Strona 1 z 2
Brak iskry
: sob sty 21, 2006 3:40 pm
autor: ZibiUT
Jakie czujniki i urzadzenia odpowiadają za iskrę w UT 1,3?
Wymieniłem już cewkę i moduł i jak narazie nic
: sob sty 21, 2006 4:28 pm
autor: ziuzio
Czujnik położenia wału na kole pasowym, czujnik prędkości obrotowej na kole zamachowym, a w szczególności ich wtyczki lubią nie stykać.
: wt sty 24, 2006 1:17 pm
autor: ZibiUT
Po przemierzeniu wszystkich połączeń i czujników wychodziło wszystko że jest OKi.
I faktycznie samochód zapalił. Poprostu cos nie kontaktowalo prawdopodobnie w złączce od microplexa
Re: Brak iskry
: sob maja 08, 2010 4:40 pm
autor: tusiu1988
Witam, mam problem z iskrą w ut, sprawdziłem już czujniki położenia wału i prędkości obrotowej i mają 600omów oporowość, nowe kable i kopółka, jak można sprawdzić cewkę zapłonową? co jeszcze odpowiada za iskrę co mogę sprawdzić i jak?
Re: Brak iskry
: sob maja 08, 2010 6:40 pm
autor: DeviL
Cewke to chyba oscyloskopem , ogolnie masz tam miec okreslona opornosc dla pierwotnej i wtornej czy cos

Re: Brak iskry
: sob maja 08, 2010 9:37 pm
autor: hz10
cewke oscyloskopem

kto odda potem pieniądze za oscyloskop

Re: Brak iskry
: sob maja 08, 2010 9:47 pm
autor: DeviL
hz10 pisze:cewke oscyloskopem

kto odda potem pieniądze za oscyloskop

Jak to kto , TY

Pewnie to modul zaplonowy sie sprawdza oscyloskopem(widac tam sygnal z cewek/cewki) ,a cewke jakims multimetrem , chociaz nie wiem nie sprawdzalem
Re: Brak iskry
: ndz maja 09, 2010 12:30 am
autor: Rafalinek
oscyloskop przydatna rzecz. Idzie nim zdiagnozować usterki bardzo trudno wykrywalne. Mam kumpla z takim analogowym, jakby ktoś był w WLKP mogę pomóc

Re: Brak iskry
: ndz maja 09, 2010 1:31 pm
autor: tusiu1988
Trochę daleko

A tak poważnie to co może być nie tak?A powidzcie mi gdy włącze zapłon na w piętych wtyczkach mam wszędzie prąd plkusowy na cewce, też tak macie? tzn na jednym kablu jest + i po jego wpięciu na wszystkich stykach jest plus. a jak sprawdzić moduł zapłonu?
Re: Brak iskry
: ndz maja 09, 2010 8:58 pm
autor: hz10
"-" jest podawany w formie impulsu na cewke dlatego masz plusa na obu stykach. najprościej to na wejście cewki podłącz diode świecącą z opornikiem i zobacz czy są rozbłyski , jak tak to znaczy że cewka umarta.
Re: Brak iskry
: czw maja 20, 2010 5:27 pm
autor: wachus
A nie prościej odłączyć kabel z kopułki idący do cewki wsadzić świece zakręcić rozrusznikiem i zobaczyć czy bedzie bezpośrednia iskra z cewki

Re: Brak iskry
: sob maja 22, 2010 2:50 pm
autor: tusiu1988
wachus pisze:A nie prościej odłączyć kabel z kopułki idący do cewki wsadzić świece zakręcić rozrusznikiem i zobaczyć czy bedzie bezpośrednia iskra z cewki

SPRAWDZAŁEM TAK, wszystko co mogłem to sprawdziłem zastała cewka
Re: Brak iskry
: czw cze 03, 2010 1:09 pm
autor: tusiu1988
Panowie kolejna sprawa podobno cewka zapłonowa do 1.3 ut pasuje od 1.4 n/a uno tylko moje pytanie czy napewno i jak ją podłączyć? w moim mam 3 kable a w n/a są już cztery, jak to się ma? może ktoś mi pomóc z tym
Re: Brak iskry
: czw cze 03, 2010 4:43 pm
autor: simon1989
Do czego te kable prowadze prowadza w UT?
Re: Brak iskry
: pt cze 04, 2010 8:31 am
autor: turbomaniak
Ja mam od 1.4n/a zalozona to chyba jednak pasuje, a kablami sie nie przejmuj,kable moga byc dwa jezeli tylko wtyczka od instalacji ma 4 piny to bedzie oki
