Strona 1 z 2
1.4 turbo ,a normalny silnik.
: śr maja 12, 2010 10:04 pm
autor: Dawidj
Witam. Mam na imię Dawid i jestem z Zawiercia. Jestem uczniem technikum samochodowego.
To tyle wstępem ,a teraz przejdę do meritum

.
Jakie są jeszcze różnice między 1.4 ,a wersją uturbioną oprócz tych mi znanych:
-Na zaworach wylotowych zamontowane są wkładki sodowe
-Chłodnica oleju
-Chłodnica powietrza
-Turbina (jaka dokładnie?)
-Moduł Microplex
-Wtrysk jednopunktowy bosch L3.1
-Inny kolektor wydechowy
-Inna pompa paliwa zamontowana koło zbiornika (jaka?)
Jeszcze mała seria pytań:
1. W jaki sposób w silniku turbo został zmniejszony stopień sprężania?
2. Czym się różni układ chłodzenia wodą między dwoma motorami (od turbo jest większy)?
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: śr maja 12, 2010 10:26 pm
autor: goofer007
Cześć,
Dużo prościej zapytać, czym się te silniki nie różnią, praktycznie wszystko jest na forum, tylko trzeba się pofatygować i skorzystać z wyszukiwarki
Co chcesz robić, uturbiać 1.4 n/a ?
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: czw maja 13, 2010 8:21 am
autor: ZibiUT
-Na zaworach wylotowych zamontowane są wkładki sodowe
Nie władki sodowe tylko zawory mają w środku sód który pod wpływem temperatury staje sie ciekły i w czasie pracy zaworu chłodzi go od wewnątrz
-Turbina (jaka dokładnie?)
W zależności od wersji turbiny 0,5 , 0,6 lub 0,75 bara
-Inna pompa paliwa zamontowana koło zbiornika (jaka?)
Jest inny zbiornik i inna pompa bo jest zewnętrzna. Nie mapietam nr ale jak poszukasz na forum to znajdziesz lub w katalogu InterCars. Pompa daje ciśnienie 3 bary i około 120l/h wydajność. W NA pompa daje max 1,6-1.7 bara a stałe na wtryskiwaczu jest 1,1 bara.
Jeszcze mała seria pytań:
1. W jaki sposób w silniku turbo został zmniejszony stopień sprężania?
Tłoki oraz komora spalania w głowicy
2. Czym się różni układ chłodzenia wodą między dwoma motorami (od turbo jest większy)?[/quote]
Ogólnie to wielkościa chłodnicy, zbiorniczka wyrównawczego i dodatkowym obiegiem przez turbo.
Różnice których nie wumieniłeś jeszcze to:
- natrysk oleju na denka tłoków
- wyjscie oleju na smarowanie turbo
- wyjście na czujnik ciśnienia oleju
- inne sprzegło, w 1,3t - 190mm w 1,4t - 200mm(w 1,4NA-180 mm)
- inne skrzynie biegów, półosie z wewnętrznymi przegubami
- w 1,4t aparat zapłonowy jest w bloku po lewej stronie a w 1,3t i 1,4na na wałku rozrządu.
Jezeli chcesz uturbić 1,4 na to jest to możliwe bez odprezania i zmiany osprzętu ale nie licz na wiecej jak 90-100km. Pewnie sprzegło i tak juz nie wytrzyma wiecej.
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: czw maja 13, 2010 9:42 am
autor: gajos3
Zibi a powiedz mi czy, jeżeli do zwykłego 1.5 założę czapkę od 1.3T albo 1.4T to czy odprężę silnik czy raczej nie? Np. czy udałby się taki myk jakbym chciał zostawić słupek 1.5 a resztę dać od UT.
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: czw maja 13, 2010 9:53 am
autor: ZibiUT
Zakładaj na to co jest i nic nie zmieniaj i bedzie na 0,6 latać dobrze. W 1,5 masz o ile dobrze pamietam wieksze zawory ssace za to wydechy są mniejsze ale nic nie przeszkadza. 1,5 ma CR 9:1 lub 9,2:1 co jest stopniem spokojnie do jazdy z 0,6-0,8 bara. Ostatnie wersje PGT miały CR 9:1. Mniejsze CR było spowodowane słaba dostepnością paliwa dobrej jakości. Teraz przy 95 i 98 spokojnie mozna smigać na CR 9 i turbo.
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: czw maja 13, 2010 4:59 pm
autor: BARTEKcoupe
Zibi122 pisze:..... 1,5 ma CR 9:1 lub 9,2:1 co jest stopniem spokojnie do jazdy z 0,6-0,8 bara.......
można ładować dużo więcej, na codzień śmigam na 1.2-.1,3 ; okazyjnie 1.5 bara.
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: czw maja 13, 2010 9:40 pm
autor: Dawidj
Chciałbym przerobić zwykłe 1.4 na 1.4 turbo ,lecz pierw muszę zrobić listę wszystkich zmian względem oby dwóch motorów ,tak aby uzyskać min 110 koni. Czyli nominalną wartość oryginalnego silnika uturbionego.
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: czw maja 13, 2010 10:39 pm
autor: gajos3
Zibi122 pisze:Zakładaj na to co jest i nic nie zmieniaj i bedzie na 0,6 latać dobrze. W 1,5 masz o ile dobrze pamietam wieksze zawory ssace za to wydechy są mniejsze ale nic nie przeszkadza. 1,5 ma CR 9:1 lub 9,2:1 co jest stopniem spokojnie do jazdy z 0,6-0,8 bara. Ostatnie wersje PGT miały CR 9:1. Mniejsze CR było spowodowane słaba dostepnością paliwa dobrej jakości. Teraz przy 95 i 98 spokojnie mozna smigać na CR 9 i turbo.
Czyli na dobrą sprawę głowicy nie ma co ruszać, jedynie wymienić kolektory. A czy elektronika z 1.3T pociągnie to wszystko? Jakby np. założyć MPi z UT no i do tego cały zapłon z UT?
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: pt maja 14, 2010 12:21 am
autor: ZibiUT
Uciągnie spokojnie
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: sob maja 15, 2010 10:16 pm
autor: Dawidj
A panowie ,a więc gdybym na początku chciał zrobić soft turbo ,a potem zmienił bym głowice tłoki itp, wraz z przypływem gotówki to jaka turbina była by najlepsza tak do 90-100 koni. I czy istnieje możliwość regulowania ciśnienia w sposób dynamiczny?
Musze zmienić oczywiście filtr powietrza wydech i kolektor wydechowy. Czy czegoś mi brakuje?
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: ndz maja 16, 2010 12:05 am
autor: Luu
ja bym proponował fabryczną z ut 1.4 czyli ihi vl5
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: ndz maja 16, 2010 8:54 am
autor: ZibiUT
Co rozumiesz pod pojęciem w sposób dynamiczny?
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: ndz maja 16, 2010 9:20 am
autor: Dawidj
Jakieś pokrętło regulujące najlepiej w aucie ciśnienie doładowania w czasie jazdy. Ma ktoś do sprzedania tą turbine lub kolektor wydechowy po tą turbine.
I czy w ogóle da się regulować ciśnienie? Jak tak to jak?
Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: ndz maja 16, 2010 9:57 am
autor: turbomaniak
Jak dla mnie to porywasz sie z motyka na slonce, najpierw przeczytaj wszystko to co jest na forum a potem zadawaj pytania bo na chwile obecna to jestes totalnym laikiem, to co wiesz i napisales w pierwszym poscie to jest 1% wiedzy ktora potrzebujesz zeby uturbic n/a. Jak juz sie doksztalcisz to chetnie pomoge bo mam do Ciebie 20 km, ale nie licz na to ze bede Ci tlumaczyl wszystko od poczatku bo o tych sprawach jest mnostwo naklepane na forum

Re: 1.4 turbo ,a normalny silnik.
: ndz maja 16, 2010 6:39 pm
autor: Dawidj
Jestem zielony masz racje

. Na forum brakuje FAQ na częste zadawane pytania przez co dość dużo trzeba szukać. O doładowaniach silnikach wiem mało ,ale coś tam wiem. Właściwie to narazie chce zrobić kosztorys i się doszkolić z wiedzy o uturbianiu silników ,a dopiero po (może w czasie) wakacjach wziąć się do właściwej pracy.
Wiem że im większy intercooler tym większa turbo dziura ,a więc czy intercooler od Fiata Tipo 1,9td będzie odpowiedni do niskiego ciśnienia doładowania i czy na początku można całkowicie zrezygnować z intecoolera.