Brak mocy??? PGT

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
majster1988
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 2:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Okrajnik|Zywiec

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: majster1988 »

Jutro zaczne skladac wszystko do kupy to porobie mala foto relacje o co mi dokladnie chodzi... , co do tego swistu przy niskich obrotach to bardziej wydaje mi sie ze ze gdzies uszczelke wydmuchalo czy cos...
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: szymons1990 »

wydmuchana uszczelka odbiera masakrycznie duzo mocy, przynajmniej ja tak zauwazylem
PGT T25
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: DeviL »

No i byloby widac to po cisn z cylindrow , jakby przy 1 cyl pekla uszczelka to bys mial st sprezania ponizej 7 zapewne a porownaniu z pozostalymi 10-kami . A moze ten swist to jakis surge ? ;)
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: BARTEKcoupe »

na seryjnym turbo surge jest niemożliwy. Pozatym by napierniczało w wirnik i by świszczało z przerwami.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: ZibiUT »

Devil chodzi o uszczelkę miedzy kolektorem a turbo a nie pod głowicą.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
majster1988
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 2:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Okrajnik|Zywiec

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: majster1988 »

Zibi122 pisze:Devil chodzi o uszczelkę miedzy kolektorem a turbo a nie pod głowicą.
no wlasnie tez mi sie wydaje ze to w tej okolicy, jak poskladam wszystko na nowo, z ori ebc to jezeli wszystko bedzie ok to silnik powinien mies boost w okolicy 0,6-08bar tak??? I przy tym boost`cie powinien uzyskiwac moc chociaz zblizona do seryjnej. Jezeli tak nie bedzie to jade dzis na kanal popatrzec na uszczelki w okolicach turbiny,a przy okazji jazd testowych na czystym dolocie bedzie rowniez widzac czy nowa dmuchawka nie sra olejem...
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: hz10 »

to że masz olej w układzie to sprawa normalna jeżeli masz podłączoną odme. jak układ wydechowy jest nieszczelny przed sądą to spalania spokojnie dochodzą do 20 paru litrów na 100km i świece sa czarne a nie piaskowe
Awatar użytkownika
majster1988
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 2:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Okrajnik|Zywiec

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: majster1988 »

jezeli chodzi o swiece, to przy okazji pomiaru cisnienia wyszlo ze swiece maja kolor prawidlowy.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: ZibiUT »

Przy fabrycznym EBC doładowanie powinno dochodzić do około 1,2-1,3 bara przy depnieciu z niskich obrotów a potem spaść do 0,8-0,9bara czyli w połowie skali
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: BARTEKcoupe »

Zibi122 pisze:Przy fabrycznym EBC doładowanie powinno dochodzić do około 1,2-1,3 bara przy depnieciu z niskich obrotów a potem spaść do 0,8-0,9bara czyli w połowie skali
przy depnięciu ładuje w piku 1.6bara następnie spada na 1.2-1.3b a na wyższych obrotach spada do tego 0.8 bo nie utrzymuje ciśnienia.
Nic ci nie pierdzi na wolnych obrotach?? ten świst to może być nieszczelność pomiędzy turbo, a kolektorem. Bartekgt często pisał że mu się odkręcała turbina. Mechanik po wymianie mógł zastosować zwykłe nakrętki i problem wrócił.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
Rafalinek
Użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 6:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: Rafalinek »

Bartku, znowu mnie uprzedziłeś ;) Jest tak jak piszesz czyli w peaku nawet do czerwonej skali i systematycznie spada
Punto GT1
Punto GT2[*]
Kropek na PJ
Awatar użytkownika
majster1988
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 2:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Okrajnik|Zywiec

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: majster1988 »

No wiec poskladane wszystko, po zlozeniu zagrzalem silniczek, na postoju podczas gazowania wygladalo wszystko obiecujaco. Wsiadlem do auta i na testowke. Drugi bieg 2,5 tys obr, ja mu w palnik, silnik zaczyna sie rozkrecac, turbo zaczyna ladowac do troche ponad pol skali(ok 1bar), zaczyna mnie wciskac w fotel.......nie trwalo to dlugo bo nagle gwizdanie ktore opisalem sie wczesniej sie nasililo, i efekt jakby turbo z pozycji ON przestawic na OFF, zasmierdzialo tylko spalinami i tyle, wrocilem do domu i pod maska cos takiego: http://www.youtube.com/watch?v=EMf_OhXyFAg" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Tak wiec uszczelka do wymiany, lub\i luzne turbo. Pytank gdzie to najlepiej zrobic, czy jest problem z dostaniem takich uszczelek??? Najlepiej chyba wymienic wszystkie uszczelki w tamtej okolicy... Sruby do skrecania tego musza byc jakies specjalne, czy wystarczy nakretka samokatrujaca???
Co dobre, ze po przejazdzce brak sladow oleju w dolocie...
Załączniki
DSC00682.JPG
DSC00689.JPG
Myslalem, ze to uszkodzenie, ale to chyba fabryka to tak zgiela...
Myslalem, ze to uszkodzenie, ale to chyba fabryka to tak zgiela...
DSC00691.JPG
DSC00696.JPG
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: ZibiUT »

Na silniku widać pod koniec jak spaliny lecą. Kolor tych spalin tez nie jest obiecujący.
Wymień uszczelki.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: BARTEKcoupe »

uszczelka pomiędzy turbo a kolektorem wypalona, albo śruby się już poluzowały. Możliwe też że pomiędzy dp, a turbo jest nieszczelność. uszczelkę pod turbinę kupisz bez problemu. Jak nie będą mieli to poproś o taką do lublina prostokątną metalową. Do dp użyj pasty do wydechów. Poskręcaj to na nakrętkach do kolektorów(Samohamujące, takie jajowate trochę) Ja kupowałem w serwisie audi. A i jeszcze jedno to nie takie z plastikiem w środku :wpysk:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Brak mocy??? PGT

Post autor: BARTEKcoupe »

Zibi122 pisze:Na silniku widać pod koniec jak spaliny lecą. Kolor tych spalin tez nie jest obiecujący.
Wymień uszczelki.
nieszczelność przed sondą i silnik zalewa pewnie
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
ODPOWIEDZ