Strona 1 z 1
jaki to silnik?
: czw sty 05, 2006 10:12 am
autor: dejvid667
szanowne towarzystwo
czy silnik na tejaukcji to 1.3 czy 1.4?
jesli to 1.3 to czy jest szansa aby na jego podzespolach zaturbic silnik 1.4 (zakladajac, ze kupie nowe tloki i korby do 1.4T)?
glowica i osprzet spasuja do wolnossacegoi 1.4?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78638209
: czw sty 05, 2006 10:44 am
autor: ZibiUT
to jest 1,3T
Generalnie troszkę rzeźby z tym co chcesz zrobić.
jezeli zrobisz soft to moze zostac na seryjnych tlokach.
Generalnie teraz przegladajaz program fiata widze ze:
- wal w NA 1,4 jest ten sam co 1,4T
- korbowody - tu jest sprawa bardzie skomplikowana ale moze nawet nie do konca a mianowicie korbowody takie jak sa w turbo sa też w silniku tipo nr katalogowy to 46433040 ale jak wejdziemy do tipo to są dwa rodzaje korbowodów ten o nr który podalem jest żeliwny a od któregoś roku zaprzestali robić i wkladali stalowy czy odwrotnie o nr 4361213 ktory za to jest taki sam jak w silniku 1,3T. Wynikało by wiec z tego że wymiary korbowodow w silnikach 1,3T 1,4T i 1,4 N/A sa te same tylko 1,4T ma nie ze stali a z żeliwa.
No i to pytanie do materiałoznawców czy stalowy czy żeliwny? Ktory mocniejszy?
Idąc dalej. Sworznie tlokowe sa takie same jak i panewki glówne i korbowodowe.
Nalezalo by porównać otwory w głowicy i bloku 1,4 n/a i określić czy sie da czy nie da. Nastepnie zalozyć tloki od 1,4t i przymierzyć glowice od 1,3T na plastelinke zobaczyc czy nic się nie spotka. Jak juz głowica bedzie to mozna smarowanie do turbiny dac z czujnika ciśnienia lub wiercić otwór w bloku. splyw to najmniejszy problem bo miska powinna pasować.
Jedyne co to natrysk na denko tłoka oleju. Jezeli 1,4 nie ma to bedzie problem.
Jak sie gdzies pomyliłem to prosze o porawienie.
: czw sty 05, 2006 10:55 am
autor: dejvid667
czyli wynikaloby, ze do przerobki 1.4N/A na T potrzebne sa tloki z wersji t, osprzet, glowica, elektronika i skrzynia, dobrze rozumiem?
wydumalem nastepujacy plan:
kupic w PL silnik lub cale UT 1.4.poprosic znajomego aby w czasie jak ja bede zarabial na ta inwestycje robil generalny remont silnika w PL (koszty czesci) a nastepnie wybrac sie do PL na kilka dni i przekladac wszystko do mojego.
co myslisz? bo mi sie to widzi planem dobrym...pod warunkiem, ze znajde w PL tanio 1.4T lub bede w stanie slozyc z 1.4N/A i 1.3T (bo tych duzo jest) silniczek 1.4T

: czw sty 05, 2006 11:15 am
autor: ZibiUT
1. Nie jest źle moze i tak bedzie dobrze
2. To napewno wyjdzie taniej niż znalezienie 1,4T
: czw sty 05, 2006 11:33 am
autor: ZibiUT
Jeszcze dodam że porównujac uszczelki widac 3-4 róznice a dokladnie to ze np gdzies nie ma otworu lib jest. Czasami w bloku taki otwór moze byc ale juz w glowicy nie ma i uszczelka tez nie ma
Ja w domu mam blok od 1,4 wiec mogę ewentualnie zrobic taki manewr że porównam z uszczelką a moze nawet z blokiem od ut 1,3 dlatego ze mialem gdzies fotki a napewn mam stara uszczelkę od UT
: czw sty 05, 2006 12:20 pm
autor: dejvid667
bede ogromnie wdzieczny.
P.S. paczuszka doszla?
: czw sty 05, 2006 12:42 pm
autor: ZibiUT
Doszła. Nieźle zapakowana
W sobote bede w domu to sprawdze
: czw sty 05, 2006 1:25 pm
autor: Lui
Zibi122 pisze:to jest 1,3T
No i to pytanie do materiałoznawców czy stalowy czy żeliwny? Ktory mocniejszy?
Hmm zależy jaka stal i jakie żeliwo...
generalnie to stal się wygnie a żeliwo pęknie...
Jeśli stalowe to pewnie kute... ja bym powiedział że stalowe lepsze
BTW
Jak już dłubać - to może 1.6 turbo ??

: czw sty 05, 2006 1:51 pm
autor: kania_
jak juz dlubac to 2.0 turbo albo 2.4 turbo
: czw sty 05, 2006 2:04 pm
autor: ZibiUT
Nie rozpedzajcie się z tymi pojemnościami bo co do 1,6 to jeszcze wejdzie ale 2 l to juz rzeźba