Strona 1 z 2

pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: ndz sie 02, 2009 12:54 pm
autor: uniak 1.4T
po czym poznac zuzycie pierścieni a po czym uszczelniaczy?
w sieci znalazłem dwie oczywiście sprzeczne informacje:

1. zuzyte pierścienie to niebieski dym przy dodaniu gazu a zuzyte uszczelniacze to niebieski dym przy odpuszczaniu gazu, jak to ktos napisał przy domknieciu przepustnicy

2. zuzyte uszczelniacze to niebieski dym przy dodaniu gazu, czyli tak jak w pkt 1 w przypadku pierścieni, zas o samych pierścieniach ani słowa

co w przypadku czarnego dymu przy dodaniu gazu?

moze to ktoś kompetentny naprostować?

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: ndz sie 02, 2009 2:31 pm
autor: ZibiUT
Najcześciej jest tak:

1. Czarny dum - za dużo paliwa
2. niebieski dym przy dodawaniu gazu - pierscienie i czasami uszczelniacze też
3. niebieski dym przy odjeciu gazu - uszczelniacze
4. niebieski dym przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu - pierścienie i uszczelniacze
5. biały dym - uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica lub pękniety blok ( woda w komorze spalania )

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: ndz sie 02, 2009 7:10 pm
autor: DeviL
5. biały dym - uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica lub pękniety blok ( woda w komorze spalania ) <-- dodalbym jeszcze , ze woda w wydechu przy porannym odpalaniu :wpysk:

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: ndz sie 02, 2009 8:44 pm
autor: 80quattro
Woda z wydechu przy zimnym silniku to jest normalna rzecz i nie świadczy o żadnej awarii !

To po prostu efekt skraplania się pary wodnej na ściankach wydechu . Wydech jest zimny a spaliny gorące . Po nagrzaniu sie wydechu zjawisko zanika .

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: ndz sie 02, 2009 10:00 pm
autor: uniak 1.4T
dzieki wielkie panowie :wink:
a czemu dieselki czy tez turbo dieselki kopca sobie na czarno, zakładajac ze silnik nie jest zajechany i pierscionki zdrowe? bo mowi sie ze diesel moze sobie kopcic i to jest normalne, ja raczej bym tak nie twierdził

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: ndz sie 02, 2009 10:28 pm
autor: wsk
Diesel zawsze kopci jak depniesz do dechy czemu nie wiem ale tak jest zawsze, no chyba ze nowy diesel z filtrem czastek stalych to juz nie kopci wcale.

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: ndz sie 02, 2009 10:40 pm
autor: DeviL
Mnie kopci tylko przy dynamicznej jezdzie , glownie przy zmianie biegow ;) niby mam chipsa
http://www.youtube.com/watch?v=HqBRiqaU ... annel_page <-- nie ma tragedii , znajomy w mocnym leonie jak byl na koncu tej drogi to czarna smuga byla 10m nad startem i szla do konca :wpysk:

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: ndz sie 02, 2009 11:12 pm
autor: dzikidaniel
wsk pisze:Diesel zawsze kopci jak depniesz do dechy czemu nie wiem ale tak jest zawsze, no chyba ze nowy diesel z filtrem czastek stalych to juz nie kopci wcale.
Kopci z takiego samego powodu co benzyniak: za dużo paliwa w porównaniu do powietrza.

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: pn sie 03, 2009 9:39 am
autor: kania_
W benzynowych silnikach dymienie jest z niezupełnego spalania (lambda grubo ponizej 1, gdzie moc jest przy lambdzie ok. 9,8) W dieslach to wygląda podobnie, ale z tym że gdy lambda jest ponizej 1,2;1,3 (w dieslach jest to granica dymienia i wynika z charakteru spalania tego rodzaju paliwa, przy czym moc jest troche ponizej granicy dymienia)

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: pn sie 03, 2009 8:57 pm
autor: Lui
kania_ pisze:W benzynowych silnikach dymienie jest z niezupełnego spalania (lambda grubo ponizej 1, gdzie moc jest przy lambdzie ok. 9,8 ) dieslach to wygląda podobnie, ale z tym że gdy lambda jest ponizej 1,2;1,3 (w dieslach jest to granica dymienia i wynika z charakteru spalania tego rodzaju paliwa, przy czym moc jest troche ponizej granicy dymienia)
0,8 gdyby ktoś się dziwił powyższej dziwnej wartości :wink: chyba że miało być 0,9 0,8 :roll:

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: sob sie 15, 2009 3:41 pm
autor: kania_
True,My bad. Chodziło o 0,98

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: pt kwie 30, 2010 11:19 pm
autor: adrian055
koledzy nie zakladajac nowego tematu, jak wiecie mam PGTz 94r i bede zmienial pierscienie i uszczelki wszystkie znow w silniczku i chcialbym wymienic uszczelniacze , za ktos wymiary jakie potrzebuje 4 wydechowe i 4 ssace??

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: pt kwie 30, 2010 11:23 pm
autor: goofer007
One takie same są, po prostu kupujesz komplet.

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: sob maja 01, 2010 7:38 am
autor: adrian055
ale sa jakies dokladne wymiary?

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

: sob maja 01, 2010 1:03 pm
autor: JARO_Cz-wa
adrian055 pisze:ale sa jakies dokladne wymiary?
Na średnice trzonka 8mm - pójdziesz do sklepu i powiesz do czego to ma być to dostaniesz takie jak trzeba :idea: