Strona 1 z 2

glowice w 1.3T i 1.4T oraz 1.4, czyli czy cos z tego wyjdzie

: pt sty 06, 2006 1:04 pm
autor: dejvid667
ma ktos moze mozliwosc porownania uszczelek spod tych glowic?
czy glowica z 1.3T spasuje na blok z wolnossacego 1.4?

aha, i jeszcze skrzynie biegow. orientuje sie ktos czy do bloku z 1.4 pasuje skrzynia z 1.3T lub 1.4T?

a do tego swego czasu byly do sprzedania dwa UT tanio, ktos wie czy to nadal aktualne? :twisted:

Re: glowice w 1.3T i 1.4T oraz 1.4

: pt sty 06, 2006 1:07 pm
autor: mops
dejvid667 pisze:ma ktos moze mozliwosc porownania uszczelek spod tych glowic?
czy glowica z 1.3T spasuje na blok z wolnossacego 1.4?

aha, i jeszcze skrzynie biegow. orientuje sie ktos czy do bloku z 1.4 pasuje skrzynia z 1.3T lub 1.4T?

a do tego swego czasu byly do sprzedania dwa UT tanio, ktos wie czy to nadal aktualne? :twisted:
glowica od T ma wiecej kanalow wodnych.....

porzezbimy?

: pt sty 06, 2006 1:42 pm
autor: dejvid667
dobra, jest nastepujacy zarys sytuacji...
blok z 1.4 N/A, czy wejdzie do niego caly uklad korbowotlokowy z 1.3T? srednica cylindrow sie zgadza. dzieki mniejszemu skokowi tloka stopien sprezania obnizylby sie do okolo 8,1:1 (obliczenia na szybko), ale komora spalania bylby czesciowo cylinder-czy jest to problem?
ewentualnie dodatkowe odprezenie uszczelka pod glowice i oringowanie bloku.

do glowicy z 1.4N/A kolektory z 1.3T (o ile podejda).
cala elektronika z 1.3T.

pozostalaby kwestia skrzyni i przeniesienia napedu bo nie ma mozliwosci aby skrzynia z 1.4N/A wytrzymala.... ale w tym wypadku chyba jedynie skrzynia z 1.4T moglaby ratowac sytuacje, czyli cale przeniesienie napedu z 1.4T.

do tego przednie hamulce z cromy a na tyle przednie z UT.

szukajcie slabych punktow w calym planie i udzielajcie dobrych rad ;)

: pt sty 06, 2006 2:46 pm
autor: Unoxxx
a jak poradzisz sobie z recznym?hydrauliczny zrobisz?

: pt sty 06, 2006 2:52 pm
autor: dejvid667
pytanie dobre... rozumiem, ze calal tylna belka z UT ale z przedniemi zaciskami i tarczami nie roziwazuje problemu?

: pt sty 06, 2006 4:26 pm
autor: ziuzio
Napisz co chcesz zrobić(lub czym dysponujesz i co chcesz osiągnąć), bo generalnie można tymi wszystkimi częściami nieźle pożonglować i z odrobiną namysłu wszystko ze wszystkim złączysz(bo części między silnikami 1.4; 1.4T; 1.3T pasują, mimo niezgodności paru detali pomijalnych) :wink: .

: pt sty 06, 2006 4:58 pm
autor: dejvid667
ziuzio pisze:Napisz co chcesz zrobić(lub czym dysponujesz i co chcesz osiągnąć), bo generalnie można tymi wszystkimi częściami nieźle pożonglować i z odrobiną namysłu wszystko ze wszystkim złączysz(bo części między silnikami 1.4; 1.4T; 1.3T pasują, mimo niezgodności paru detali pomijalnych) :wink: .
-1.4 N/A: silnik + skrznia + reszta samochodu
-1.3T: wal, korby i tloki, blok, miska olejowa, podstawka pod filtr oleju, kolektor dolotwy

da sie z tego zrobic 1.4T a jesli tak to czego mozna sie spodziewac?

co mi trzeba jeszcze i z jakich samochodow?

: pt sty 06, 2006 5:14 pm
autor: kania_
wsadz w blok 1.4 n/a szpeja z 1.3 zostaw hamulce z UT nie baw sie w crome :P
rozprezenie nizszym skokiem dzila ale to bedzie poj 1.3 na bloku 1.4 a glownym aspektem jest natrysk na denka ktorego niema 1.4 n/a
ale da sie zrobic
oringowac nie musisz jesli nie bedziesz dmuchal powyzej 1.3bara

: pt sty 06, 2006 5:30 pm
autor: murcki
dejvid667 pisze:pytanie dobre... rozumiem, ze calal tylna belka z UT ale z przedniemi zaciskami i tarczami nie roziwazuje problemu?
Przednie zaciski nie mają mechanizmu ręcznego :wink:

: pt sty 06, 2006 5:39 pm
autor: dejvid667
spowalniacze to narazie najmniejszy problem.

wazniejszy jest kwestia kolektorow (czy zgraja sie z glowica 1.4N/A) oraz skrzyni biegow, ktora wytrzymna wzrost mocy i spasuje do bloku 1.4N/A.

ma ktos jakies pomysly?;>

: pt sty 06, 2006 5:52 pm
autor: ziuzio
[quote="dejvid667"]

-1.4 N/A: silnik + skrznia + reszta samochodu
-1.3T: wal, korby i tloki, blok, miska olejowa, podstawka pod filtr oleju, kolektor dolotwy

da sie z tego zrobic 1.4T a jesli tak to czego mozna sie spodziewac?

co mi trzeba jeszcze i z jakich samochodow?[/quote

Szkoda że nie masz głowicy od 1.3T :) .
Jedyna róznica w głowicy między generacjami 1.3 a 1.4 jest taka, że jest jeden głupi kanał wodny więcej tuż przy łapie mocującej silnik do budy, ale założyć czapkę z 1.4n/a można na blok 1.3T; bo róznica w blokach n/a i T jest taka, że T mają "wyjście" olejowe do smarowania(które w sumie można wziąść też z podstawki lub z pod czujnika ciśnienia oleju) oraz króciec wodny do chłodzenia turbiny(który też można skądś podkraść lub nawet wogóle nie podłączać).

Jeżeli chce Ci sie rzeźbić ze smarowaniem turbiny to do silnika 1.4n/a wrzuć tłoki z korbami i wałem z 1.3T oraz miskę i po bólu.

A jeżeli nie chcesz dorabiać tego przewodu olejowego to po prostu na dół 1.3T nasadź czapkę z 1.4n/a z uszczelką od 1.4n/a.

Tylko pamiętaj że w czapce 1.4n/a są mniejsze zawory wydechowe(zamiast 32mm jest 30,5mm).

Edit: jeszcze ważna rzecz, że jeżeli zastosujesz głowicę z 1.4n/a to ma ona dowiercony kanał wodny podgrzewający kolektor ssący i musisz to zaslepić(dokładnie taki otwór pomiędzy kanałami ssącymi 3 i 4 cylindra). A także termostat jest na dwie śruby(który zapewne masz dysponując całym silnikiem) a nie na trzy jak w UTcie.

: pt sty 06, 2006 5:59 pm
autor: dejvid667
Szkoda że nie masz głowicy od 1.3T
a tego to nie wiadomo... )
Jedyna róznica w głowicy między generacjami 1.3 a 1.4 jest taka, że jest jeden głupi kanał wodny więcej tuż przy łapie mocującej silnik do budy, ale założyć czapkę z 1.4n/a można na blok 1.3T; bo róznica w blokach n/a i T jest taka, że T mają "wyjście" olejowe do smarowania(które w sumie można wziąść też z podstawki lub z pod czujnika ciśnienia oleju) oraz króciec wodny do chłodzenia turbiny(który też można skądś podkraść lub nawet wogóle nie podłączać).
klopot w tym, ze pasuje aby blok z 1.4N/A zostal w samochodzie... z checia zalozylbym na niego glowice z 1.4T ale akurat nie posiadam takiej :(

Jeżeli chce Ci sie rzeźbić ze smarowaniem turbiny to do silnika 1.4n/a wrzuć tłoki z korbami i wałem z 1.3T oraz miskę i po bólu.
tak chce zrobic.

ogolnie to ma byc blok 1.4N/A z cala reszta od 1.3T.

ile moze kosztowac renowacja turbiny z 1.3T?
czy mozna zastosowac jakas turbine z diesla (bo mozliwe, ze mialbym jakas)?

: pt sty 06, 2006 7:43 pm
autor: Lui
Regeneracja ok 700 - 1000zł i wzwyż jeżeli poważniej uszkodzona

Turbine z diesla na siłe można, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie, może paść...

Jeżeli chcesz i tak kombinować z turbiną to najlepiej odrazu coś popularnego(jakiś garret... :?: ) plus nowy kolektor. Pozatym od razu coś większego :twisted:

: pt sty 06, 2006 7:54 pm
autor: dejvid667
po co wieksza? z tego co wiem na serjnej da sie osiagnac dosc sporo... a wieksza turbina to i wiekszy lag, czyz nie?

lista czesci

: pt sty 06, 2006 10:34 pm
autor: dejvid667
a wiec wychodziloby, ze sa nastepujace czesci:
z UT1.3
wtryskiwacze
kolektor ssacy z czujnikiem polozenia przepustnicy
wal, tloki i korby
blok
podstawka pod filtr oleju
IC
microplex
ECU
zawor dodatkowego powietrza

do tego byc moze nowa turbina Schwitzer S1B

a to wszystko z blokiem, skrzynia i glowica z 1.4n/a

co powiecie? bedzie cos z tego czy nie?
czego jeszcze brakuje? o czym nie wolno zapomniec?