaxi pisze:jest to ciekawy temat ale fiatowskie silniki szczególnie te starsze maja inna srednice tłoka niz 1.4 bodajze 86.4 , wiec głowica by raczej nie spasowała ale nie jestem pewien co do zmiany dołu to raczej by pasował silnik nowszy ze stilo 1.6 16v ma ta sama srednice tłoków co turbo czyli 80.5 chyba ze do silnika 1.6 ohv np z tipo beda pasowac kolektory wydechowy i ssacy to ok ale zostaje roblem z tłokami trzeba bedzie zaraz jakie kute zakładac i odprezac silnik
pozdro

A takie coś to co to jest??? http://www.plracing.com/kit/kitpuntouno.htm

pozdrawiam

: pn kwie 24, 2006 12:11 am
autor: rafalmaxi
według tego opisu widac da sie zrobic tylko dlaczego własnie ten silnik a nie inny 1.6 tylko ten 159 A 3.046

: pn kwie 24, 2006 10:28 am
autor: JacekGD
rafalmaxi pisze:według tego opisu widac da sie zrobic tylko dlaczego własnie ten silnik a nie inny 1.6 tylko ten 159 A 3.046
No zobaczymy, jak będzie 6 w totka to sie zrobi i nawet Wam pomoge :)
Napisałem do Szwajcarskiej firmy i mi cennik podesłali :)

Tutaj jest ich stronka, jak na razie to sobie moge popatrzeć.... ;)
http://www.speedshop.ch/fiat.htm
Ale trzeba przyznac ze ceny nie są ZABIJAJĄCE hehe

Jak by Ktoś chciał to podesle cennik @

pozdrawiam

: pn kwie 24, 2006 3:37 pm
autor: jugo500
no właśnie a jak jest z rozwierceniem w bloku 1,3 ?? kupiłem wał od 1,4 n/a i chce go upchnąć w 1,3 ale ostatecznie fajnie by było dojść do 1,5 . Myślałem o zastosowaniu lekko wklęsłych tłoków ale nie jestem pewien takiego rozwiązania :roll:

: pn kwie 24, 2006 7:59 pm
autor: rafalmaxi
czekam na cennik
pozdro

: czw cze 08, 2006 6:48 pm
autor: dejvid667
JacekGD pisze:

To czyli wymiana całego silnika....a można by pokombinowac z rozwiertem do 1,6?? Robił Ktoś z Was coś podobnego, jak wtedy z wytrzymałoscia jednostki, scianki nie będą zbyt delikatne??


pozdrawiam serdecznie
ze tak odgrzeje temat.
dlacezgo wymiana calego silnika? stoi jak byk, ze wymieniany jest blok silnika na blok z tempry/tipo. tloki sa odwracane (o ile dobrze czytam) w celu obnizenia stopnia spreznia. Flansza pod termostat musi zortac przerobiona. zreszta przepatrze to niemieckie forum-tam bylo to opisywane wraz z fotkami i dorzuce jakies oinfo o ile cos wyczytam ;)
niemal cala reszta nieliczac sprezarki i i IC zostaja prawie seryjne ;)

: pt cze 09, 2006 6:35 am
autor: rosssssa
To i ja podczepie się do tematu.

Wydaje mi się ze rozwiercając nie osiągnie się pojemności 1,6.
Ale jakby zastosować inny wał i krótsze korby do tego :twisted:

Mogło by to działać????

: pt cze 09, 2006 6:38 am
autor: dejvid667
a po co rozwiercac? nie prosciej wymienic blok i tloki?
wtedy raczej nie ma ryzyka, ze braknie materialu na i po rozwiercie cos sie wysypie ;)

: sob cze 10, 2006 11:29 pm
autor: JacekGD
dejvid667 pisze:a po co rozwiercac? nie prosciej wymienic blok i tloki?
wtedy raczej nie ma ryzyka, ze braknie materialu na i po rozwiercie cos sie wysypie ;)
albo najłatwiej same krótsze tłoki ;) Od jakiegos czasu szukamy o tej samej średnicy, jak sie cos trafi to qurcze do GT korby nie pasuje ;(


pozdroffka

: czw cze 29, 2006 11:45 pm
autor: rafalmaxi
słuchajcie jestem w fazie rozwiertu mianowicie zakupiłem tłoki z calibry turbo sred 86 i dałem zrobic rozwiert 1.3 z ut do tego wał z 1.4 wolnossacego co daje 1.6 poj ale gosc ze szlifierni rzyczy mi zeby to wytrzymało mówił ze przy honowaniu lekko mu 3 dziesiatki owal sie zrobił ponoc to wyrówał ciekawy jestem jak długo ten silnik pochodzi no cóz jedyne co moze sie stac to pekniecie cylindra a potem sie zobaczy blok z tipo moze czy ktos to juz przerabiał taki rozwiert
pozdro