Strona 1 z 2

Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: sob lut 20, 2010 8:48 pm
autor: dzikidaniel
Nadszedł czas by kompletować reszte elektrycznych gratów od GTka by uturbić mojego Kropasa 1.6 na elektronice od 1.4T (skupiam się tylko na komorze silnika).
Na obecną chwilę mam:
komp
wiązka (chyba kompletna)
przepływka
cewka
lambda
czujnik cisniena paliwa
czujnik fazy (nie wiem czy sprawny)
moduł zapłonowy

Na razie brakuje mi czujnik połozenia wału i... No właśnie i czego mi jeszcze brakuje?

I pytanie ekstra: gdzie można zdjąc immobilizer? Najlepiej w 3mieście :)

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: sob lut 20, 2010 10:48 pm
autor: dj_o
Jaką masz końcówkę numeru na kompie?? Komputery z pierwszej serii nie miały immo.
Druga sprawa to zawór powietrza dodatkowego (w zależności od rocznika też dwie opcje GT1 oraz 2, a w GT3 jest inny, taki jak np w bravo hgt).
Jeśli ma być seryjnie sterowane turbo, to potrzebny jest pierburg.
A co to za czujnik ciśnienia paliwa??

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: sob lut 20, 2010 11:26 pm
autor: dzikidaniel
Chodzi o taki czujnik.
Skonkretyzuj co masz na myśli pisząc zawór powietrza dodatkowego?

Nie wiem który nr to ten właściwy więc podam dwa:
0 126 204 159
0 046 524 691 0 011

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: sob lut 20, 2010 11:34 pm
autor: BARTEKcoupe
chodzi o to http://www.motoallegro.pl/item906089476 ... 133km.html" target="_blank
Występował w wersji gt1 i gt2. W gt3 był już na silniku krokowym tak jak w 1.6

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: sob lut 20, 2010 11:37 pm
autor: dzikidaniel
Czyli zaworek muszę skombinować? Z której serii jest komp? Bo jeśli się nie mylę to jest to GT2 z 97?

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: ndz lut 21, 2010 12:16 am
autor: dj_o
Końcówki numerów i seria GT:
0 XXX XXX 099 - GT1
0 XXX XXX 841 - GT2
0 XXX XXX 159 - GT3 (tu CR to już 9,1:1)

Jeżeli będziesz musiał ściągnąć immo, to daj znać, tam jest na motoroli :wink:
Przeróbka wiązki jest bardzo łatwa, ja zrobiłem wiązkę z GT1 do uno swego czasu...
Potrzebny jest również czujnik barometryczny, to już po numerach boscha trzeba szukać z innych aut, jutro wrzucę, bo nie mam pod ręką autodaty..

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: ndz lut 21, 2010 1:09 am
autor: dzikidaniel
Czyli GT3. Czyli immo musze sciągnąć. Doszukałem się że pionowe kreski to nie | a jedynka ;)
Czyli odpada w tym przypadku krokowiec skoro spasuje ten z 1.6 tak?

Ogólnie jak nie zapomne to porobie fotki wszystkiego ;)

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: ndz lut 21, 2010 9:31 am
autor: BARTEKcoupe
raczej nie pasuje :wpysk: Ale teraz inna sprawa, że kolektor dolotowy z gt3 potrzebujesz :roll: Chyba że zrobisz stary na przepustnicy z 20vt. Tam były te same silniki krokowe.

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: ndz lut 21, 2010 10:53 am
autor: dj_o
Teraz to już od Ciebie zależy jak rozwiążesz sprawę krokowego.
Ja przy takiej okazji pokusiłbym się o ucięcie starej przepustki i dorobienie flanszy pod taką z 2.0 20v (20vT jest taka sama). TPS jest taki sam jak w GT.
Tym samym problem krokowego rozwiązany i masz większą średnicę przepustnicy.
Kolejna sprawa wtryskiwacze - przy tej okazji możesz pokusić się od razu o większe niż te z GT, np. 270ccm, zależy też czy będziesz piggyback'ować czy remapować i w co celujesz. Motronici mają dobrze dopracowaną korekcję po lambdzie.
A jeśli wtryski, to też wydajniesza pompa, jak coś to możesz się zgłosić po taką w rozsądnej cenie.:wink:
Z przepływką to zapewne będziesz miał przeboje :wink: To taki cudowny wymysł boscha... Ale jakbyś się zdecydował na świniaka, to od razu lutować się do mapa w kompie i robić konwersję. Sygnał z mapa to środkowy pin, a komp i tak będzie rozbierany, żeby immo zdjąć.

Jeśli ma być wszystko, to zawór par paliwa, czujnik temperatury w kolektorze, czujnik położenia wału, dowolny Bosch 3 pin z rezystancją 500-1000Ohm (może się okazać, że Twój będzie pasował), wcześniej wymieniony pierburg (chyba, że od razu mbc), a czujnik barometryczny, to jest to co pokazałeś na aukcji (o zakresie 2.2 - 2.7V).
http://www.tav-autoverwertung.de/autote ... 01001.html
Stąd masz czujnik barometryczny, a nie ciśnienia paliwa :wink:

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: ndz lut 21, 2010 12:45 pm
autor: dzikidaniel
Czyli muszę skombinować kolektor z GT3 tak? Bo żenienie mojego z przepustnicą z 20VT troche mi nie widzi się...
Wtryskiwacze mam zarówno od GTka jak i od 1.8T. Tam chyba były 280ccm? Jednak na razie planuje uczyć się 1.6T, ile będzie tyle będzie, więc bez żadnych świń, a później się okaże co i jak ;)
Pompa będzie, ale skupmy się na tym co pod maską.
Czyli zostaje mi do zdobycia:
pierburg (niech ktoś obrazowo mi pokaże co to jest),
czujnik temp w dolocie,
zawór par paliwa (ten z 1.6 nie podejdzie?),
położenia wału (mój nie jest bosha i nie podejdzie chociaż ma 553 ohm)
wymyślić coś z kolektorem (może ma ktoś jakieś fotki kolektora z GT3?)

dj_o, napisz mi jak mam z Toba kwestie immo rozwiązać bo się zaoferowałeś ;)

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: ndz lut 21, 2010 1:00 pm
autor: BARTEKcoupe
pierburg to nic innego jak ebc :wink: Ponoć można go zastąpić opornikiem jakimś, jeśli zakładasz mbc.
Tak wygląda kolektor z gt3(jedyna różnica to krokowy na górze):

Obrazek

Edit: Jeszcze jedna fotka

Obrazek

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: pn lut 22, 2010 12:37 pm
autor: dj_o
A propos immo, to skrobnę priva koło północy, bo praca póki co mnie pochłania..
Mała korekta w Boschu immo jest na 24C02, a nie motoroli (tak jest w MM). :wink:

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: śr lut 24, 2010 10:28 pm
autor: dzikidaniel
Ma ktoś foto jak wygląda taki ożeniony kolektor z przepustnicą z coupetki?

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: śr lut 24, 2010 11:59 pm
autor: BARTEKcoupe
:wink:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Elektronika z 1.4GT do 1.6.

: czw lut 25, 2010 11:17 am
autor: Tschoob
duzo roboty zeby takak przepustnice zamontowac ??