Microplex/ECU - nie odpala

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Microplex/ECU - nie odpala

Post autor: ant_eater »

Czolem,
przeczytalem caly dzial, ale dalej stoje w miejscu ze swoim problemem. A wiec od poczatku:
Od poczatku swapa silnika 1.3 T do mojego Fiata jezdzilem na zaplonie mechanicznym z Fiata X1/9 i podpietym kompem sterujacym wtryskami z Uno T. Przy swapie mechanik poddal sie jesli chodzi o zaplon elektroniczny i stworzyl taka kombinacje. Wczoraj wzialem sie za podpinanie zaplonu elektronicznego, ale narazie jak nie chcial gadac, tak dalej nie chce. Odpala na pol sekundy i gasnie.
-microplex z czerwona naklejka - sprawdzony w innym Uno T - dziala. Sprawdzilem tez dla pewnosci z microplexem z zielona naklejka, dalej cisza
-nowa wiazka do zaplonu - zakladam, ze jest ok
-wtyczki do czujnika obrotow, polozenia walu i spalania stukowego podpiete do odpowiednich kabli w wiazce - sprawdzone
-rozdzielacz z Uno 1.4 T w bloku (w X1/9 kolegi z silnikiem z 1.3 T dziala bez problemu), nowa kopulka, nowy palec, nowe kable, nowe swiece, cewka daje iskre (sprawdzone z dwiema cewkami). Zaplon sprawdzilem lampa strobo, ustawiony dobrze.
-pompka paliwa: sprawdzilem przekaznik, robi klik po przekreceniu zaplonu, pompka wlacza sie na chwile, paliwo podaje podczas krecenia rozrusznikiem. Probowalem z przekaznikiem niebieskim i czarnym (z 1.3 T z kat i bez kata - tak?). Po spieciu pompki na krotko tez nie pali.
Wczesniej auto jezdzilo, wiec wychodze z zalozenia, ze komputer sterujacy wtryskiem dziala jak nalezy. Wyglada na to, ze problem lezy w komunikacji miedzy microplexem a ECU. Skoro iskra jest, to znaczy, ze komputer nie daje sygnalu wtryskom - dobrze mysle? Co moge jeszcze sprawdzic? Powoli opadaja mi rencaki :niewiem:
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Microplex/ECU - nie odpala

Post autor: rożek »

sygnał obrotów z microplexa trzeba podpiąć do komputera wtrysku pod pin 1
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Re: Microplex/ECU - nie odpala

Post autor: ant_eater »

Jak? Na krotko na probe? Jestem teraz w pracy i nie bardzo mam te wtyczki przed oczami:
Obrazek
Czym one sa normalnie polaczone?
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Microplex/ECU - nie odpala

Post autor: ZibiUT »

Tak. One sa normalnie połaczone
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Re: Microplex/ECU - nie odpala

Post autor: ant_eater »

To nie bylo to, piny byly polaczone i dalej motur nie chcial wspolpracowac. Okazalo sie, ze kupilem wiazke od 1.3 T, ale z katalizatorem, gdzie nie ma polaczenia cewki i ECU. Wystarczylo puscic sygnal z cewki i silnik ozyl. Tyle, ze na szukaniu przyczyny zeszlo dwa dni ;)
Dzieki za pomoc!
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Microplex/ECU - nie odpala

Post autor: rożek »

ant_eater pisze:To nie bylo to, piny byly polaczone i dalej motur nie chcial wspolpracowac. Okazalo sie, ze kupilem wiazke od 1.3 T, ale z katalizatorem, gdzie nie ma polaczenia cewki i ECU. Wystarczylo puscic sygnal z cewki i silnik ozyl. Tyle, ze na szukaniu przyczyny zeszlo dwa dni ;)
Dzieki za pomoc!

jak z cewki? masz na schemacie pin 1 ecu i 21 microplex i do przekaźnika - pod 21 w microplexie masz obrobiony sygnał obrotów fala prostokątna 0,5v a bezpośrednio z cewki zapłonowej to wali dużo większe ze szczytami po 40v
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Re: Microplex/ECU - nie odpala

Post autor: ant_eater »

Mowisz w tym momencie o wersji z katalizatorem, gdzie z microplexa sygnal do ECU przesylany jest przez ten pin 21. Tego w wersji wczesniejszej bez kata nie ma, ECU sygnal ciagnie z wtyczki w cewce. Jeden jasnoniebieski kabel we wtyczce do ECU jest w wersji z katem fabrycznie slepy i wlasnie nim trzeba podlaczyc sie do cewki. Okablowanie mam wlasnie z wersji z katem, dlatego nie smigalo. Nie pamietam dokladnie w ktory kabel w cewce sie wpina, chyba ten, ktory idzie przez przekaznik pompy paliwa.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Microplex/ECU - nie odpala

Post autor: rożek »

czyli to pewnie stary le jectronic - tak z ciekawości jakie masz oznaczenie wtryskiwaczy?
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Microplex/ECU - nie odpala

Post autor: simon1989 »

ant_eater pisze:Jak? Na krotko na probe? Jestem teraz w pracy i nie bardzo mam te wtyczki przed oczami:
Obrazek
Czym one sa normalnie polaczone?

1-2, 3-16 Te wejscia sa do dwoch czujnikow: 1 wysylajacy informacje o predkosci obrotowej i drugi informujacy o polozeniu walu. Jak to jest, ze 3 piny(1,2,3) sa polaczone w jeden? Czyli do tego co pozostaje z tych trzech i pinu 16 podlacza sie jeden z tych czujnik i on podaje obie informacje, czy podaje informacje o obrotach lub o polozeniu walu?
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Microplex/ECU - nie odpala

Post autor: simon1989 »

Znalazłem piękną tabelę. Może Wam się przyda.

Bauart MED Nummer Automarke Automodell Baujahr Besonderheit
MED 408A Fiat Ritmo 130TC
Digiplex MED 408a Fiat Ritmo 130tc
Digiplex MED 409A Lancia Thema 16V Kat
Digiplex MED 410A Lancia Y10 Turbo
Digiplex MED 414A Fiat Ritmo 1100ES 1985
Digiplex MED 416A Fiat Ritmo 1500 1985
Digiplex MED 419A Fiat Croma (Modell)
Digiplex MED 419A Fiat Croma 2 0 i.e. 1986
Digiplex MED 420A Fiat Croma i.e. (Modell) 1988
Digiplex MED 420A Lancia Thema i.e 8V 1991
Digiplex MED 421A Fiat Croma 2.0ie
Digiplex MED 430A Lancia Thema 16V 1991
Digiplex MED 430M Fiat Regata 75 / 85 Delta /Prisma 1.5
Digiplex MED 433A Fiat Tipo (Modell)
Digiplex MED 433N Fiat Tipo / Tempra 1.6
Digiplex MED 434A Fiat Uno 1.5 / Fiorino 1.5
Digiplex MED 434M Fiat Ritmo / Regata / Uno 75ie KAT
Digiplex MED 437A Fiat Uno 1.4
Digiplex MED 439A Fiat Tipo1.4 1990 digiplex2
Digiplex MED 439A Fiat Uno 1.4
Digiplex MED 439M Fiat Tipo 1.4
Digiplex MED 440A Lancia Thema 2.0 16V
Digiplex MED 442A Ducati Paso 906 1989
Digiplex MED 442A Ducati SS 900
Digiplex MED 445A Lancia Thema 2.0 16V
Digiplex MED 445B Lancia Thema 2.0 16V
Digiplex MED 446 Moto Guzzi 1000 Strada 1993
Digiplex MED 446A Moto Guzzi California 1100 Vergaser 1994
Digiplex MED 446A Moto Guzzi 850 Polizia 1995 1995 - 2001
Digiplex MED 446A Moto Guzzi Nevada 350
Digiplex MED 446A Moto Guzzi Nevada 750 1998
Digiplex MED 447A Fiat Cinquecento 900 Vergasermodell
Digiplex MED 471A Fiat Croma (Modell) 1989
Digiplex MED 471M Fiat Croma 2.0 CHT
Digiplex MED 472M Lancia Y10 1.3
Digiplex MED 474A Fiat Tipo 1.6 Digiplex 2
Digiplex MED 474M FIAT Tempra 1.6 SX 1992
Digiplex MED 481M Lancia Thema i.e 8V 1993
Digiplex MED 500A Moto Guzzi California 1100 Vergaser 1994
Digiplex MED 501A Moto Guzzi Nevada 750 Club 2003
Digiplex MED 501C Ferrari 288GTO 1984 Cod. 64834073
Digiplex MED 610A Fiat Uno Turbo ie
Digiplex MED 735A Fiat Uno Selecta Indonesien
Digiplex MED 801A Ferrari 308 GTB 1980
Digiplex MED 801A Ferrari 308 Mondial
Digiplex MED 803A Ferrari 308 Mondial
Digiplex MED 804A Ferrari 208 Turbo 1983
Digiplex MED 805A Ferrari 308 GTS QV 1984
Digiplex MED 902A Moto Guzzi Sport 1100 Vergaser 1994 Digiplex 2 S
Microplex MED 601B Lancia Thema 2.0 8V Turbo ie
Microplex MED 601E Lancia Thema 16VT 1992
Microplex MED 601F Fiat / Alfa Romeo Croma Turbo ie / 164 2.0 Turbo
Microplex MED 603B Fiat Uno Turbo ie 1.3
Microplex MED 604B Fiat Uno Turbo 1.3 Kat
Microplex MED 604C Fiat Uno Turbo ie
Microplex MED 605A Fiat Croma Turbo ie
Microplex MED 605A Fiat Uno Turbo
Microplex MED 606A Lancia Thema 2.0 16V Turbo
Microplex MED 607A Fiat Croma Turbo ie
Microplex MED 610A Fiat Uno Turbo
Microplex MED 806A Ferrari 328 1988 Kat. Modell
Microplex MED 821A Lancia Thema 8.32 o. KAT 1987
Microplex MED 821B Lancia Thema 8.32 m. KAT 1990
Digiplex 409a fiat regatta 4 1.6
Digiplex 409a fiat regata 1987 electronico
Digiplex 447A cinquecento 900 1994
Digiplex
Digiplex 440
Digiplex 440 Lancia Thema
Digiplex
Digiplex 440A Lancia Thema 2.0 16v
Digiplex med-440A Lancia Thema 2.0 16v
Digiplex med-440A Lancia Thema 2.0 16v 1990
Digiplex med-440A Lancia Thema 2.0 16v 1990 digiplex
Digiplex 445
Digiplex 445b
Digiplex med406
Microplex
Digiplex 803A 308 GTB QV
Digiplex 803A 308 GTB
Digiplex MED 474M
Digiplex 803A Ferrari Mondial QV 1983 2 Stück
Digiplex MED439A Fiat Tipo
Digiplex ZAPM27 piaggio x9 2005
Digiplex 401A Lancia Beta 2.0 ie 1983 Einspritzer
Digiplex 406A
Digiplex nanoplex med 213 A Fiat polsky 126 el
Digiplex nanoplex med 210 A Fiat cinquecento 704 cc Weber vergaser
Digiplex nanoplex med 211 A Fiat cinquecento 704 cc catalityc aisan vergaser
Digiplex 420a fiat croma 1991
Digiplex 406
Microplex MED 602 E Maserati Biturbo 2.8 I 1990
Microplex 602 e
Digiplex med 474a tipo 1.6 1992
Digiplex MED 501A Moto Guzzi Strada 750 1996
Digiplex med 434 m brasil uno trend 1993
Digiplex 434 m brasil uno trend 1993 modulo de encendido
Digiplex 447A FIAT 500----900cc
Digiplex 447A Fiat 500 vergaser model
Digiplex 447A Fiat 500 1989 vergaser model
Digiplex
Digiplex 440A Lancia Thema 2.000 16v 1989
Digiplex 440A Lancia Thema 2.0 16v
Digiplex 434M fiat ritmo
Digiplex 409 A FIAT FIAT REGATA 2000 1987 CAJA SINCRONICO
Digiplex MED 439 m magneti marelli fiat tipo 1 4e 1991
Digiplex 439a
Digiplex MED 474 M Fiat Fiorino 1600 1995 Digiplex 2
ODPOWIEDZ