Strona 1 z 2
Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: śr lis 07, 2012 4:38 pm
autor: Śpiący
Hej,
Orientuje się ktoś czy jest realne kupić metalową uszczelkę pod głowicę do punto gt? Za rozsądną cenę, bo co mi z tego że Cometic zrobi na zamówienie jak cena abstrakcyjna.
Kolejna sprawa, czy przerabiał ktoś temat przejścia na śruby głowicy M12?
Myślę o tym, ponieważ przydarzył mi się generalny remont silnika i korzystając z okazji że motor po remoncie będzie pewny pojawiła się myśl żeby dostrzelić 100-150KM z podtlenku i wystartować okazjonalnie na 1/4mili.
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: śr lis 07, 2012 10:13 pm
autor: turbomaniak
Raczej nie kupisz w PL , tzn u rodzimego producenta MLS-a, koziol swego czasu do punto placil bodajze po znizkach 350 za cometica, ew. oringowanie lub pramidki. Co do srub czy tam szpilek nigdy nie przymierzalem sie do M12 ale mysle ze do zrobienia(mowie o bloku , do glowicy wejda na pewno), zawsze mozesz tez dac M10 12.9 szpilki.
A teraz ot, ile to ma miec bez podtlenku ze Ty tam chcesz dowalic chocby 100KM na rozsmieszaczu?
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: śr lis 07, 2012 11:20 pm
autor: Śpiący
350 zł? czy o innej walucie mowa? Jak złotówki bo nie ma nad czym myśleć, tylko kupować.
Mam w miare małe turbo (TD04L), bo pierwotnie auto miało być na dupowóz i nie chciałem żeby turbo wstawało wysoko. Więcej niż 200KM bez zabijania turbosprężarki dużymi boostami raczej nie zrobie.
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: czw lis 08, 2012 6:39 am
autor: turbomaniak
Male sprostowanie, koziol kupowal spesso racing a nie cometica i nie jest to mls, nie wiem dlaczego mi ten cometic utkwil w glowie
http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?f= ... 9&start=45" target="_blank
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: czw lis 08, 2012 3:29 pm
autor: BladeRunner
Śpiący - dorabiałem ostatnio w autouszczelki24.pl
Zadzwoń, pogadaj

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: pt lis 09, 2012 2:05 am
autor: ziuzio
http://www.ebay.co.uk/itm/Fiat-Punto-GT ... 3a7b3a1995" target="_blank
Zwykłe śruby M10x1.25 w klasie 12.9 w zupełności wystarczą z pogrubianymi podkładkami.
A jak chcesz szpilki M12x1.25 to występowały niegdyś Fiacie 128 i Ritmo 1.1, 1.3, 1.5 z pierwszych lat produkcji, gdy nie było jeszcze dodatkowych 4ch śrub M8 przy spływach oleju; ale znaleźć takie rarytasy będzie ciężko, generalnie miejsca na taki gwint jest w bloku.
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: pt lis 09, 2012 9:35 am
autor: BladeRunner
1,3 mm
Reinz ma 1,9, tak jak i inne fabryczne...
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: pt lis 09, 2012 9:53 am
autor: hz10
nie warto inwestować w uszczelke lepiej zaoringować. kozioł miał i uszczelke i szpilki i nie skończył w tst przejazdu

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: pt lis 09, 2012 11:15 pm
autor: ziuzio
1.9mm to mają uszczelki przed ściśnięciem.
Jest też wersja 1.7mm, odpowiada to serii:
http://www.ebay.co.uk/itm/Fiat-Punto-1- ... 3ccbfbd2c8" target="_blank
Cieńsza jest jednak wytrzymalsza.
Ważny jest prawidłowy montaż takiej uszczelki.
Oringowanie jest nieopłacalne, i tak uszczelkę dmuchnie od strony głowicy(chyba, że rowek będzie także w głowicy), lepiej już zmajstrować piramidki, gdy blok na stole.
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: pt lis 09, 2012 11:40 pm
autor: Śpiący
turbomaniak, ziuzio - dzięki za konkretne info
Doświadczenie wykazuje (w innych autach) że dobra metalowa uszczelka i dobre śruby/szpilki robią robote. Jak miałem Łade to przy tej samej średnicy cylindra (miałem tłoki z uno turbo) i tych samych odstępach między cylindrami(silniki te są spokrewnione) dawała rade zwykła uszczelka federala, ale na śrubach M12x1,25 (Łada ma takie w serii) i było dmuchane 1,8-2bar przez kilka tyś km, potem wystrzelane 4kg podtlenku od 100 do 150KM, potem kolejna butla i zepsuła się progresja - strzeliliśmy 270KM przy 3500rpm i turbo doładowało 2,5bara, pękła półka w tłoku ale uszczelka przeżyła.
Puntem chciałem robić większe przebiegi, zresztą nie mam czasu na ewentualne naprawy dlatego chce załatwić sprawę raz a porządnie.
Pozdro.
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: sob lis 10, 2012 5:32 pm
autor: pande
http://www.autouszczelki.pl/" target="_blank tu nie rób, osobiscie miałem przykrości za 300zł ;(
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: sob lis 10, 2012 7:32 pm
autor: adrian055
tez robilem tam gdzie pande, i powiem szczerze ze uszczelka miala byc stalowa przyszla miedziana, zakuta na cylindrach ok, ale kanaly wodne i olejowe jak od siekiery wyciete, ogolnie nie polecam bo chlop troche tego nie ogarnia. swoje wytrzymalaniby ale na porzadku cos cieklo mimo dokrecenia kluczem dynamometrycznym. porazka
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: czw lis 22, 2012 11:59 pm
autor: Śpiący
Dorabianie uszczelek w PL już (niestety) przerabiałem. Nie ma chyba firmy, która wykona porządną robote. Nawet jak uszczelka wygląda ładnie to i tak w doładowanym silniku wydmucha ją bardzo szybko.
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: ndz lis 25, 2012 9:19 am
autor: gerg
Ostatnio przyszedł mi do glowy pewien pomysł ,weźcie proszę go pod dyskusje.
Aby zwiększyć wytrzymałośc uszczelki pod głowicę można by było zastosować uszczelkę od silnika 1,6 , tam jest średnica chyba 84z groszem , a nasze uszczelki mają 80,5
Jak by tą różnicę w średnicy wypełnić pierścionkiem np. z miedzi lub jakimś innym metalem , bądź jak to slyszałem że w jakimś radzieckim silniku jest to pierścien teflonowy . Można by zwiększyć w ten sposób wytrzymalość uszczelki na przedmuchy
przy większych doładowaniach.
Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12
: ndz lis 25, 2012 10:24 am
autor: turbomaniak
Jesli juz robic cos takiego to wstawic tam piramidki, druga sprawa to to ze w tych autach przy wiekszych doladowaniach czesciej podnosi glowice niz niszczy uszczelke