Strona 1 z 2

Bledy w PGT

: pn lip 13, 2009 6:51 pm
autor: MARCIN
Witam,w moim punto wystepuja takie bledy 1122,3112,2311,2231,1223-zly sklad mieszanki,reszty nie wiem .prosze o pomoc . znalazlem link z tabela kodow ale jest nie wyrazne zdjecie i nic nie widac

Re: Bledy w PGT

: wt lip 14, 2009 1:32 am
autor: JARO_Cz-wa
Zczytaj te kody jeszcze raz z ECU bo coś one dziwne. Jakie nieprawidłowości w pracy silnika?

Re: Bledy w PGT

: wt lip 14, 2009 8:15 am
autor: adrian055
gdzies na forum masz kody błędów ja Ci posyłam o kolka wiecej w ang.

4444 – No errors in the ECU, no malfunctions
1211 – Battery tension anomaly – tension either <10 volt or >16 volt
1214 – Water temperature sensor – water temp. either >140°C or <-35°C
1216 – Throttle potentiometer sensor – closed or open circuit
1221 – Air Flow Meter (hot wire sensor) – short circuit or broken circuit
1223 – Inner circuit lambda probe - ECU not working
1224 - lambda probe – lambda tension < 0,09 V or > 1,1 V
1225 – Air Flow Sensor - >140°C or <-35°C
1226 – Ignition Module (coil)
1233 – Idle-motor final stage
1235 – Air conditioning compressor – IN signal
1236 - Air conditioning compressor – OUT signal
1244 – Final stage canister electro-valve short circuit or open circuit – ECU malfunctions
1251 – ECU defective – (RAM or EPROM)
1252 – Tachometer sensor signal
1255 – Phase sensor signal
1256 – RPM sensor
1257 – Bottom Dead Center signal sensor – Check the Air Gap
1265 – Injection warning light malfunction
1311 – Electroinjector cylinder 1
1312 – Electroinjector cylinder 2
1313 - Electroinjector cylinder 3
1314 - Electroinjector cylinder 4
2111 – Knock sensor malfunction
2114 – Throttle potentiometer sensor (
2116 – Invalid test – repeat the operation
2124 – Phase sensor
2125 – Barometric capsule
2133 – Not defined
2134 – Over-boost electrovalve (Pierburg) malfunction – short circuit / open circuit


Malfunctions are kept in memory for some engine start-ups, then they are gradually removed. To reset the memory just unplug the ECU or a battery cable for a couple of minutes.

errata corrige:

1257: it's TOP, not bottom
2114: Throttle potentiometer sensor (false contacts or bugs)

Re: Bledy w PGT

: wt lip 14, 2009 9:50 am
autor: turbomaniak
MARCIN pisze:Witam,w moim punto wystepuja takie bledy 1122,3112,2311,2231,1223-zly sklad mieszanki,reszty nie wiem .prosze o pomoc . znalazlem link z tabela kodow ale jest nie wyrazne zdjecie i nic nie widac
To jest jeden blad a nie kilka, nie potrafisz odczytywac kodow, po zwarciu tych pinow pierwsze zaswiecenie sie kontrolki jest swego rodzaju poczatkiem a pozniej przecinkiem, kontrolka swieci sie dluzej i pozniej jest dluzsza przerwa. Czyli te twoje bledy wygladaja tak: 1- poczatek 1223 1-przerwa itd.

Re: Bledy w PGT

: wt lip 14, 2009 5:01 pm
autor: DeviL
Sadzicie ,ze te kody to bez 1 cyfry ? ;) mi pokazuje wtedy w etechu roznosci , glownie czujniki ;)

Re: Bledy w PGT

: wt lip 14, 2009 7:25 pm
autor: MARCIN
spoko co sie trzesiesz,odczytam je jescze raz i powinno byc ok-pozdrawiam

Re: Bledy w PGT

: śr lip 15, 2009 6:33 pm
autor: MARCIN
witam-moj kod bledu to 1256 czyli RPM sensor. co to za czujnik i co z nim zrobic

Re: Bledy w PGT

: śr lip 15, 2009 6:45 pm
autor: DeviL
Czujnik przy wale , moze odleglosc zla lub tez padl , wtedy by ci sie woz srednio wkrecal itd

Re: Bledy w PGT

: śr lip 15, 2009 6:51 pm
autor: MARCIN
chodzi o to ze wogole sie nie wkreca pali jak by na 3 gary nie da sie jechac,dlawi sie,dusi,przylewa go bo wacha zaciaga

Re: Bledy w PGT

: śr lip 15, 2009 7:16 pm
autor: MARCIN
czy to o ten czujnik chodzi

Re: engine speed sensor RPM

: śr lip 15, 2009 9:06 pm
autor: MARCIN
co to za czujnik i w ktorym miejscu mam go szukac

Re: Bledy w PGT

: śr lip 15, 2009 10:01 pm
autor: DeviL
Nie wiem jak w pgt , ale czujnik bedzie prawie dotykac ktoregos kola , chyba tego na dole od walu , to taki impulsator co zlicza impulsy by wiedziec jakie sa polozenia tlokow , coby komputer pozniej odpowiednio dzialal . Jak padlo to chyba kolo 140zl w intercarsie
Obrazek

Re: Bledy w PGT

: śr lip 15, 2009 10:04 pm
autor: turbomaniak
To jest czujnik przy kole pasowym walu z przodu silnika

Re: Bledy w PGT

: czw lip 16, 2009 4:04 pm
autor: MARCIN
jak sprawdzic albo ustawic go

Re: Bledy w PGT

: pt lip 17, 2009 12:08 am
autor: JARO_Cz-wa
MARCIN pisze:jak sprawdzic albo ustawic go
Odległość od wału powinna być niewielka, niepamiętam dokładnie ale cos chyba w okolicy 1mm (+/-0,5) Co do sprawdzenia to tak na szybko mozesz sprawdzić jesli masz czym:
-oporność pomiędzy białym a czerwonym przewodem czujnika około 900 Ohm
-miernikiem częstotliwości - wpięty pomiędzy biały przewód a mase - częstotliwość zgodna z ilością obrotów
-oscyloskopem - (jak wyżej).

Oblukaj jego wygląd zewnętrzny i przewodu też, czy nie noszą sladów mechanicznych uszkodzeń.