Strona 1 z 1

Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

: ndz mar 11, 2012 9:44 pm
autor: Abarth
Witajcie

Nie wiem czy ktoś wcześniej podejmował się takiego tematu, dlatego ze względu na to, iż postanowiłem zmienić w moim UT układ hamulcowy właśnie na kompletny z PGT potrzebuje wskazówek :wink:

Pozbyłem się przedniego zestawu z UT w skład którego wchodziły tarcze wentylowane 240mm do tego zdemontowałem pompę z serwem, w odstawkę poszły również bębny na tylnej belce.

Zakupiłem narazie kompletny tył z Punto GT :
Obrazek

Po wstępnych przymiarkach na pewno nie pasują adaptery mocujące belkę z tarczami kotwicznymi oraz jarzmami a co za tym idzie zacisków...
I tu pierwsze moje pytanie czy ktoś bawił się może w dorabianie adapteru?? Jeśli tak to pod tarczę kotwiczną z PGT?? czy może z Seicento(które na przedzie ma 240mm)??

Następne pytanie: w pgt mamy 2 niezależne linki co widac na fotce moim zdaniem może to zdecydowanie polepszyć ręczny przeszczep rozwiązania z pgt??
I kolejne pytanie może nie bawic się w linki tylko zrobic hamulec hydrauliczny na tyle z sekcją aby normalnie hamowały wszystkie koła przy wciskaniu hamulca nożnego i blokowało tył przy zaciągnięciu ręcznego.(uprzedzam odpowiedzi -> Przegląd to nie problem to jest Polska :wink: )

Kolejna dzisiejsza przymiarka uświadomiła mi że serwo pompy hamulcowej z PGT jest zdecydowanie większe niż to z UT co wymusi zmianę zbiorniczka wyrównawczego ponieważ zwyczajnie się nie zmieści...

Obrazek

Od jakiego modelu można zastosować jakiś zastępczy zbiorniczek??

Ponadto śruby mocujące pompę które przykręca się w kabinie do stelaża od pedałów są znacznie krótsze w pompie z PGT niż te z UT co za tym idzie będzie problem z zakręceniem stelaża :cry: a jakby tego nie było mało trzpień pompy hamulcowej od PGT jest dłuższy niż ten z UT...

Pompa pgt
Obrazek

Pompa UT
Obrazek

Podejmował może ktoś rozwiązanie tego problemu??

Będę wdzięczny za pomoc i wsparcie tego przedsięwzięcia :wink:

Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

: pn mar 12, 2012 8:48 am
autor: gajos3
Są nawet chyba na forum gotowe flansze które wrzucał chyba Zibi, właśnie pod zaciski pod tarcze 240mm. ;)
Co do dwóch linek od ręcznego ja bym się nie bawił, zostawiłbym oryginał, jeśli zaciski są w dobrym stanie to ręczny jest żyleta. Jeśli miałbyś taką "zachciankę" to do tego możesz dodatkowo dostawić hydrauliczny, nie chodzi już nawet o przegląd, ale o bezpieczeństwo, bo w razie złapania nieszczelności, zawsze zostaje Ci mechaniczny ręczny na linkę.
Co do samej pompy i serwa, to zawsze możesz przesunąć zbiorniczek do przodu o jedną dziurkę, tak aby był zamocowany tylko na jednej śrubie, mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi?
W serwie bez problemu skrócisz trzpień, ja u siebie w serwie z Bravo I skracałem i wszystko hula jak należy. Musisz tylko pamiętać, że w Uno końcówka trzpienia jest wygięta ku dołowy, przy skracaniu najlepiej przyspawać na nowo pod kątem w dół, żeby wszystko było cacy. Co do długości śrub do serwa to dziwna sprawa, ja jak wkładałem od Bravo, to miały długość jak ori od Uno.
Ewentualnie jeśli średnica serwa i pompy w PGT jest taka sama jak w Bravo, to możesz pójść w stronę Bravo, bo tam wystarczy tylko skrócić trzpień, reszta elegancko pasuje. Średnica pompy to 22,2mm, średnicy serwa nie pamiętam, ale chyba 8".

Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

: ndz maja 27, 2012 12:48 pm
autor: Abarth
Panowie czy jeśli chodzi o adaptery pod tarcze 240mm na tył to czy ten plik z linku jest poprawny??? http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=15

i kolejne pytanie czy orientuje się ktoś czy tarcze kotwiczne przednie z sejaka da się przeadaptować p&p na tył do uniaka??

oraz czy przednie tarcze kotwiczne z PGT pasują bez przerabiania do Uniaka na przód??

Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

: ndz maja 27, 2012 3:35 pm
autor: turbomaniak
Duzo wiesz ale nic nie wiesz, tarcza kotwiczna to jest mocowanie szczek i cylinderka w przypadku bebnow a nie oslona tarczy o ktora Ci chodzi. Zadna oslona nie bedzie pasowac p&p ale nie mowie ze nie da sie zalozyc

Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

: ndz maja 27, 2012 5:29 pm
autor: Abarth
turbomaniak pisze:Duzo wiesz ale nic nie wiesz, tarcza kotwiczna to jest mocowanie szczek i cylinderka w przypadku bebnow a nie oslona tarczy o ktora Ci chodzi. Zadna oslona nie bedzie pasowac p&p ale nie mowie ze nie da sie zalozyc
Zasugerowałem się katalogiem IC w którym taka nazwa "osłony" widnieje :D

dzięki za sprostowanie :wink:

Czy link powyżej jest poprawny jeśli chodzi o adaptery na belkę z UT a zaciski z PGT i tarczę 240mm :?: Orientuje się ktoś :?:

Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

: pn maja 28, 2012 6:36 pm
autor: megazord
Zbiorniczek możesz wyprowadzić w dowolne miejsce. Punciaki z abs mają przecież zbiorniczek połączony wężami z pompą.