Strona 1 z 4

Homemade MBC :)

: wt sty 17, 2006 9:30 pm
autor: Yannick
Wygląda na "easy way" do własnego profi MBC

http://www.darklightning.com/gi/mbc.htm

P.S. Jeśli coś takiego już było proszę o skasowanie posta.

: wt sty 17, 2006 11:40 pm
autor: Lui
myślałem o tym, zrobienie raczej nie problem...

nie wiem z kąd można by wziąść taką aluminiową "kostkę" z której można by było to zrobić, no i nie mam takich małych gwintowników...

: śr sty 18, 2006 6:37 pm
autor: Yannick
O jaką "kostkę" chodzi?

Pomysł wydał mi się ciekawy, bo nie wygląda na trudny w realizacji.
Podejrzewam, że gwintownik M8 nie będzie droższy niż parę złotych...

: śr sty 18, 2006 7:23 pm
autor: Lui
hehe nie śmiać się to szybki poglądowy rysunek w paincie :wink: :

Obrazek

no więc w takiej kostce aluminiowej o wymiarach powiedzmy 50x30x20 (mm)

wiercisz 3 otwory

otwór dolny i boczny takiej samej średnicy powiedzmy 8mm

otwór górny o średnicy 10mm (albo nawe 12mm)

w otwór dolny (wejście) i boczny (wyjście) uprzednio nagwintowany wkręcasz końcówki do wężyka

w otwór górny wrzucasz kulkę, sprężynkę i na to śruba :D

trzeba by pokombinować z twardością sprężyny żeby dobrać taką żeby muc regulować od ok 0,6 do 1,x bara (ile kto potrzebuje)

: śr sty 18, 2006 8:04 pm
autor: Yannick
Hehe :)
Zapomniałem z kim gadam :). Też studiuję na uczelni technicznej, więc wystarczyło napisać, że chcesz to zrobić profesjonalnie na wzór fabrycznych elementów hydraulicznych czy pneumatycznych ;). A nie myślałeś nad użyciem tworzywa sztucznego? Może kostka z żywicy epoksydowej, bo pleksy raczej tak grubej nie znajdziesz...

A może tak
http://www.zorin.pl/okno_produkt.php?pr ... =&d3=&SA=1
i na to zapięty
http://www.zorin.pl/okno_produkt.php?pr ... =&d3=&SA=1

Tylko trzeba byłoby chyba dobrać sprężynę i wykombinować przejście z trójnika na gwint. Ale powinno spełniać swoją rolę...

: śr sty 18, 2006 10:52 pm
autor: kania_
niech mi ktos wytłumaczy zasade dzialania tego urzadzenia
podczas pracy silnika

: śr sty 18, 2006 10:56 pm
autor: ziuzio
MBC nie puszcza Ci ciśnienia do WG dopóki doładowanie nie przekroczy pewnej granicznej wartości ustalonej sprężyną, wtedy kulka uchyla się i puszcza ciśnienie do WG - efektem jest lepszy spool up turbiny i tym samym szybsze "dobicie" do żądanego doładowania

: śr sty 18, 2006 11:20 pm
autor: kania_
czyli jest to rodzaj kulowego zaworu cisnieniowego ze sprężyna naciagową regulowaną śrubą regulacyjną, w obiegu zamknietym
a ja sie spotkalem z bleed valve ale otwartym upuszczajacym ciśnienie
co powiecie na ten temat?

: śr sty 18, 2006 11:26 pm
autor: ziuzio
Bleed jest gorszy, bo po pierwsze upuszcza Ci "cenne" doładowanie cały czas, a po drugie dopuszcza ciśnienie do WG. Czyli pod każdym względem daje ciała :P .

: śr sty 18, 2006 11:39 pm
autor: apac
ziuzio pisze:Bleed jest gorszy, bo po pierwsze upuszcza Ci "cenne" doładowanie cały czas, a po drugie dopuszcza ciśnienie do WG. Czyli pod każdym względem daje ciała :P .
oki, w takim razie, czy to jest cos warte? :arrow:
http://allegro.pl/show_item.php?item=81316578

: śr sty 18, 2006 11:44 pm
autor: ziuzio
Warte, ale na pewno nie tej ceny ;) .
Proper sprzedaje takie cosie po 60zł, a jakością nie ustępuje, jedynie optycznie, bo nie anodowane, tylko gołe alu :) .

: śr sty 18, 2006 11:51 pm
autor: Lui
EDIT : ziuzio mnie ubiegł :wink:

jak nic nie wymyśle to bede kupował MBC z tąd : http://www.properfekt.witam.net/



60zł

niby nawet przy seryjnym ciśnieniu auto bedzie szybsze z mbc niż bez niego....

bede musiał kiedyś przejrzeć co mozna kupić w sklepie z jakimiś akcesoriami do pneumatyki :wink:

: czw sty 19, 2006 12:21 am
autor: kania_
jak w WG jest podcisnienie to nie laduje tak? a jak jest nadcisnienie to laduje tak?
Jak BOV ma podcisnienie to upouszcza tak ? a jak ma nadscinienie to jest zamkniety tak?

: czw sty 19, 2006 12:37 am
autor: Lui
kania_ pisze:jak w WG jest podcisnienie to nie laduje tak? a jak jest nadcisnienie to laduje tak?


Jak BOV ma podcisnienie to upouszcza tak ? a jak ma nadscinienie to jest zamkniety tak?
1. Na odwrótt :wink:

2. Konkretnie jak jest różnica ciśnień, z jednej strony (od dolotu pchające tłoczek) jest powiedzmy 0,6 bar z drugiej strony (z wężyka , ciągnące tłoczek) jest podiśnienie dajmy na to - 0,6 bara , razem to daje powiedzmy 1,2 bara działające na tłoczek
:wink:

bov nie powinien upuszczać ani przy samym podciśnieniu, ani przy samym nadciśnieniu 8)

: czw sty 19, 2006 12:54 am
autor: kania_
a jak jest z WG?