Strona 1 z 2
Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zastąpić
: czw kwie 26, 2012 9:23 am
autor: Śpiący
Witam, jako że moje punto nie posiada już niestety rury do chłodzenia alternatora a rura do chłodzenia wtryskiwaczy jest u mnie mocno posztukowana (przez poprzedniego właściciela) pojawia się dylemat czym zastąpić seryjne rurki. Kupno używanych odpuszczam na dzień dobry gdyż auta te mają już swoje lata i znaleść coś w dobrym stanie graniczy z cudem, ponadto w moim aucie nawiew dla wtryskiwaczy ulegnie nieznacznej relokacji (akumulator idzie do bagażnika a w jego miejsce filtr powietrza). Macie jakieś sprawdzone patenty?
Chciałem to zrobić raz a porządnie póki auto stoi z częściowo zdemontowanym osprzętem i jest niezłe podejście.
Pozdrawiam.
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: czw kwie 26, 2012 10:17 am
autor: kornat
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: czw kwie 26, 2012 11:10 am
autor: Śpiący
Hmmm o tym nie pomyślałem. Cena bardzo dobra. To jest wąż między wentylator a kolektor ssący? - bo jakoś nie za bardzo ogarniam tego epera...
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: czw kwie 26, 2012 11:14 am
autor: goofer007
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: czw kwie 26, 2012 12:08 pm
autor: kornat
Śpiący pisze:Hmmm o tym nie pomyślałem. Cena bardzo dobra. To jest wąż między wentylator a kolektor ssący? - bo jakoś nie za bardzo ogarniam tego epera...
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2" target="_blank
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: czw kwie 26, 2012 3:59 pm
autor: dziabi3
panowie a czy chłodzenia wtrysków to aż tak jest potrzebne ??
bo wcisnąć tam jeszcze tą rurę to masakra
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: czw kwie 26, 2012 11:03 pm
autor: Śpiący
Chłodzenie alternatora mamy ogarnięte, zostają te nieszczęsne wtryski.
Wg. mnie jest to potrzebne z uwagi na to że kolektor wydechowy mocno grzeje, w szczególności po zgaszeniu silnika (brak przepływu w kol. dolotowym). Bardzo szybko parcieją o-ringi wtryskiwaczy no i istnieje duże ryzyko rozszczelnienia/zapalenia.
Wcześniej miałem Łade z bardzo podobnym silnikiem na kolektorze od 1.3t zapalił mi się samochód i nie chcę powtórki.
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: czw kwie 26, 2012 11:11 pm
autor: dziabi3
ja nie mam tego chłodzenia już z 4 lata i teraz wtryski wyjmowałem i uszczelki były ok
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: ndz kwie 29, 2012 10:01 pm
autor: Śpiący
Hmmm.... no i chyba skusisz mnie żeby olać temat tego chłodzenia. Po 4 latach mojej jazdy auto będzie miało najechane co najmniej kolejne 100tyś głównie upalania po mieście i będzie to najprawdopodobniej koniec jego żywota.
PS. Jeździłeś na serii? Bo ja robie setup na 180-200KM z względnie mocnym dołem więc może być więcej ciepła. No i jazda na gazie LPG też nie będzie służyć wtryskiwaczom benzynowym bo nie będzie płynąć przez nie paliwo, co je w znacznym stopniu schładza. No ale zobaczymy.
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: pn kwie 30, 2012 12:10 am
autor: turbomaniak
Nie zaszkodzi chlodzenie wtryskow, ale sryjnie wetylator wlacza sie przy 110 stopniach powietrza pod maska, tempeatura osiagalna tylko w korku i dobrym upale
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: czw maja 03, 2012 5:00 pm
autor: dziabi3
ja mam wszystko ori i też mam lpg i nie narzekam
przez listwę ciągle płynie paliwo i troszkę zawsze wtryski schłodzi
ale ja zauważyłem że u mnie pompa paliwa pewnego razu pompowała jeszcze po wyłączeniu zapłonu przez 1 minutę i nie wiem czy to usterka czy jakiś system chłodzenia wtrysków dziwne to muszę zaobserwować
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: czw maja 03, 2012 9:33 pm
autor: punto 1.6
le ja zauważyłem że u mnie pompa paliwa pewnego razu pompowała jeszcze po wyłączeniu zapłonu przez 1 minutę i nie wiem czy to usterka czy jakiś system chłodzenia wtrysków dziwne to muszę zaobserwować
zacina się przekaźnik nie powinno tak być
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: czw maja 03, 2012 10:30 pm
autor: hz10
właśnie że tak powinno być , wtryski najbardziej dostaja właśnie na postoju gdy nie ma przepływu powietrza.
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: pt maja 04, 2012 9:11 am
autor: ZibiUT
Mi wentylator wtrysków potrafił włączyć sie po 5 min postoju auta. Teraz nie mam i wszystko tyle lat żyje.
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
: pt maja 04, 2012 12:12 pm
autor: punto 1.6
to co w takim razie steruje włączeniem wentylatora wtrysków ( gdzie jest czujnik)
mam wiązkę z GT1 będę wsadzał do 1.6 i kabel z wiatraka leci do kabiny?