Strona 1 z 1

wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pt paź 08, 2010 8:36 am
autor: zmijes
witam
interesują mnie różnice w kompach miedzy gt1 a gt2/3
pytam dlatego że mam kompa od wersji abarth (podobno) w którym jest zwiększone doładowanie i chciałbym go założyć do wiazki z gt1 dlatego że w tej wiązce jest klimatyzacja a oryginalna wiązka od abartha jest bez klimy a nie ukrywam że nie chciałbym z niej rezygnować.

zadałem sobie trochę trudu i znalazłem w necie książkę do pgt ale nic konkretnego w niej nie ma:(
patrzyłem też na opis pinów kompa w autodacie dla wersji silnika 176A4 i 176B6 i opisy i nr pinów dla jednego i drugiego sie pokrywają z czego wnioskuje że po przekładce może zabanglać ale nie mam 100% pewności że tak będzie i nic sie nie wyjsra
dlatego proszę o jakieś podpowiedzi co i jak

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pt paź 08, 2010 8:52 am
autor: BARTEKcoupe
gt1 i gt2 różnią się mocą(3 konie bodajże) i chyba immo. Wersja gt3 ma 133km i ma inny silniczek krokowy, także nie podejdzie do gt1-2 bez wymiany kolektora ssącego lub przepustnicy na większą.

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pt paź 08, 2010 9:12 am
autor: zmijes
właśnie tak jak pisałem autko na części ma coś na modzone z kompem i zwiększone doładowanie przez co zapierdzielało niesamowicie i wskaźnik boosta pokazywał cały czas 1,6 bara tylko nie miał niestety klimy bo jak by była już by było po temacie :) bez szukania

co do kolektora to mam wszystko co potrzebne i nie wiem czy sumą sumaru nie zdecyduje sie na przełożenie wiązki bez klimy i po prostu dołożeniu "paru" przewodów by odpalić klimę , jest jeszcze opcja kupna oryginalnej wiązki do tego kompa z opcja klimy a mogę mieć za 300zł ale na razie mam ważniejsze wydatki

co do immo to też mam w swoim wozidle a jest to chyba gt1 oznaczenie silnika 176a4 ale eper mnie zbija z tropu
http://img844.imageshack.us/i/puntoh.jpg/
Obrazek

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pt paź 08, 2010 10:07 am
autor: goofer007
Tu masz oznaczenia ECU, nr znajdziesz na naklejce obudowy.
0 ... ... 099 - GT1
0 ... ... 841 - GT3
0 ... ... 159 - GT3

Jak będę miał chwilę to napiszę jakie były różnice w wyglądzie poszczególnych modeli, ale to już innym dziale.

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pt paź 08, 2010 1:24 pm
autor: megazord
Nie było czegoś takiego jak PGT Abarth. Ktoś se po prostu okleił auto spojlerami i naklejkami. Abarth nigdy nie tuningował PGT.

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pt paź 08, 2010 3:17 pm
autor: BARTEKcoupe
megazord pisze:Nie było czegoś takiego jak PGT Abarth. Ktoś se po prostu okleił auto spojlerami i naklejkami. Abarth nigdy nie tuningował PGT.
Można było kupić punto z takim pakietem stylistycznym(dokładki progów, zderzaki i kierownica) Co do zwiększania mocy to nic nie było.

Seryjna turbina nie utrzyma 1.6bara. Może jest inne turbo i chip(modne zamiedzą) :wink:
Skoro masz auto z 1995 to masz gt2. Gt1 produkowali do grudnia 1994

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pt paź 08, 2010 3:25 pm
autor: zmijes
to skoro mam gt2 to moze uda sie podmienić co do turbiny to po przełożeniu jej do czarnego doładowanie nie wzrosło ale jak włącza sie overboost to dopiero jest pierdyknięcie a następnie ciśnionko spada tak jak to jest ustawione w kompie

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pt paź 08, 2010 3:37 pm
autor: goofer007
megazord pisze:Nie było czegoś takiego jak PGT Abarth. Ktoś se po prostu okleił auto spojlerami i naklejkami. Abarth nigdy nie tuningował PGT.
Nikt se nic nie oklejał, był dostępny body kit do Punto GT sygnowany przez Abartha - zderzaki, progi, okrągłe halogeny, felgi. Nie wiem czy poszczególne części były dostępne osobno.

Wyglądało to tak:

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pt paź 08, 2010 5:06 pm
autor: megazord
goofer007 oczywiście masz rację, body kit był tylko że nie był zarezerwowany tylko do GT. Każde zwykłe punto w wersji wyposażenia wyższej niż SX mogło zostać opcjonalnie wyposażone w pakiet optyczny Abarth.
Abarth dla mnie to stary, poczciwy Abarth, czyli modyfikacje całego auta i sygnowanie go swoją nazwą, tak jak np AMG. :piwo:

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pt paź 08, 2010 5:50 pm
autor: BARTEKcoupe
Pakiet mogłeś sobie zakupić i dołożyć do punto, ale salonowe było tylko gt-eki 8)

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: sob paź 09, 2010 12:14 am
autor: megazord
BARTEKcoupe pisze:Pakiet mogłeś sobie zakupić i dołożyć do punto, ale salonowe było tylko gt-eki 8)
Mylisz się ale dajmy już temu spokój :piwo:

Co do tematu to po kodzie silnika można określić jaka to wersja. 176XX.000. Im nowsze tym mniejsza moc bo dochodziły elementy dbające o czystość spalin.

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pn paź 11, 2010 11:56 am
autor: zmijes
ruszyliśmy trochę z tematem w sobotę po podmianie kompa i immo auto odpaliło nie wyrzuciło żadnych kontrolek pracowało równiutko ale doładowanie sie nie zwiększyło (było tak jak w seri cwilowe 1.6 a później połowa skali) i autko nie ciągnęło tak samo jak ten na części.
po tym już nie wiem co tam jeszcze może być innego.
nie widać nigdzie żadnego zaworka do regulacji ładowania a przewody podciśnieniowe ida tak samo jak u mnie
dodam że osoba która wcześniej latała tym co jest na częsci po przesiadce w mojego punciaka powiedziała że gorzej smiga

ogólnie czym w tych autach jest sterowane ciśnienie doładowania ??

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

: pn paź 11, 2010 1:34 pm
autor: goofer007
zmijes pisze: ogólnie czym w tych autach jest sterowane ciśnienie doładowania ??

Elektrozawór (pierburg) w PGT normalne doładowanie to właśnie 1,6 w peaku i potem spadek do 1-1,2 bara.
Zawsze możesz go zastąpić jakimś MBC.




Obrazek