Strona 1 z 1
ALS i pytanie do fotki...
: pn lis 14, 2005 9:44 pm
autor: Lui
Co to jest za rura która idzie z tyłu (jakby gdzieś z turbo) i wychodzi do góry obok mocowania prawego kielicha??
A tak pozatym ktoś coś myślał o ALSie?
Jak działa czujnik bezpieczeństwa przy zbyt dużym ciśnieniu?? Podczas jego działania czasami słychac było strzały z wydechu

(musiałem tu i tam pojezdzić jak miałem zepsuty WG)
: pn lis 14, 2005 9:48 pm
autor: ZibiUT
Jezeli chodzi Ci o ta rurką aluminiową to idzie ona od alternatora bo jakoś się powinien chłodzić. Co do czujnika to poprostu odcina zapłon i paliwo lub tylko zapłon.
: pn lis 14, 2005 11:07 pm
autor: Lui
Zibi122 pisze:Jezeli chodzi Ci o ta rurką aluminiową to idzie ona od alternatora bo jakoś się powinien chłodzić. Co do czujnika to poprostu odcina zapłon i paliwo lub tylko zapłon.
hmm to sie ten altek tak grzeje że trzeba taki jakieś dodatkow chłodznie stosować....
no własnie o to chodzi czy odcina zapłon czy paliwo czy jedno i drugie, nie wiem co...
: pn lis 14, 2005 11:15 pm
autor: ziuzio
Niestety nie opóźnisz tyle zapłonu ani czujnikiem spalania stukowego ani czujnikiem bezpieczeństwa aby zrobić nawet prymitywny ALS.
Druga sprawa, że seryjny kolektor wydechowy ledwo znosi trudy turbo, a co dopiero strzały ALSu

.
ALS łatwo można zrobić mając zamontowane SMT6.
Tzw.(przeze mnie;)) miniALS możesz uzyskać zaciagając ręczny+obroty ok.3500rpm(to zależy od charakterystyki Twojego silnika)+sprzęgło popuszczone do granicy możliwości, ale tak żeby nie buksować w miejscu. W takiej konfiguracji przytrzymujesz furę na 2-3sek. po czym strzelasz sprzęgłem do końca i spuszczasz ręczny(sprzęgło puszczasz dwie milisekundy przed ręcznym;)). Jeśli obcykasz dobrze sprawę to uda Ci się uzyskać w kolektorze zerowe podciśnienie na granicy z minimalnym doładowaniem, a także spalać tarczę sprzęgła co 10kkm(a nawet częsciej jeśli nerwy na starcie do wyścigu wezmą górę nad kontrolowaniem gazu, sprzęgła i ręcznego).
Dodatkowym plusem tego startu jest to, że napęd mamy napięty - żadne tryby skrzyni biegów nie doznają nagłego strzału mocy, który potrafi wykruszać zęby

.
: pn lis 14, 2005 11:18 pm
autor: ziuzio
Lui pisze:
no własnie o to chodzi czy odcina zapłon czy paliwo czy jedno i drugie, nie wiem co...
Odcina tylko zapłon. Pomyśl co by było gdyby przy np. 5000rpm odcięło paliwo a zapłon dalej dawał

. AFR 50:1 i tłoki mówią "papa".
A tyłko zapłon odcina, bo po stukaniu lub nadmiernym doładowaniu musi schłodzić przegrzanego tłoka mieszanką:).
: wt lis 15, 2005 9:34 am
autor: dr kozioł
ziuzio pisze:Lui pisze:
no własnie o to chodzi czy odcina zapłon czy paliwo czy jedno i drugie, nie wiem co...
Odcina tylko zapłon. Pomyśl co by było gdyby przy np. 5000rpm odcięło paliwo a zapłon dalej dawał

. AFR 50:1 i tłoki mówią "papa".
A tyłko zapłon odcina, bo po stukaniu lub nadmiernym doładowaniu musi schłodzić przegrzanego tłoka mieszanką:).
nic by nie bylo bo z braku paliwa nie bylo by wybuchow. wiele aut ma odcinke wlasnie paliwowa ( np. fiat coupe 20vt)
: wt lis 15, 2005 6:27 pm
autor: Lui
O startach z z uzyciem ręczngo czytałem, ale nie o to chodzi, chodzi mi raczej o coś na zakręty(właściewie nawroty...) , sam start nie jest taki ważny

: wt lis 15, 2005 9:56 pm
autor: ziuzio
To podepnij sobie świniaka, zrób mapę ALSu, podłącz jakiś wyłącznik(czujnik) nacisnięcia sprzęgła który będzie zwierał masę do mapy ALSu i gotowe:).
: wt lis 15, 2005 10:49 pm
autor: KYS
Lui pisze:O startach z z uzyciem ręczngo czytałem, ale nie o to chodzi, chodzi mi raczej o coś na zakręty(właściewie nawroty...)
ciekawy jestem ile 'strzałów' z ALS'a przeżyje turbina UT

: wt lis 15, 2005 11:46 pm
autor: ziuzio
Jeden porządny KJS+dojazdówki może

. Myślę że i tak kolektor by wcześniej rozsypał się w najdrobniejszy mak.
: śr lis 16, 2005 12:19 pm
autor: KYS
ziuzio pisze:Myślę że i tak kolektor by wcześniej rozsypał się w najdrobniejszy mak.
też właśnie mam takie przeczucie, że ALS może więcej zniszczyć niż zysku z 'podtrzymania turbo'
