Strona 1 z 1
trąbki do kolektora
: czw lut 02, 2006 12:04 pm
autor: jugo500
wiecie może gdzie je można dostać ?? może ktoś dorabiał ??
zuzio kiedyś mówiłeś na ten ten\mat na streecie ...
aha m,one powinny mieć odpowiedni kształt ale niestety nigdzie tego nie znalazłem

: czw lut 02, 2006 1:34 pm
autor: ziuzio
Trąbki najłatwiej wytoczyć z kawałka alu, bo wtedy ich powierzchnie łatwo wygładzić.
Kąt odchylenia tej ścianki/powierzchni wewnątrz od osi trąbki powinien wynosić 8*.
: czw lut 02, 2006 6:46 pm
autor: Yannick
A co to?
: pt lut 03, 2006 11:00 pm
autor: jugo500
No dobra . a może ktoś wie jak odpowiedni policzyć kolektor dolotowy ??
: pt lut 03, 2006 11:26 pm
autor: Lui
: pt lut 03, 2006 11:41 pm
autor: ziuzio
Cięzki temat, żeby zaprojektować kolektor ssący do T, do n/a więcej literatury... .
Dla T przyjęło się, że pojemność puszki kolektora to między 1.4 a 2 x pojemności skokowej silnika, wlot do tej puszki z boku, pod kątem 15* od płaszczyzny poprzecznej kanałów ssących. Tzw. runnery najlepiej 15-20cm długości. Średnica przepustnicy conajmniej taka żeby pole powierzchni jej przekroju było bliskie lub większe od pola powierzchni pobocznicy części stożka utworzonego przez maksymalnie otwarty zawór ssący.
Generalnie kolektor w UTcie 1.3 jest dobrze skonstruowany poza lokalizacją przepustnicy, najlepiej go po prostu zostawić wstawiając większa przepustnicę(albo w oryginalne miejsce, albo z jego boku zamontować coś z Cromy T).
Poza tym wątek na sr.pl dużo mówi o tym temacie:).
: pt lut 03, 2006 11:54 pm
autor: jugo500
myslałem o takim rozwiązaniu

: sob lut 04, 2006 11:59 am
autor: marcin77
ziuzio pisze:Cięzki temat, żeby zaprojektować kolektor ssący do T, do n/a więcej literatury... .
Dla T przyjęło się, że pojemność puszki kolektora to między 1.4 a 2 x pojemności skokowej silnika, wlot do tej puszki z boku, pod kątem 15* od płaszczyzny poprzecznej kanałów ssących. Tzw. runnery najlepiej 15-20cm długości. Średnica przepustnicy conajmniej taka żeby pole powierzchni jej przekroju było bliskie lub większe od pola powierzchni pobocznicy części stożka utworzonego przez maksymalnie otwarty zawór ssący.
Generalnie kolektor w UTcie 1.3 jest dobrze skonstruowany poza lokalizacją przepustnicy, najlepiej go po prostu zostawić wstawiając większa przepustnicę(albo w oryginalne miejsce, albo z jego boku zamontować coś z Cromy T).
Poza tym wątek na sr.pl dużo mówi o tym temacie:).
można coś więcej na temat większej przepustnicy, co ona daję

(większa)
: sob lut 04, 2006 12:05 pm
autor: Lui
co daje większa przepustnica to chyba jasne - wleci więcej powietrza niż na zwykłej

: sob lut 04, 2006 12:38 pm
autor: ziuzio
jugo500 pisze:myslałem o takim rozwiązaniu

Może być

.
Lui ma rację

. Poza tym większa przepustnica jest przydatna gdy chcemy dmuchać więcej na większej turbinie, w serii wystarcza przepustowość tej.
: wt lut 07, 2006 5:20 pm
autor: Yaninnya
ziuzio pisze:Generalnie kolektor w UTcie 1.3 jest dobrze skonstruowany poza lokalizacją przepustnicy, najlepiej go po prostu zostawić wstawiając większa przepustnicę(albo w oryginalne miejsce, albo z jego boku zamontować coś z Cromy T).
Właśnie przepustnica jest w nim specjalnie tak usytuowana! W puszce kolektora powstaje wtedy fala stojąca, która jakby "za darmo" podnosi ciśnienie na końcachpuszki, gdzie są wyjścia na cylindry. Jedyne, do czego można mieć pretensje, to to, że cylindry 1 i 4 mają wyższe ciśnienie, niż 2-3, ale bez przesady, nie jest to silnik F1.
: wt lut 07, 2006 8:34 pm
autor: ziuzio
Yaninnya pisze:
Właśnie przepustnica jest w nim specjalnie tak usytuowana! W puszcze kolektora powstaje wtedy fala stojąca, która jakby "za darmo" podnosi ciśnienie na końcach puszki, gdzie są wyjścia na cylindry.
Ile osób, tyle opinii/teorii/praktyki...