Strona 1 z 3

Doładowanie wodą?

: śr gru 21, 2005 9:21 pm
autor: Yannick
Próbował już ktoś takich rzeczy: http://www.geocities.com/MotorCity/3191 ... oost1.html

??
Nie żebym chciał, ale to dość ciekawe...... Co myślicie?

: śr gru 21, 2005 9:36 pm
autor: ziuzio
"Zwykły" wtrysk wody mający na celu obniżenie EGT, tym samym dając możliwość wiekszego przyspieszenia zapłonu i zubożenia mieszanki bez ryzyka stopienia tłoków. Obniża także temperaturę w dolocie przez co zwiększa gęstość powietrza i w tej samej objętości mamy więcej masy tlenu :) . Poza tym tłoki i komory spalania są oczyszczane z nagaru ddzięki parze :) . Same korzyści prawie :P
Jedyny minus wtrysku wody jest taki, że prawdopodobnie(bo nie jest to potwierdzone teoriami, tylko po prostu niektórzy zwalają zniszczenie wirnika właśnie na wrzącą parę) przyczynia się do szybszego zużycia gorącego wirnika suszarki, a także(co jest już faktem) przy zbyt bogatej dawce wody długo nie wytrzymuje uszczelka pod głowicą(o ile nie jest to jakaś kozacka uszczelka + oringowanie).

: śr gru 21, 2005 9:45 pm
autor: Yannick
Widzę, że wiesz coś na temat ziuzio :D .
Jeśli dobrze zrozumiałem tamten artykuł, to możliwe jest również uszkodzenie mechaniczne łopatek części zimnej turbiny przez zderzenie z kroplą wody :). Wiesz może, czy ktoś z tym kombinował w Polsce?
Czy wstawienie takiej dyszy (pseudogaźnikowej) przy samym kolektorze dałoby ten sam efekt bez ryzyka uszkodzenia turbiny, bo skoro to same plusy to może by napoić turbawkę ;)?

: śr gru 21, 2005 9:53 pm
autor: ziuzio
Pewnie nie jeden kombinował...
Dyszę wtryskową możesz wstawić tylko przed turbawką, bo ten system opiera się na tym że w zbiorniku wody masz takie samo ciśnienie jak w dolocie, a aby wtrysnąć tę wodę to musisz mieć jakąś różnicę ciśnień(a gdybyś miał dyszę w dolocie to ciśnienia byłyby równe), a montując dyszę przed zimną stroną będziesz miał nadciśnienie równe aktualnemu doładowaniu -> oraz dawkę wody proporcjonalną do doładowania :) .
A zderzenie kropli z zimnym wirnikiem faktycznie może być kiepskie, dlatego wylot dyszy masz tylko 4x ~1mm , a nie jedną dziurę o przepustowości takiej jak te 4 :) .
Oczywiście alternatywą za trochę $ jest Aquamist, który działa identycznie jak wtrysk benzyny, tyle że dawkujesz nim wodę. Jest on już podłączany w kolektorze dolotwym.

: czw gru 22, 2005 9:59 am
autor: Lui
Można np. wykombinować tak że jakaś pompa elektryczna, plus regulator ciśnienia ustawiony na ciśnienie troche wyższe niż doładowania, no i włączane to wszystko przez tylko gdy jest doładowanie

ale nie wiem jaką pompę można dać... taka od sprwyskiwaczy ma za małe ciśnienie :wink:

: pt gru 23, 2005 2:25 pm
autor: Yannick
A może po prostu dolewać wody do paliwa ;)?

: pt gru 23, 2005 3:15 pm
autor: mops
Yannick pisze:A może po prostu dolewać wody do paliwa ;)?

to juz na stacjach robia..... :lol:

Re: Doładowanie wodą?

: pt gru 23, 2005 3:23 pm
autor: Yaninnya
Yannick pisze:Próbował już ktoś takich rzeczy: http://www.geocities.com/MotorCity/3191 ... oost1.html

??
Nie żebym chciał, ale to dość ciekawe...... Co myślicie?
Temat był już poruszany. IMO nie widzę żadnych plusów tego rozwiązania w stosunku do powiększonego IC.

: pn gru 26, 2005 12:53 pm
autor: Yannick
Powiększony IC to większy lag, i na pewno nie wpłynie znacznie na oziębienie zawartości komory spalania, co jest jednym z najważniejszych skutków wtrysku wody.
To już jest trochę poza tematem, ale testował ktoś z Was natrysk cieczy chłodzącej na intercooler? Bo właściwie można byłoby to jakoś amatorsko zorganizować, ale czy da to naprawdę wymierny efekt?.

: pn gru 26, 2005 2:54 pm
autor: Yaninnya
Yannick pisze:Powiększony IC to większy lag,
Po pierwsze, to przetestuj kiedyś osobiście wpływ zwiększonego IC na większy lag, bo w przypadku gdy nie zmieniasz miejsca zamocowania IC różnica jest niezauważalna [inaczej to wygląda, gdy jednocześnie zmienia się położenie IC i wydłuża (zwykle bardzo znacznie) przewody dolotowe].
Yannick pisze: i na pewno nie wpłynie znacznie na oziębienie zawartości komory spalania, co jest jednym z najważniejszych skutków wtrysku wody.
A na co wpływa IC Twoim zdaniem? I po co montuje się powiększone IC?

: pn gru 26, 2005 11:19 pm
autor: KYS
Yaninnya pisze:A na co wpływa IC Twoim zdaniem? I po co montuje się powiększone IC?
Logicznie rzecz biorąc większy intercooler montuje się, żeby powietrze trafiające do cylindrów miało jeszcze niższą temperature - chłodniejsze powietrze to jego większa gęstość, a co za tym idzie większa wartość energetyczna uzyskana ze spalania mieszanki paliwowo-powietrznej...


Czy jakoś tak :)

: wt gru 27, 2005 4:22 pm
autor: Yannick
Co do laga to nie będę walczył, bo faktycznie sugerowałem się tylko teorią i opiniami znalezionymi w necie.
Yannick napisał:
i na pewno nie wpłynie znacznie na oziębienie zawartości komory spalania, co jest jednym z najważniejszych skutków wtrysku wody.

A na co wpływa IC Twoim zdaniem? I po co montuje się powiększone IC?
Źle to określiłem, mój błąd :). Miałem na myśli, że zimniejsze powietrze (przy większym intercoolerze), czyli większa ilość tlenu nie oziębia mieszanki, wręcz przeciwnie podnosi temperaturę przez umożliwienie spalenia większej ilości paliwa, które normalnie chłodziłoby cylinder. Pod tym względem na pewno wtrysk wody jest wydajniejszy.

: śr gru 28, 2005 12:35 pm
autor: Yaninnya
Yannick pisze: Miałem na myśli, że zimniejsze powietrze (przy większym intercoolerze), czyli większa ilość tlenu nie oziębia mieszanki, wręcz przeciwnie podnosi temperaturę umożliwiając spalenie większej ilości paliwa, które normalnie chłodziłoby cylinder. Pod tym względem na pewno wtrysk wody jest wydajniejszy.
Większy IC obniża temperaturę powietrza doładowanego. Nie wiem, skąd czerpiesz informacje, ale opinia, że duży IC podnosi temperaturę powietrza doładowanego, jest, delikatnie powiedziawszy, dość poważnym rozminięciem się z prawdą. Zresztą, gdyby IC zwiększały temperaturę powietrza doładowanego, jaki byłby sens ich stosowania?
Dodatkowo dodam, że optymalną temperaturą powietrza w kolektorze ssącym jest ok. 30 - 35 st. C. Dalsze jej obniżanie powoduje spadek mocy silnika.

: śr gru 28, 2005 11:23 pm
autor: KYS
Yaninnya pisze:Większy IC obniża temperaturę powietrza doładowanego. Nie wiem, skąd czerpiesz informacje, ale opinia, że duży IC podnosi temperaturę powietrza doładowanego, jest, delikatnie powiedziawszy, dość poważnym rozminięciem się z prawdą.
oj chyba się nie zrozumieliście (albo ja to inaczej odebrałem)... :roll:

moim zdaniem Yannic miał na myśli:
większy intercooler => zimniejsze powietrze => więcej tlenu => większa energia ze spalania => więcej ciepła w cylindrze

skracając:
większy intercooler => więcej ciepła w cylindrze :wink:

proszę mnie poprawić jak źle zrozumiałem :!:

jak baby na targu.... ;-)

: czw gru 29, 2005 10:59 am
autor: mops
nie schodzcie mi z tematu :wink: