Strona 1 z 3
Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 12:50 am
autor: solek99
Witam
W internecie można spotkać dużo sc czy cc które są uturbione, więc czemu nie zrobić takiego uno.
Na tej stronie jest bardzo dużo o tym napisane
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... t279649190
To przecież jest ten sam silnik co w sc czy palio, tylko ma inną pojemność.
Co wy o tym sądzicie?
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 1:12 am
autor: goofer007
solek99 pisze:W internecie można spotkać dużo sc czy cc które są uturbione, więc czemu nie zrobić takiego uno.
Bo CC/SC nie wychodziły w serii z turbo i trzeba rzeźbić, w uno nie ma takiego problemu, nie widzę sensu zaturbiać 1.0 FIRE skoro z seryjnych 1.3/1.4 T można wyciągnąć znacznie więcej mniejszym kosztem.
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 1:25 am
autor: kornat
goofer007 pisze:
Bo CC/SC nie wychodziły w serii z turbo i trzeba rzeźbić, w uno nie ma takiego problemu, nie widzę sensu zaturbiać 1.0 FIRE skoro z seryjnych 1.3/1.4 T można wyciągnąć znacznie więcej mniejszym kosztem.
odpowiem za solek99:
Dziękuję za wyczerpująca odpowiedź i wybicie mi tego głupiego pomysłu z głowy. Temat do zamknięcia

Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 2:09 am
autor: solek99
Odpowiadaj sam za siebie.
Jakoś lancia y byla produkowana z turbo i nikomu to nie przeszkadzalo.
Ja z niego nie chce robić jakiejś rakiety tylko chce zeby sie lepiej zbierał.
Silniki od uno T są przeważnie zajeżdzone, a tak to wiesz na czym stoisz.
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 6:56 am
autor: Pawlak
Moim zdaniem lepiej kup 1.3,1.4T doprowadź go do stanu używalności ( tak czy siak tez będziesz wiedział na czym stoisz)niż rzeźbić silnik bez turbo . Są gusta i guściki zrobisz jak będziesz uważać
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 9:48 am
autor: dzikidaniel
Wstaw 1.6 16V jeśli 1.1 Ci nie pasuje...
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 10:43 am
autor: solek99
Też kiedyś myslalem o tym silniku tylko że kupić taki zestaw na czesci to duzo $ wyjdzie.
Lepiej kupić rozbite palio lub siene i przełożyc, ale jeszcze mi takie nie wpadlo w ręce.
A nie wiecie może czy wtedy dużo bawienia bedzie, czy wystarczy go przełożyc?
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 10:56 am
autor: triskalion
solek99 pisze:Też kiedyś myslalem o tym silniku tylko że kupić taki zestaw na czesci to duzo $ wyjdzie.
Lepiej kupić rozbite palio lub siene i przełożyc, ale jeszcze mi takie nie wpadlo w ręce.
A nie wiecie może czy wtedy dużo bawienia bedzie, czy wystarczy go przełożyc?
dużo zabawy z kabelkami i trzeba spawać mocowanie pod łapę skrzyni ale dla chcącego nic trudnego
tu masz kilka fotek z prac nad 1.6 16v
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,397.html" target="_blank
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 11:35 am
autor: solek99
Oo wielkie dzieki jeszcze mi to mi wpadło pod ręce.
Ile PLNów wyszło na cały projekcik z silnikiem?
A może mi polecicie jakieś dłubnięcie zanim się wezmę za cos grubszego?
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 12:32 pm
autor: kornat
solek99 pisze:Oo wielkie dzieki jeszcze mi to mi wpadło pod ręce.
Ile PLNów wyszło na cały projekcik z silnikiem?
A może mi polecicie jakieś dłubnięcie zanim się wezmę za cos grubszego?
Szkoda kasy na zabawę z 1.0. Jak to mówią: z gówna bata nie ukręcisz
Lepiej odłożyć trochę grosza i zacząć zabawę z mocniejszym silnikiem. Ja za swój 1.6 16v bez osprzętu zapłaciłem 1500. Dolicz osprzęt, koszty swapu, skrzynię, czesci i płyny eksploatacyjne, +1000zł na nieprzewidziane wydatki. Nie zapomnij też o odpowiednich hamulcach
A jaki masz budżet?
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 1:01 pm
autor: solek99
jak na razie jest nieduży ale bede zbieral bo lubie ten samochod
To po co wkladaja turbo do 1.1 czy 1.2?
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 1:10 pm
autor: kwiatek.pl
solek99 pisze:
To po co wkladaja turbo do 1.1 czy 1.2?
Bo już mają ten silnik w CC I SC

Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 1:18 pm
autor: solek99
no wlasnie ja tez mam ten silnik i to w bardzo dobrym stanie(85tys) to czemu by jego nie dlubnac??
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 1:24 pm
autor: goofer007
To może jeszcze raz: Ile chcesz na to kasy przeznaczyć ?
Re: Uno 1.0T
: czw gru 30, 2010 1:30 pm
autor: triskalion
solek99 pisze:no wlasnie ja tez mam ten silnik i to w bardzo dobrym stanie(85tys) to czemu by jego nie dlubnac??
ale oni mają MPI a Ty masz SPI, to juz różnica i już na start trzeba kaski na osprzęt z MPI, pozniej dolicz turbo, intercooler, chłodnicę oleju, odprężenie silnika, spawanie kolektora,dorobienie spływu oleju do miski, dorobienia programu pod to żeby hulało i kilku innych rzeczy nie mówiąc o hamulcach i zawieszeniu