Strona 1 z 4
Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 2:15 pm
autor: BARTEKcoupe
Witam, pacjent to Punto które dziwnie się zachowuje przy pokazaniu się doładowania. Auto nie idzie wtedy płynnie tylko tak jakby miało chwilowe braki w doładowaniu

Nie jestem pewny czy to braki w paliwie, brak strojenia czy jeszcze coś innego

Teraz to nawet mi się wydaje że auto jechało lepiej na 0,8b. i seryjnym ic
Aktualny setup auta:
-stopień sprężania 9,2:1
-turbosprężarka KKK K14
-MBC ProPerfekt 1,0b.
-Dolot 50mm
-Duży FMIC
-Wtryski seria gt
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 3:36 pm
autor: DeviL
Masz bov-a i przeplywke ? Moze przy 1 barze bov popuszcza a przeplywka daje juz sygnal i szaleje cos
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 4:28 pm
autor: BARTEKcoupe
Bov f1-z, który ma regulacje i przepływka jest. Bova nie regulowałem po montażu bo i praca jego wydaje się być ok.
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 5:02 pm
autor: bartekgt
miałem taki objaw jak padła przepływka, wymiana pomogła i było ok
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 7:32 pm
autor: hz10
bartekgt pisze:miałem taki objaw jak padła przepływka, wymiana pomogła i było ok
to może mieć sens, bartek jutro zrobie u siebie konwersje to dam znać
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 8:27 pm
autor: skadubek
Albo typowa drobna nieszczelnosc...nowy IC szczelny ??
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 9:09 pm
autor: BARTEKcoupe
Temat już prawie ogarnięty

Devil miał racje z bov-em. Po skręceniu go turbo zaczęło ładować wcześniej i szybciej. Jednak nie wszystko jeszcze jest dobrze. Zdarza się że na trzecim biegu auto dochodzi do 5600-5800obr. i ledwo idzie dalej. Stawiam na braki w paliwie, ale czekam na wasze opinie. Na ic nie widzę żadnych nieszczelności. Podmienię też przepływke dla sprawdzenia, bo poprzedni właściciel latał na dziadowskim stożku i ładnie syfu było w dolocie
Jeszcze jedno, aby nie tworzyć tematu. Czy 13,35v ładowania aku na załączonych światłach drogowych i drugim biegu wentylatora jest dobry??
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 10:26 pm
autor: wsk
Ładowanie ok.
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 10:46 pm
autor: DeviL
U mnie jak nie chcial woz sie wkrecac to byl zbyt mocno dolany paliwem , u ciebie moze byc podobnie lub odwrotnie , jak jest zly afr to silnik nie ma sily by pokonac opory

Nie wiem czy masz jakiegos ecumastera czy co , ale przydalby sie pomiar afru
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 10:54 pm
autor: BARTEKcoupe
nie ma żadnej świni, ale przydało by się to wystroić

afr będzie mierzony tylko czekam aż kolega wymontuje sondę z auta

Nie wiem czy to normalne ale na wolnych czuć benzynę z wydechu... może go przelewa, albo najpierw przelewa, a potem brakuje?? afr prawdę mi powie. Jak będzie mega źle to ecu master zawita jak najszybciej.
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 11:04 pm
autor: DeviL
A masz egt ? Bys wybadal czy brakuje dosyc latwo

jesli w obrotach o ktorych mowisz masz 1 bar a napelnienie raczej wtedy juz spada na ori walku to moze byc nieciekawie ubogo ;P
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: pn wrz 07, 2009 11:16 pm
autor: BARTEKcoupe
nie mam egt... jutro znowu zmniejszę doładowanie dla spokojności

lepiej nie żyć w niewiedzy chyba i poczekać na badanie afr
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: śr mar 03, 2010 1:17 pm
autor: BARTEKcoupe
I problemy wracają............
Panowie auto przestało zime w garażu(ostatni raz przeganiałem go miesiąc temu). Dziś po wyjeździe okazało się że auto na wolnych kręci się tylko do 3tys.obr.

na biegu podobnie, jak turbo zaczyna ładować dochodzi do 3-4tysi następnie szarpie i potrafi spaść z obrotów do 2tys. W baku była rezerwa, ale tankowanie nic nie zmieniło. Pierwsze spostrzeżenia to pompa paliwa, ale popsuła by się nie pracując miesiąc(pompa chodzi cicho, jak zawsze). Przewody raczej by mu się pozwoliły wkręcić wyżej, jedynie by szarpały. Wydech się zapchał tylko jak to możliwe na postoju??? Dodam jeszcze że auto jeździ normalnie do 3tys i wolne obroty ma ok.
POMOCY bo ręce opadają

:

Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: śr mar 03, 2010 1:34 pm
autor: ZibiUT
1. Pompa
2. Przepływka
Kolejność przypadkowa.
Zaklej/zasłoń kawałek wlotu do przepływki i zobacz co bedzie.
Co do pompy to mozesz sprawdzić czy jak ściśniesz przewód od powrotu paliwa to czy się poprawi czy nie. Jak nie to raczej przepływka
Re: Nie równa praca przy doładowaniu
: śr mar 03, 2010 1:57 pm
autor: BARTEKcoupe
zasłonięcie wlotu do przepływki nic nie daje, tak samo ściskanie powrotu paliwa.

Z wydechu nie ma żadnych dymków i tym podobnych, jedynie pierdzi jak przy odcince
może jakiś czujnik padł i odcina zapłon przy 3 tys??