Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno
: ndz kwie 10, 2011 10:32 pm
Generalnie mój GTk ma ostatnio jakieś fochy
jego objawy to
-białe świece
-nierówna praca na biegu jałowym-falujące obroty, czasem takie lekkie piardy z wydechu
-czasami załącza się praca na 3 cylindry-jak było bardzo zimno to na początku po odpaleniu , a przy obecnej temperaturze to równiutko pracuje jak jest zimny, a jak się nagrzeje to zaczyna szaleć-nierówna praca, oraz ma chwile słabości gdy nie chodzi na wszystkie cylindry--> chodzi normalnie-nierówno-normalnie-nierówno. tak to różnie jest... do tego jak go zgaszę np. na stacji, to potem jak odpalam to przez jakieś 20-60 sekund chodzi bardzo nierówno dławiąc się oraz nie paląc na wszystkie, a silnik ciepły(wydaje mi się że aż na 2 cylindry pracuje,ledwo co nie gaśnie)
-kichnięcia i strzały z wydechu-przy zmianie z 2ki na 3 bieg czasami jest paff, a czasami kichnięcia takie kkszszsz, objawia się też jak powoli przyspieszam na 2ce (bez boosta) i przy około 3000rpm odpuszczam na chwilkę gazu i potem znowu go wciskam- to jest wtedy własnie bang
-i overboost jest tylko na pierwszym biegu na jakim mu wcisnę gaz, a potem na następnych biegach już jest to 0,8 bara
co wymienione-pompa paliwa z koszem, moduł zapłonowy, komputer(z MAPem), filtr paliwa, lambda-ale na taką za 100zł z allegro
, listwa wtryskowa z regulatorem, przepływka(ale nie koniecznie sprawna) , wszystko podmienione ze sprawnego GTka. Lambde na dniach wsadzę spowrotem tą co była bo nie była uszkodzona ale czarny kabelek pękł sobie za wtyczką. Kompresja jest OK. Żadne błędy nie wyskakują oprócz 1256
z moich pomysłów to jeszcze wężyk do regulatora cisnienia paliwa, cewka, czujnik temp, cieczy(2 miesiące tamu wymieniany... ), nieszczelność w dolocie, przewody zapłonowe, ale może się mylę?
Co sprawdzić, wymienić, na co zwrócić uwagę? na co stawiacie? (nie wykluczać tego co sprawdziłem lub wymieniłem- sprawdzę jeszcze raz jak będzie potrzeba) Zbieram wszystkie pomysły
jego objawy to
-białe świece
-nierówna praca na biegu jałowym-falujące obroty, czasem takie lekkie piardy z wydechu
-czasami załącza się praca na 3 cylindry-jak było bardzo zimno to na początku po odpaleniu , a przy obecnej temperaturze to równiutko pracuje jak jest zimny, a jak się nagrzeje to zaczyna szaleć-nierówna praca, oraz ma chwile słabości gdy nie chodzi na wszystkie cylindry--> chodzi normalnie-nierówno-normalnie-nierówno. tak to różnie jest... do tego jak go zgaszę np. na stacji, to potem jak odpalam to przez jakieś 20-60 sekund chodzi bardzo nierówno dławiąc się oraz nie paląc na wszystkie, a silnik ciepły(wydaje mi się że aż na 2 cylindry pracuje,ledwo co nie gaśnie)
-kichnięcia i strzały z wydechu-przy zmianie z 2ki na 3 bieg czasami jest paff, a czasami kichnięcia takie kkszszsz, objawia się też jak powoli przyspieszam na 2ce (bez boosta) i przy około 3000rpm odpuszczam na chwilkę gazu i potem znowu go wciskam- to jest wtedy własnie bang
-i overboost jest tylko na pierwszym biegu na jakim mu wcisnę gaz, a potem na następnych biegach już jest to 0,8 bara
co wymienione-pompa paliwa z koszem, moduł zapłonowy, komputer(z MAPem), filtr paliwa, lambda-ale na taką za 100zł z allegro


z moich pomysłów to jeszcze wężyk do regulatora cisnienia paliwa, cewka, czujnik temp, cieczy(2 miesiące tamu wymieniany... ), nieszczelność w dolocie, przewody zapłonowe, ale może się mylę?
Co sprawdzić, wymienić, na co zwrócić uwagę? na co stawiacie? (nie wykluczać tego co sprawdziłem lub wymieniłem- sprawdzę jeszcze raz jak będzie potrzeba) Zbieram wszystkie pomysły