Strona 1 z 1

blok

: pn sty 16, 2006 10:38 pm
autor: emilszewczyk
od jakiego silnika pasuje blok do 1.3T??

: pn sty 16, 2006 10:52 pm
autor: ziuzio
Plug&Play to żaden (poza 1.4T oczywiście), bo każdemu będzie brakować króćca chłodzenia turbiny oraz dziury od kanału olejowego do smarowania turbiny.
Po dorobieniu jakiegoś króćca z wodą do turbiny oraz pociągnieciu jakiegoś smarowania turbiny to każdy blok 1.4, 1.5, 1.6sohc (oczywiście tylko 1.4 ma zbliżoną średnicę tłoka, resztę trzeba by tulejować, ale jakieś używane 1.4 prawdopodobnie też).
Ważne jaką głowicę na to chcesz nałożyć - bo w generacji 1.4/1.6 jest dodatkowy kanał wodny, który i tak w razie czego zostanie zakryty nawet przez głowicę 1.3T, ale piszę o nim na wszelki wypadek;). Podobny motyw jest z mocowaniem podpory półosi pośredniej, bloki do skrzyń z półośkami "jednolitymi" mają trzy dziury do przykręcenia tej podpory(bo jest tam wtedy tylko "łapa" alternatora, ale i tak podpora siądzie na trzy śruby). Spust płynu chłodniczego w blokach n/a jest z tyłu(pod kolektorem wydechowym), a w wersjach T z przodu. +jeszcze kilka mało znaczących detali:).

: pn sty 16, 2006 11:12 pm
autor: emilszewczyk
dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??

: pn sty 16, 2006 11:37 pm
autor: monster
ziuzio pisze:Plug&Play to żaden (poza 1.4T oczywiście), bo każdemu będzie brakować króćca chłodzenia turbiny oraz dziury od kanału olejowego do smarowania turbiny.
Po dorobieniu jakiegoś króćca z wodą do turbiny oraz pociągnieciu jakiegoś smarowania turbiny to każdy blok 1.4, 1.5, 1.6sohc (oczywiście tylko 1.4 ma zbliżoną średnicę tłoka, resztę trzeba by tulejować, ale jakieś używane 1.4 prawdopodobnie też).
Ważne jaką głowicę na to chcesz nałożyć - bo w generacji 1.4/1.6 jest dodatkowy kanał wodny, który i tak w razie czego zostanie zakryty nawet przez głowicę 1.3T, ale piszę o nim na wszelki wypadek;). Podobny motyw jest z mocowaniem podpory półosi pośredniej, bloki do skrzyń z półośkami "jednolitymi" mają trzy dziury do przykręcenia tej podpory(bo jest tam wtedy tylko "łapa" alternatora, ale i tak podpora siądzie na trzy śruby). Spust płynu chłodniczego w blokach n/a jest z tyłu(pod kolektorem wydechowym), a w wersjach T z przodu. +jeszcze kilka mało znaczących detali:).
z moich informaci wynika ze blok 1.4 n/a i 1.4 t ma takie same wymiary,rozni sie czyms jeszcze??troche mi sie nie hce wierzyc ze produkowali dwa calkiem inne bloki,jestes pewien tego co piszesz???

: wt sty 17, 2006 9:50 am
autor: ziuzio
emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
Albo tłoki nadwymiarowe i szlif na ten nadwymiar albo zatulejowanie do starych tłoków(o ile są jeszcze na tyle dobre) + nowe pierścienie.
monster pisze:z moich informaci wynika ze blok 1.4 n/a i 1.4 t ma takie same wymiary,rozni sie czyms jeszcze??troche mi sie nie hce wierzyc ze produkowali dwa calkiem inne bloki,jestes pewien tego co piszesz???
1.4 n/a i T to te same bloki, z tym że T ma wyjście z tyłu bloku na smarowanie turbiny oraz dodatkowy króciec do chłodzenia turbawki, + mało ważne detale o których wspomniałem we wcześniejszym poście.
Silniki a raczej bloki z generacji 1.1(ale nie FIRE!!), 1.3, 1.5 i 1.3T wywodzą się z z Fiata 128; zaś te 1.4, 1.6(sohc 8V), 1.4T to nowsza generacja - dopracowana jednostka na bazie tego starszego bloku. Poza kształtami ma ten dodatkowy kanał wodny tuż przy łapie silnika przykręcanej do karoserii. Ma jeszcze kilka małych różnic jak waga, kształt odlewu, nie mających żadnego wpływu na dopasowanie zamiast tych starszych jednostek.

: wt sty 17, 2006 12:10 pm
autor: monster
ziuzio pisze:
emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
Albo tłoki nadwymiarowe i szlif na ten nadwymiar albo zatulejowanie do starych tłoków(o ile są jeszcze na tyle dobre) + nowe pierścienie.
monster pisze:z moich informaci wynika ze blok 1.4 n/a i 1.4 t ma takie same wymiary,rozni sie czyms jeszcze??troche mi sie nie hce wierzyc ze produkowali dwa calkiem inne bloki,jestes pewien tego co piszesz???
1.4 n/a i T to te same bloki, z tym że T ma wyjście z tyłu bloku na smarowanie turbiny oraz dodatkowy króciec do chłodzenia turbawki, + mało ważne detale o których wspomniałem we wcześniejszym poście.
Silniki a raczej bloki z generacji 1.1(ale nie FIRE!!), 1.3, 1.5 i 1.3T wywodzą się z z Fiata 128; zaś te 1.4, 1.6(sohc 8V), 1.4T to nowsza generacja - dopracowana jednostka na bazie tego starszego bloku. Poza kształtami ma ten dodatkowy kanał wodny tuż przy łapie silnika przykręcanej do karoserii. Ma jeszcze kilka małych różnic jak waga, kształt odlewu, nie mających żadnego wpływu na dopasowanie zamiast tych starszych jednostek.
to znaczy ze te bloki roznia sie w sumie kroccem do wody,i wyjsciem na olej-a to n ie problem-a kanały w głowicy pauja na kanały w bloku itp??

: wt sty 17, 2006 3:30 pm
autor: ziuzio
No właśnie jest róznica w jednym kanale wodnym-w 1.4n/a jest dodatkowy otwór wodny tuż przy łapie silnika, ale głowica z 1.3T zakrywa go.

: śr sty 18, 2006 2:24 pm
autor: mops
emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
kupic u mnie blok ;]

: ndz sty 22, 2006 9:31 pm
autor: ziuzio
emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
Kupić tłoki z Audi 1.8T(80.95mm) albo z Audi 2.2T 20V,np. od wersji 320km z RS2(też 80.95) :P

: ndz sty 22, 2006 10:17 pm
autor: Lui
tak podchodzą bez problemu ?

: pn sty 23, 2006 9:51 am
autor: ziuzio
Lui pisze:tak podchodzą bez problemu ?
Mają sworzeń 20mm zamiast 22mm(ale to mały problem, bo oryginalne tulejki rozwiercamy do 23mm i wtłaczamy ori tulejki z Audi), odległość środka sworznia od płaszczyzny denka to 32.7mm zamiast 33.3mm(w 1.4T) [35mm w 1.3T].
Więc najlepsza opcja to wał od 1.4/1.6SOHC i wtedy mamy odprężony motor do 7.7:1.
Poza tym tłok jest lżejszy i krótszy, całkowita długość to 53.7mm zamiast 61.3(w 1.4T)/ 63.05mm(w 1.3T).

: wt sty 24, 2006 11:57 pm
autor: jugo500
chwila !!! czyli jeżeli chcało by się zrobić silnik który sporo zniesie możemy : zakupić kute tłoki do 1.8 T i blok od np, 1,4 N/A i jakieś dobre korby :oops:

zuzio czy ty całymi dniami kombinujesz tylko z tym uno ??
to bardzo dobra wiadomość kute tłoki do 1,8 T VAG są łatwo dostępne i dość tanie chyba nawet wersja 225 KM miała kute seryjnie :D

: śr sty 25, 2006 6:18 pm
autor: ziuzio
Nawet najsłabsze(150km) 1.8T miały kute tłoki, które znoszą wg znawców do 300km(tak jak i korby, ale one są za długie:|).

Dokładnie, bierzesz jakiś blok, dobre korby, tłoki z 1.8T lub 2.2T20V(z 10V niestety już nie:/) i ładujesz ile chcesz, bo prędzej panewki się sypną niż tłoki(o ile EGT będzie ok;)).