Strona 1 z 2
głowica do PGT
: wt sty 25, 2011 10:50 am
autor: chemmist
Witajcie!
Temat poruszany, ale w ramach podsumowania

Jak się sprawuje głowica 1.4 wolnossąca w PGT? trzeba się liczyć z koniecznością obniżenia doładowania, czy wszystko działa bez zarzutu? A może można i więcej dmuchać i nic się nie dzieje? Macie jakieś doświadczenia?
Pozdrawiam!
Re: głowica do PGT
: wt sty 25, 2011 11:49 am
autor: goofer007
Pytaj 2rotora, ale z tego co pamiętam śmiga już jakiś czas na T25@1,2 bara, jedynie większe zawory ma tam wrzucone.
Co do stopnia sprężania to zdaje się jest taki sam jak w punto GT3.
Re: głowica do PGT
: wt sty 25, 2011 5:02 pm
autor: BARTEKcoupe
śmiało można polecić

sprężanie takie jak w gt3 będzie
Re: głowica do PGT
: wt sty 25, 2011 5:23 pm
autor: chemmist
BARTEKcoupe pisze:śmiało można polecić

sprężanie takie jak w gt3 będzie
już po ptokach, ni ma tej co chciałem są tylko oblepione od czarnego oleju starocie

Re: głowica do PGT
: śr lut 09, 2011 3:16 pm
autor: 2rotor
chemmist pisze:BARTEKcoupe pisze:śmiało można polecić

sprężanie takie jak w gt3 będzie
już po ptokach, ni ma tej co chciałem są tylko oblepione od czarnego oleju starocie

Zrób tak jak ja, kup za 100zł obojętnie jakie truchło od 1,4 NA, Siena itd, potem robisz sobie nówkę sztukę wraz z portingiem, innymi zaworami itd i masz wypas lepszy niż używka od PGT. Mnie to kosztowało ok 1000zł licząc już zakup głowicy, zaworów, usługi.
Re: głowica do PGT
: śr lut 09, 2011 4:24 pm
autor: chemmist
2rotor pisze:chemmist pisze:BARTEKcoupe pisze:śmiało można polecić

sprężanie takie jak w gt3 będzie
już po ptokach, ni ma tej co chciałem są tylko oblepione od czarnego oleju starocie

Zrób tak jak ja, kup za 100zł obojętnie jakie truchło od 1,4 NA, Siena itd, potem robisz sobie nówkę sztukę wraz z portingiem, innymi zaworami itd i masz wypas lepszy niż używka od PGT. Mnie to kosztowało ok 1000zł licząc już zakup głowicy, zaworów, usługi.
no właśnie chodzi mi po głowie taki projekcik silnika od podstaw, kiedy zapewne w końcu mój aktualny wybuchnie miałbym coś profi

tylko nie wiem czy bawić się na serii PGT ewentualnie z główka od N/A czy np z 1.6 N/A z osprzętem PGT
a co do głowicy o którą pytałem to była do kupienia nówka sztuka nie śmigana, kompletna w pudełku

czy główki 1.4 N/A też pękają w serii między zaworami?
Re: głowica do PGT
: czw lut 10, 2011 7:52 pm
autor: 2rotor
Trudno przewidzieć. Moja seryjna od GT między zaworami była idealna natomiast pękła w ten sposób że dookoła śruby powstała szczelina którą lał się płyn chłodniczy. Dodam że silnik nie był otwierany przed tym incydentem po złożeniu przez fabrykę więc wykluczam wadliwy montaż głowicy. Tej mojej NA nie sprawdzałem bo nie ma konieczności, słupek silnika chodzi zdrowo więc nie otwieram.
Re: głowica do PGT
: śr sie 03, 2011 3:49 pm
autor: M@teu$z1992
witam.
odgrzebuję ten temat poniewaz padła mi głowica(tzn. pękła na 2 cylindrze) i chciałbym aby ktos mi i nie tylko mi przejzyście wyjaśnił jak zrobić trójnik wody ?? w głowicy pgt jest wywiercony gwint i w niego sie wkręca wąż wodny a w zwykłej głowicy 1.4 N/A nie ma... jak to przerobić zeby to wszystko ze sobą współgrało ??
Re: głowica do PGT
: sob sie 13, 2011 3:38 pm
autor: M@teu$z1992
Panowie

czy zajdzie jakaś różnica w mocy silnika i jego dynamice jeśli przy zmianie głowicy z PGT na 1.4 N/A zostawie zawory ssące z N/A a wydechowe przełoże z PGT przetaczając gniazda na wieksze ?? pan który zajmuje sie remontowaniem, szlifowaniem, planowaniem głowic powiedział ze nie ma sensu (bo szkoda kasy) rozwiercać gniazda na wieksze i władać wieksze zawory bo silnik i tak sam sobie zassa tyle mieszanki ile potrzebuje i tyle samo wyrzuci i niezależnie od tego czy gniazda są wieksze o 2mm czy nie...
ale ja i tak powiedziałem zeby mi nowe, wieksze gniazda obsadził

Re: głowica do PGT
: sob sie 13, 2011 4:08 pm
autor: simon1989
Co on *mam ograniczony zasób słów-muszę używać wulgaryzmów*.
Nie potrzebujesz nowych gniazd, bo najwieksze mozliwe zawory 39.5/33,4 wchodza do glowicy SOHC 1.4 i.e. na seryjne gniazda. Trzeba potem roztoczyc te gniazda na wieksza srednice, ale zeby to miało sens, to musisz zrobic porting, bo z szerszych gniazd i wiekszych zaworow bez odpowiednich portów do nich nic nie dostaniesz.
Re: głowica do PGT
: sob sie 13, 2011 4:24 pm
autor: M@teu$z1992
czyli jeszcze oprócz wiekszych gniazd trzeba cały kanał wydechowy rowiercic na wiekszą srednice ??
Re: głowica do PGT
: sob sie 13, 2011 5:59 pm
autor: simon1989
Te kanały, w których powiekszasz średnice gniazd.
Re: głowica do PGT
: sob sie 13, 2011 9:41 pm
autor: turbomaniak
simon1989 pisze:Te kanały, w których powiekszasz średnice gniazd.
+1, a speca radzil bym zmienic
Re: głowica do PGT
: wt sty 03, 2012 1:39 pm
autor: BladeRunner
Podłączę się pod temat.
Planuje zrobić głowę w moim PGT. Powiększenie kanałów + dotarcie gniazd i zaworów... I co jeszcze? Jakoś specjalnie frezować kanały i ich kąty? Jestem laikiem a chce dobrze i po ludzku wytłumaczyć wszystko mechanikowi

Zakład mam już upatrzony
Takie ssące będą ok?
wymiary: 39,5 X 8 X 108.5 X 45stopni, zamek na jeden rowek
Wydechowe na 33.4 (ale tych na razie nie znalazłem)
Re: głowica do PGT
: wt sty 03, 2012 1:46 pm
autor: Szefo444
Jak wsadzasz ten na jeden rowek to i będziesz musiał płytkę zmienić tą co trzyma sprężyny i zapina kamienie do zamka. Bo wtedy będzie się opierała szklanka o płytkę a nie od zawór tak jak trzeba. Jeśli chodzi o gniazdo zaworowe to nie wsadzisz tam większego zaworu jak 1mm bo później już się robi za małe i się nie doklepie jak trzeba do gniazda, wiec gniazda są tez za małe.
Ja już szukam zaworów 2 tydzień i kombinuje. Nie jest tak prosto jak to się mówi. Jak ktoś robił sam głowicę to niech się podzieli z nami informacjami żeby nam to ułatwić trochę.
Pozdrawiam