blok
: pn sty 16, 2006 10:38 pm
od jakiego silnika pasuje blok do 1.3T??
Forum właścicieli i pasjonatów Uno Turbo i Punto GT
https://unoturbo.pl/
z moich informaci wynika ze blok 1.4 n/a i 1.4 t ma takie same wymiary,rozni sie czyms jeszcze??troche mi sie nie hce wierzyc ze produkowali dwa calkiem inne bloki,jestes pewien tego co piszesz???ziuzio pisze:Plug&Play to żaden (poza 1.4T oczywiście), bo każdemu będzie brakować króćca chłodzenia turbiny oraz dziury od kanału olejowego do smarowania turbiny.
Po dorobieniu jakiegoś króćca z wodą do turbiny oraz pociągnieciu jakiegoś smarowania turbiny to każdy blok 1.4, 1.5, 1.6sohc (oczywiście tylko 1.4 ma zbliżoną średnicę tłoka, resztę trzeba by tulejować, ale jakieś używane 1.4 prawdopodobnie też).
Ważne jaką głowicę na to chcesz nałożyć - bo w generacji 1.4/1.6 jest dodatkowy kanał wodny, który i tak w razie czego zostanie zakryty nawet przez głowicę 1.3T, ale piszę o nim na wszelki wypadek;). Podobny motyw jest z mocowaniem podpory półosi pośredniej, bloki do skrzyń z półośkami "jednolitymi" mają trzy dziury do przykręcenia tej podpory(bo jest tam wtedy tylko "łapa" alternatora, ale i tak podpora siądzie na trzy śruby). Spust płynu chłodniczego w blokach n/a jest z tyłu(pod kolektorem wydechowym), a w wersjach T z przodu. +jeszcze kilka mało znaczących detali:).
Albo tłoki nadwymiarowe i szlif na ten nadwymiar albo zatulejowanie do starych tłoków(o ile są jeszcze na tyle dobre) + nowe pierścienie.emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
1.4 n/a i T to te same bloki, z tym że T ma wyjście z tyłu bloku na smarowanie turbiny oraz dodatkowy króciec do chłodzenia turbawki, + mało ważne detale o których wspomniałem we wcześniejszym poście.monster pisze:z moich informaci wynika ze blok 1.4 n/a i 1.4 t ma takie same wymiary,rozni sie czyms jeszcze??troche mi sie nie hce wierzyc ze produkowali dwa calkiem inne bloki,jestes pewien tego co piszesz???
to znaczy ze te bloki roznia sie w sumie kroccem do wody,i wyjsciem na olej-a to n ie problem-a kanały w głowicy pauja na kanały w bloku itp??ziuzio pisze:Albo tłoki nadwymiarowe i szlif na ten nadwymiar albo zatulejowanie do starych tłoków(o ile są jeszcze na tyle dobre) + nowe pierścienie.emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
1.4 n/a i T to te same bloki, z tym że T ma wyjście z tyłu bloku na smarowanie turbiny oraz dodatkowy króciec do chłodzenia turbawki, + mało ważne detale o których wspomniałem we wcześniejszym poście.monster pisze:z moich informaci wynika ze blok 1.4 n/a i 1.4 t ma takie same wymiary,rozni sie czyms jeszcze??troche mi sie nie hce wierzyc ze produkowali dwa calkiem inne bloki,jestes pewien tego co piszesz???
Silniki a raczej bloki z generacji 1.1(ale nie FIRE!!), 1.3, 1.5 i 1.3T wywodzą się z z Fiata 128; zaś te 1.4, 1.6(sohc 8V), 1.4T to nowsza generacja - dopracowana jednostka na bazie tego starszego bloku. Poza kształtami ma ten dodatkowy kanał wodny tuż przy łapie silnika przykręcanej do karoserii. Ma jeszcze kilka małych różnic jak waga, kształt odlewu, nie mających żadnego wpływu na dopasowanie zamiast tych starszych jednostek.
kupic u mnie blok ;]emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
Kupić tłoki z Audi 1.8T(80.95mm) albo z Audi 2.2T 20V,np. od wersji 320km z RS2(też 80.95)emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
Mają sworzeń 20mm zamiast 22mm(ale to mały problem, bo oryginalne tulejki rozwiercamy do 23mm i wtłaczamy ori tulejki z Audi), odległość środka sworznia od płaszczyzny denka to 32.7mm zamiast 33.3mm(w 1.4T) [35mm w 1.3T].Lui pisze:tak podchodzą bez problemu ?