Strona 1 z 3
Zwiększone spalanie
: pn gru 21, 2009 2:59 pm
autor: wachus
Witam
Pisałem już do paru osób o poglądowe informacje ile palą wasze UT

Ja już pisałem moje 1.3 pali po mieście wydaje mi się dość dużo bo 1zł/1km (40zł-40km, 20zł-20km) nie miałem go jeszcze okazji do pełna tankować ale i tak myślę ze jest to niepokojące Po za terenem wygląda to trochę lepiej ale też nie rewelacyjnie
Większość osób doradzało szukać jakieś nieszczelności ale nic z autem niepokąjącego mi się nie dzieje nie szarpie ani na wolnych ani na górnych obrotach hm jakoś nie odczułem zauważalnego spadku mocy doładowanie nie faluje równo pompuje,nie gaśnie
Dzisiaj sprawdzałem świece i jest czarny nagar na nich co by wskazywało na bogatą mieszankę paliwa jak się nie mylę...
Jeszcze co mi rzuciło się w oczy to brak podpiątego czujnika temperatury w termostacie (jak się nie mylę to jest ta wtyczka od termostaru ?)
chodź raz po odpaleniu trzyma 900-1000obrotów a raz ma 2tys.(chodź nie miałem okazji sprawdzić czy wraz z rozrzaniem silnika obroty wracają na 1000)

Re: Zwiększone spalanie
: pn gru 21, 2009 4:47 pm
autor: Lui
Zacznij od podłączenia tego czujnika

Re: Zwiększone spalanie
: pn gru 21, 2009 5:07 pm
autor: BARTEKcoupe
nie jestem pewien, ale od tego czujnika temperatury jest dobierany skład mieszanki. Dobrze myślę??
Re: Zwiększone spalanie
: pn gru 21, 2009 5:44 pm
autor: wachus
najgorzej że tam nie widać żadnego kabla w pobliżu który można wpiąć w ten czujnik.....
Re: Zwiększone spalanie
: pn gru 21, 2009 6:07 pm
autor: tusiu1988
dokładnie to jest czujnik ala sonda której my nie mamy w naszych, gdzieś te kable muszą być bez nich będzie Ci go zawsze zalewało
Re: Zwiększone spalanie
: pn gru 21, 2009 7:25 pm
autor: turbomaniak
Ten kabel powinien wychodzic z wiazki ktora idzie do wtryskow, i miec dwie wtyczki czarna i niebieska. Czarna do zawotu dodtkowego powietrza a niebieska wlasnie do czujnika w termostacie

Re: Zwiększone spalanie
: pn gru 21, 2009 7:58 pm
autor: DeviL
Czujnik temp wplywa na korekcje dawki glownie przy odpalaniu ,coby wzbogacalo i pewnie caly czas tak smigasz ,ze zalewa . Teoretycznie jakbys mial zagrzany woz i odpalil to powinien zle chodzic , tak jakby przygasac
Re: Zwiększone spalanie
: pn gru 21, 2009 8:29 pm
autor: wachus
Tak Devil jest jak mówisz auto lekko trzepie na luzie ale nie gaśnie wacha się pomiedzy 900 a 1000 tys obrotów

Jest tak przy odpaleniu, Na rozgrzanym ostatnio nie zwracałem uwagi ale jest chyba podobnie że lekko nim trzepie
Kurcze żadne jakieś luźne wtyczki nie rzuciły mi się w okolice wtrysków

Re: Zwiększone spalanie
: pn gru 21, 2009 10:15 pm
autor: rożek
wachus pisze:
Kurcze żadne jakieś luźne wtyczki nie rzuciły mi się w okolice wtrysków

to szukaj kabli już przy samym ecu - sprawdz na schemacie który to pin i lecisz przez całą wiązke....
Re: Zwiększone spalanie
: pn gru 21, 2009 10:37 pm
autor: simon1989
Może to Cię jakoś wspomoże:

Re: Zwiększone spalanie
: wt gru 22, 2009 2:10 pm
autor: wachus
Przeszukując dzisiaj maskę w porzukiwaniu tego kabla natknąłem się na ukrytą w błotniku kostkę
Na niebieską to ona nie wygląda ale wychodzi z wiązki która idzie pod wtryskiwacze, przepływomiesz czy moduł zapłonowy...Czyżby to była ta poszukiwana wtyczka od czujnika termostatu ?
Porobiłem jeszcze zdjęcie dwum wtyczką bo być może są podłączone tam gdzie nie powinny zobaczcie

A wspominaliście właśnie o czarnej i niebieskiej kostce
Ta czarna kosta idzie do tego czujnika przy świecy

Od czego to jest czujnik ??
I druga niebieska wtyczka
Od czegoona jest i co pełni za fukncję ?

Re: Zwiększone spalanie
: wt gru 22, 2009 3:14 pm
autor: turbomaniak
Niebieska wtyczka na ostatnim zdjeciu jest wlasnie od czujnika w termostacie, a do zaworu dodatkowego powietrza powinna byc czarna ktora wychodzi z jednego peszla razem z ta niebieska.
Czujnik w glowicy to czujnik spalania stukowego i z tego co widze jest dobrze podpiety, od niego kabel ma isc do microplexa.
A szarej z pierwszego zdjecia nie kojaze, do ktorej wiazki idzie? Paliwo czy zaplon?
Re: Zwiększone spalanie
: wt gru 22, 2009 3:14 pm
autor: lukasz1t
wachus pisze:Ta czarna kosta idzie do tego czujnika przy świecy

Od czego to jest czujnik ??

To jest czujnik spalania stukowego.
wachus pisze:I druga niebieska wtyczka
Od czegoona jest i co pełni za fukncję ?

Jeśli dobrze widzę, to jest chyba właśnie zawór dodatkowego powietrza.
Poza tym poszukaj dobrze tej kostki od czujnika w termostacie, bo bo może być właśnie przyczyna tak wysokiego spalania. Oprócz tego ciągła jazda na "ssaniu" nie jest zdrowa dla silnika...
Natomiast 900 - 1000 obr./min. to nie jest wcale tak mało. Mój na wolnych ma jakieś 750 obr./min. (wg obrotomierza oczywiście) i nic nie trzęsie, nie telepie.
Re: Zwiększone spalanie
: wt gru 22, 2009 3:18 pm
autor: lukasz1t
tusiu1988 pisze:dokładnie to jest czujnik ala sonda której my nie mamy w naszych
To nie jest czujnik a'la sonda lambda. W silnikach z sondą też są te czujniki w termostacie

Re: Zwiększone spalanie
: wt gru 22, 2009 3:22 pm
autor: turbomaniak
tusiu1988 pisze:dokładnie to jest czujnik ala sonda której my nie mamy w naszych, gdzieś te kable muszą być bez nich będzie Ci go zawsze zalewało
Moze nie miec tego czujnika jak ktos zmienial termostat i nie chcialo mu sie robic otworu pod czujnik( nie wszystkie termostaty pasujace do turbo maja otwor na czujnik), ale wtedy wlasnie jaja sie dzieja
