Strona 2 z 3

Re: MS 60-2

: śr lut 09, 2011 10:22 pm
autor: turbomaniak
Jak masz kolka rozrzadu z uno, punto 1,4 t a oslone metalowa z ut 1.3 to bedzie zle ustawiony rozrzad :wink:

Re: MS 60-2

: śr lut 09, 2011 11:30 pm
autor: simon1989
Jeszcze mozesz zrobic manewr zeby sprawdzic czy zaplon na cylindrach pojawia sie we wlasciwych momentach w stosunku do odczytu z kola pasowego.
Dobrze ustaw wartosci czytania obrotow(kolo, 60-2, ilosc zebow miedzy czujnikiem a brakujacymi zebami). Zaznacz sobie na kole bialym markerem kreske np. pionowo w gore gdy wal jest ustawiony na znaki, kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu na zero, wyciagnij swiece i zobacz czy na pierwszym cylindrze jest zaplon co dwa obroty gdy "kreska jest pionowo". Jak zaplon sie pojawia tylko w tym momencie, to ok i dodatkowo wiesz, ze silnik "prycha", bo masz porypane z rozrzadem, a jak nie pionowo to zle policzyles ilosc zebow miedzy czujnikiem a brakujacymi zebami.
Musi dzialac :twisted:

Re: MS 60-2

: czw lut 10, 2011 10:49 am
autor: wsk
To tak kola faktycznie sa z 1,4 ale obudowa rownierz :D, stroboskopem zrobilem tak jak piszesz zaznaczylem sobie punkt na kole w GMP i na obudowie, faktycznie bylo zle i to sporo iskra byla w polowie nastepnie eksperymentalnie(najpierw liczylem ale wydawalo mi sie ze zle :D ) dobralem ten kat o ktorym wczesniej pisalem wyszlo dokladnie 306 stopni i wtedy znaki sie pokrywaja za pomoca stroboskopu, skoro sie zgadza lampa to musi byc ok(ten kat czujnik vs GMP), i teraz naraz strzela w wydech i w ssacy wiec faktycznie musialem zrobic jakis kosmos z rozrzadem :D :D :D bo nie widze innej opcji chyba faktycznie zalozylem kolo zamachowe o 180st zle. Kto ma 1,4T??? zobaczyl by mi jak sa ustawione krzywki walka na pierwszym garze w momencie gdy jest znak na kole zamachowym na skrzyni na 0.

Re: MS 60-2

: czw lut 10, 2011 11:46 am
autor: hz10
ale wiesz że w fiacie 1 oznacza 4 :mrgreen:

Re: MS 60-2

: czw lut 10, 2011 11:58 am
autor: wsk
1 od rozrzadu to 4 ???

Re: MS 60-2

: czw lut 10, 2011 12:00 pm
autor: simon1989
Zdejmij pokrywe walka i zrob fote. Napisz jakie(z czego) masz kolka rozrzadowe na silniku.

Re: MS 60-2

: czw lut 10, 2011 4:21 pm
autor: wsk
Hmmm.... dolne kolo paska rozrzadu 1.6MPI i pompa oleju tez 1.6MPI, kolko walka rozrzadu z 1,4 n/a, kolo zamachowe z PGT, kolo pasowe PGT.

Re: MS 60-2

: czw lut 10, 2011 11:09 pm
autor: wsk
No i juz jest wszystko wyjasnione :D, rozebralem wszystko jeszcze raz caly rozrzad, a ze wedlug znakow najprawdopodobniej bylo zle, cos nie pasowaly, ustawilismy po swojemu pierwszy mijanka, srubokret w swiece na pierwszy gar od rozrzadu i wynalezlismy GMP bo okazalo sie ze to co wedlug kol nie ma zadnego sensu i tu jest ciekawostka bo jak ustawilem na skrzyni na 0 to tloki byly w polowie???? I tym sposobem zapalil :D :D :D :D. Dodam ze teraz pali a zgadza sie tylko znak na kolku walka rozrzadu.

Re: MS 60-2

: czw lut 10, 2011 11:28 pm
autor: simon1989
Mowilem. :cisza: Caly czas czekalem na ten post :D

Re: MS 60-2

: pt lut 11, 2011 2:58 am
autor: megazord
We fiacie 1 to ten cylinder od koła zamachowego (4 od rozrządu) czy się mylę?

Re: MS 60-2

: pt lut 11, 2011 7:25 am
autor: szymons1990
megazord pisze:We fiacie 1 to ten cylinder od koła zamachowego (4 od rozrządu) czy się mylę?
masz racje, u nas jest na odwrót niż w normalnych autach :D

Re: MS 60-2

: pt lut 11, 2011 8:22 pm
autor: wsk
No powoli na bledach do celu :D

Re: MS 60-2

: pt lut 11, 2011 8:40 pm
autor: simon1989
Za pomoca tego suportu, ktory Ci wyslalem nie bylo opcji zeby to nie dzialalo.

Re: MS 60-2

: pt cze 20, 2014 8:49 pm
autor: RattuS
Tak Was czytam bo mam zbliżony problem ale odpowiedzi sensownej nie widzę.
Konkretnie: zaczęło się od szukania przyczyn małej kompresji po remoncie 'dołu'. W mim silniku, 1995, jest ustawiony wał na pkt czyli mam I i IV tłok w gmp, na zamachu jest 0. i na kole pasowym altka jest również 0.
W tym momencie ustawiam kółko wałka rozrządu na pkt jak bóg przykazał i mam komprechę wielkości 8bar / garnek. metodą prób, błędów i własnego dążenia do ustalenia racji, okazało się że po przyspieszeniu górnego kółka o 3,5 ząbka, komprecha wzrosła do 11,0bar.
Co jeszcze bardziej ciekawe, okazało się, że nie mam ori kółka na wałku rozrządu, bo pożyczone kółko z jeżdżącego auta ma nabity pkt o 180' przestawiony do mojego!! ALE po założeniu 'właściwego' górnego koła, ustawieniu znaków jak się patrzy, ponownie jest niska kompresja i ponownie po przesunięciu znaku do przodu o 3,5 ząbka, ciśnienie wzrasta do 10,5-11,0bar.
Czy ktoś ma jakieś logiczne wytłumaczenie??

Re: MS 60-2

: pt cze 20, 2014 10:53 pm
autor: goofer007
Kółka się różniły w zależności od silnika, więc nie koniecznie masz założone niewłaściwe. Jaki wałek rozrządu ?