Strona 1 z 2
mały remoncik i kilka pytań
: śr wrz 28, 2005 4:41 pm
autor: marcin77
jako że uszczelka pod głowicę mówi papa oprócz samej uszczelki (czy planować głowice itp. jakieś ważne i mniej ważne sugestie), napewno uszczlka spod klawiatury, misy oleju - co warto zrobić przy takiej wymianie,
zastanawiam się też nad małym remontem silnika (przy okazji wymiany uszczelki głowicy) co warto sprawdzić, zrobić. moim zdanie silnik dmucha dobrze , turbina też (nie ma niebieskiego dymu i ładuje 0.6-0.7 wg wskazań),
proszę o podanie kosztów podzespołów i koszty wymiany (orientacyjne), w moim przypadku wchodzi w gre tylko inter cars, reszta firm poza moim regionem

Re: mały remoncik i kilka pytań
: śr wrz 28, 2005 5:09 pm
autor: chemmist
marcin77 pisze:jako że uszczelka pod głowicę mówi papa oprócz samej uszczelki (czy planować głowice itp. jakieś ważne i mniej ważne sugestie), napewno uszczlka spod klawiatury, misy oleju - co warto zrobić przy takiej wymianie,
zastanawiam się też nad małym remontem silnika (przy okazji wymiany uszczelki głowicy) co warto sprawdzić, zrobić. moim zdanie silnik dmucha dobrze , turbina też (nie ma niebieskiego dymu i ładuje 0.6-0.7 wg wskazań),
proszę o podanie kosztów podzespołów i koszty wymiany (orientacyjne), w moim przypadku wchodzi w gre tylko inter cars, reszta firm poza moim regionem

przy każdym zdjeciu głowicę trzeba splanować, wymień przy okazji uszczelniacze zaworowe (kilka zł za sztuke) jeżeli nie były jeszcze robione, nie wiem jaki masz przebieg, może pierścienie przy okazji? (komplet ok 400zł), jeżeli pierścienie to może od razu panewki, to już nieduży koszt.
: śr wrz 28, 2005 5:24 pm
autor: Lui
Coś już nie wiedze pierścionków do 1.3T w katalogu IC (
http://ekatalog.intercars.com.pl/)

A były 250zł kosztowały... GOETZE
Jak ściągasz głowice to od razu trzeba śruby wymienić 50zł w IC
No i pasek rozrządu
No i śruby od korb jak ściągasz też, wie ktoś ile kosztują??
Panewki widze że też zniknęły z katalogu...
Ale jak zmienia się panewki to już trzeba wał wyciągać i dawać do szlifu ??
Też musze wymienić UPG chyba więc przy okazji pare innych rzeczy można zrobić, jak głowica na wierzchu i miska olejowa zdjeta to do wymiany żeby wymienić pierścionki niewiele zostało
Jakby ktoś coś wiedział jak z cenami pierścionków i panewek do dawać znać

: śr wrz 28, 2005 8:24 pm
autor: marcin77
Lui pisze:Coś już nie wiedze pierścionków do 1.3T w katalogu IC (
http://ekatalog.intercars.com.pl/)

A były 250zł kosztowały... GOETZE
Jak ściągasz głowice to od razu trzeba śruby wymienić 50zł w IC
No i pasek rozrządu
No i śruby od korb jak ściągasz też, wie ktoś ile kosztują??
Panewki widze że też zniknęły z katalogu...
Ale jak zmienia się panewki to już trzeba wał wyciągać i dawać do szlifu ??
Też musze wymienić UPG chyba więc przy okazji pare innych rzeczy można zrobić, jak głowica na wierzchu i miska olejowa zdjeta to do wymiany żeby wymienić pierścionki niewiele zostało
Jakby ktoś coś wiedział jak z cenami pierścionków i panewek do dawać znać

pasek rozrządu

1500km temu wymieniałem rolke i pasek, konieczne przy tym zabiegu czy profilaktycznie

Re: mały remoncik i kilka pytań
: śr wrz 28, 2005 8:27 pm
autor: marcin77
chemmist pisze:marcin77 pisze:jako że uszczelka pod głowicę mówi papa oprócz samej uszczelki (czy planować głowice itp. jakieś ważne i mniej ważne sugestie), napewno uszczlka spod klawiatury, misy oleju - co warto zrobić przy takiej wymianie,
zastanawiam się też nad małym remontem silnika (przy okazji wymiany uszczelki głowicy) co warto sprawdzić, zrobić. moim zdanie silnik dmucha dobrze , turbina też (nie ma niebieskiego dymu i ładuje 0.6-0.7 wg wskazań),
proszę o podanie kosztów podzespołów i koszty wymiany (orientacyjne), w moim przypadku wchodzi w gre tylko inter cars, reszta firm poza moim regionem

przy każdym zdjeciu głowicę trzeba splanować, wymień przy okazji uszczelniacze zaworowe (kilka zł za sztuke) jeżeli nie były jeszcze robione, nie wiem jaki masz przebieg, może pierścienie przy okazji? (komplet ok 400zł), jeżeli pierścienie to może od razu panewki, to już nieduży koszt.
a czy nie powinno się nie planować głowicy

(specjalnie silniki turbo mają obniżoną kompresje) planowanie głowicy to zwiększenie kompresji

,przebieg wg wskazań licznika 146kkm, albo zaniedbane albo zaniżone

według mnie

Re: mały remoncik i kilka pytań
: śr wrz 28, 2005 9:00 pm
autor: chemmist
marcin77 pisze:chemmist pisze:marcin77 pisze:jako że uszczelka pod głowicę mówi papa oprócz samej uszczelki (czy planować głowice itp. jakieś ważne i mniej ważne sugestie), napewno uszczlka spod klawiatury, misy oleju - co warto zrobić przy takiej wymianie,
zastanawiam się też nad małym remontem silnika (przy okazji wymiany uszczelki głowicy) co warto sprawdzić, zrobić. moim zdanie silnik dmucha dobrze , turbina też (nie ma niebieskiego dymu i ładuje 0.6-0.7 wg wskazań),
proszę o podanie kosztów podzespołów i koszty wymiany (orientacyjne), w moim przypadku wchodzi w gre tylko inter cars, reszta firm poza moim regionem

przy każdym zdjeciu głowicę trzeba splanować, wymień przy okazji uszczelniacze zaworowe (kilka zł za sztuke) jeżeli nie były jeszcze robione, nie wiem jaki masz przebieg, może pierścienie przy okazji? (komplet ok 400zł), jeżeli pierścienie to może od razu panewki, to już nieduży koszt.
a czy nie powinno się nie planować głowicy

(specjalnie silniki turbo mają obniżoną kompresje) planowanie głowicy to zwiększenie kompresji

,przebieg wg wskazań licznika 146kkm, albo zaniedbane albo zaniżone

według mnie

niestety czy silnik ma turbo czy nie ma trzeba ją minimalnie splanować żeby nowej nie wydmuchało, tym bardziej sam mówisz ze stara jest walnieta, głowica moze mieć już wżery.
Co do pierścieni tu uważajcie! Ja aktualnie przerabiam ten temat, dowiedzcie się jakie wymiary mieć powinny, ja kupiłem w elit pierścienie do 1.4T firmy goetze i wogóle nie pasowały, nie wiem skąd oni wzieli te wymiary, koniec końców zamówiłem w ASO i czekam już 4 tygodnie

: śr wrz 28, 2005 9:25 pm
autor: ZibiUT
Pierścienie kupowałem własnie w ELIT i kosztowały około 250 zł. GOETZ Sprowadzali je z Czech. Panewki nominalne i na pierwszy szlif są takie same jak w 1,4 n/a wiec problemu nie widze.
: czw wrz 29, 2005 9:36 pm
autor: kania_
jesli silnik ma przelatane prawie 150tys. to bym wymienil uszczelke splanowal glowice i nic nie ruszal, ewentualnie wymienil uszczelki ktore leja
P.S.
zestawienie nowego elementu ze stary spowoduje bardzo szybkie zuzycie nowego elementu np. jesli wymienisz uszcelniacze zaworowe ktore sa w jakis sposob "dotarte" a zostawisz stare zawory zmieniajac same uszczelnicze stare zawory znisza je po malym przebiegu, a jesli wymienisz zawory a nie wymienisz prowadnic to prowadnice wytyraja zawory (wiec moja rada jak robic glowke to po calosci zawory prowadnice uszczelniacze gniazda i planowanie)
-a jesli faktycznie nie bierze oleju (w co niechce mi sie wierzyc ;p )
to nierob nic
wymiana pierscieni jak tlok goni niema sensu (wielkie prawdopodobienstwo ze sie nie przyjma)
to samo tyczy sie panewek
: czw wrz 29, 2005 10:22 pm
autor: marcin77
kania_ pisze:jesli silnik ma przelatane prawie 150tys. to bym wymienil uszczelke splanowal glowice i nic nie ruszal, ewentualnie wymienil uszczelki ktore leja
P.S.
zestawienie nowego elementu ze stary spowoduje bardzo szybkie zuzycie nowego elementu np. jesli wymienisz uszcelniacze zaworowe ktore sa w jakis sposob "dotarte" a zostawisz stare zawory zmieniajac same uszczelnicze stare zawory znisza je po malym przebiegu, a jesli wymienisz zawory a nie wymienisz prowadnic to prowadnice wytyraja zawory (wiec moja rada jak robic glowke to po calosci zawory prowadnice uszczelniacze gniazda i planowanie)
-a jesli faktycznie nie bierze oleju (w co niechce mi sie wierzyc ;p )
to nierob nic
wymiana pierscieni jak tlok goni niema sensu (wielkie prawdopodobienstwo ze sie nie przyjma)
to samo tyczy sie panewek
w tej chwili ciężko stwierdzić czy bierze olej, (uszczelki przepalone, głowica, po jeździe leje się spod silnika), ale pewnie coś tam łyka, kurcze nie wiem czy odrazu tłoki i pierścienie (brak od ręki w sklepach), czy brać się za uszczelki

: pt wrz 30, 2005 8:20 am
autor: mops
kania_ pisze:jesli silnik ma przelatane prawie 150tys. to bym wymienil uszczelke splanowal glowice i nic nie ruszal, ewentualnie wymienil uszczelki ktore leja
P.S.
zestawienie nowego elementu ze stary spowoduje bardzo szybkie zuzycie nowego elementu np. jesli wymienisz uszcelniacze zaworowe ktore sa w jakis sposob "dotarte" a zostawisz stare zawory zmieniajac same uszczelnicze stare zawory znisza je po malym przebiegu, a jesli wymienisz zawory a nie wymienisz prowadnic to prowadnice wytyraja zawory (wiec moja rada jak robic glowke to po calosci zawory prowadnice uszczelniacze gniazda i planowanie)
-a jesli faktycznie nie bierze oleju (w co niechce mi sie wierzyc ;p )
to nierob nic
wymiana pierscieni jak tlok goni niema sensu (wielkie prawdopodobienstwo ze sie nie przyjma)
to samo tyczy sie panewek
a co bys zrobil przy takim silniku:
przelatane ok 180tys,
widac ze sa troche zjechane krzywki na walku,
troszke wciaga oleju (10w40 jakies 0,4l na 1000km - to i tak malo w/g mnie jak na UT`a),
jedna swieca roi sie czarna po jakims czasie (podejrzewam ze to cosik z czapka bo nie sadze by polecial jeden cylinder jak inne sa oki),
po postoju nocnym auto przy odpaleniu pusci maluskiego blekitnego baczka i potem nic juz nie kopci,
Dodam ze silnik lezal jakies 3 lata pod wielka szmata (mial malo oleju podczas tego postoju) i po wsadzeniu do autka odpalil na strzal i tak jezdzi caly czas...
Mam druga klp glowice i chce ja zrobic na nowke (kanaly, prowadnice, gniazda, uszczelniacze, walek dac do regeneracji (tu jeszcze mysle do kogo i co przerobic)..
I teraz question:-) jak zdejme glowice to czy przy okazji cos jeszcze wymienic?? Pierscionki, panewki?? Silnik po nagrzaniu trzyma w czasie jazdy 2-3 bary w/g wskazan na desce, po odpaleniu 4 bary az sie olej rozgrzeje a w czasie palowanie na cieplym oleju (ok 80st) potrafi podskoczyc nawet ponad 4 bary...
: pt wrz 30, 2005 7:07 pm
autor: marcin77
mops pisze:kania_ pisze:jesli silnik ma przelatane prawie 150tys. to bym wymienil uszczelke splanowal glowice i nic nie ruszal, ewentualnie wymienil uszczelki ktore leja
P.S.
zestawienie nowego elementu ze stary spowoduje bardzo szybkie zuzycie nowego elementu np. jesli wymienisz uszcelniacze zaworowe ktore sa w jakis sposob "dotarte" a zostawisz stare zawory zmieniajac same uszczelnicze stare zawory znisza je po malym przebiegu, a jesli wymienisz zawory a nie wymienisz prowadnic to prowadnice wytyraja zawory (wiec moja rada jak robic glowke to po calosci zawory prowadnice uszczelniacze gniazda i planowanie)
-a jesli faktycznie nie bierze oleju (w co niechce mi sie wierzyc ;p )
to nierob nic
wymiana pierscieni jak tlok goni niema sensu (wielkie prawdopodobienstwo ze sie nie przyjma)
to samo tyczy sie panewek
a co bys zrobil przy takim silniku:
przelatane ok 180tys,
widac ze sa troche zjechane krzywki na walku,
troszke wciaga oleju (10w40 jakies 0,4l na 1000km - to i tak malo w/g mnie jak na UT`a),
jedna swieca roi sie czarna po jakims czasie (podejrzewam ze to cosik z czapka bo nie sadze by polecial jeden cylinder jak inne sa oki),
po postoju nocnym auto przy odpaleniu pusci maluskiego blekitnego baczka i potem nic juz nie kopci,
Dodam ze silnik lezal jakies 3 lata pod wielka szmata (mial malo oleju podczas tego postoju) i po wsadzeniu do autka odpalil na strzal i tak jezdzi caly czas...
Mam druga klp glowice i chce ja zrobic na nowke (kanaly, prowadnice, gniazda, uszczelniacze, walek dac do regeneracji (tu jeszcze mysle do kogo i co przerobic)..
I teraz question:-) jak zdejme glowice to czy przy okazji cos jeszcze wymienic?? Pierscionki, panewki?? Silnik po nagrzaniu trzyma w czasie jazdy 2-3 bary w/g wskazan na desce, po odpaleniu 4 bary az sie olej rozgrzeje a w czasie palowanie na cieplym oleju (ok 80st) potrafi podskoczyc nawet ponad 4 bary...
jak u mnie

(oprócz dymku, u mnie dodatkowy biały) , dlatego myśle że same uszczelki powymieniać narazie
: pn paź 03, 2005 1:29 pm
autor: kania_
Sprawdz turbo czy nie rosi olejem, jesli nie to podejrzewam ze prowadnice zaworowe i uszczelniacze leja.
Co do glowicy to proponuje zlozenie glowicy na nowych zaworach , prowadnicach, uszczelniaczch, planowanie, wymiana walka ew. regeneracja i sprawdzenie lozysk slizgowych w glowiczce,
wymiana gniazd jesli sa wzery
moze maly tuning kanaly, wieksze zawory,pasowanie kolektorow
P.S.
wydaje mi sie ze to mozna zrobic a po rozebraniu motoru bedziesz dolkadnie wiedzial stan tloka i tuleji (okreslisz stan pierscieni)
Co do walu to jesli jest cicho na panewkach to bym nie ruszal
Najlepiej by bylo zrobic cala gore i pojezdzic troszke wtedy mozna juz dokladniej ocenic stan dolu (rozwiazanie to mozna zrobic gdy jest odpowiednie cisnienie oleju, zeby nie zniszczyc lozysk walka i samego walka)
: pn paź 03, 2005 2:05 pm
autor: marcin77
kania_ pisze:Sprawdz turbo czy nie rosi olejem, jesli nie to podejrzewam ze prowadnice zaworowe i uszczelniacze leja.
Co do glowicy to proponuje zlozenie glowicy na nowych zaworach , prowadnicach, uszczelniaczch, planowanie, wymiana walka ew. regeneracja i sprawdzenie lozysk slizgowych w glowiczce,
wymiana gniazd jesli sa wzery
moze maly tuning kanaly, wieksze zawory,pasowanie kolektorow
P.S.
wydaje mi sie ze to mozna zrobic a po rozebraniu motoru bedziesz dolkadnie wiedzial stan tloka i tuleji (okreslisz stan pierscieni)
Co do walu to jesli jest cicho na panewkach to bym nie ruszal
Najlepiej by bylo zrobic cala gore i pojezdzic troszke wtedy mozna juz dokladniej ocenic stan dolu (rozwiazanie to mozna zrobic gdy jest odpowiednie cisnienie oleju, zeby nie zniszczyc lozysk walka i samego walka)
dzięki za porady

, tylko gorzej z wykonaniem, nie ma u mnie"dłubaczy" silnika i boje się że mi spitolą aniżeli naprawią

: pn paź 03, 2005 2:27 pm
autor: kania_
to przywiez głowke do kraka

: wt paź 04, 2005 11:53 am
autor: marcin77
kania_ pisze:to przywiez głowke do kraka

jak nazbieram fundusze to zastanowie się
