Strona 1 z 2
Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: czw cze 11, 2009 12:01 am
autor: simon1989
Przygotowuje sie do zbudowania rzezby i interesuje mnie co zrobic z elektronika w silniku zasilanym gaznikami Solex, Weber 40?
1. Komputer, elektronika-do smietnika?
2. Sonda lambda-jak powyzej?
3.Zapłon: Jak to mozna ustawic lub przy pomocy czego(jakiego osprzetu)? Czy digiplex nadaje sie juz tylko do smietnika, czy moze mozna go wykorzystac lub zastapic innym? Czy mozna w takim zasilaniu go uruchomic omijajac ECU, be ECU prawdopodobnie wywale?
Mapy zaplonu nalezy powiazac z odpowiednio dobranym walkiem?
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: czw cze 11, 2009 12:46 am
autor: Lui
Do zapłonu można wykorzystać np. smt6 albo może i ecumastea, wtedy miałbyś chyba największe pole manewru do ustawiania tego.
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: czw cze 11, 2009 4:56 am
autor: rożek
Digiplex działa bez komputera wtrysku to niezależny komputer od zapłou. Map niestety nie przestawisz. A miałem takie gaźniki w 1.5 i to nie jest takie fajne i proste jakby się wydawało.
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: czw cze 11, 2009 2:05 pm
autor: simon1989
Dzieki za pomoc:) Wiedzac to, pytam czy:
1. Swinia bedzie dzialala z digiplexem bez komputera(nie bedzie go w aucie)?
lub
2. Swinia bedzie dzialala sama odpowiednio podlaczona(ustawiona za pomoca komputera) z wszystkimi gratami od zaplonu bez digiplexu i bez komputera?
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: czw cze 11, 2009 5:13 pm
autor: rożek
simon1989 pisze:Dzieki za pomoc:) Wiedzac to, pytam czy:
1. Swinia bedzie dzialala z digiplexem bez komputera(nie bedzie go w aucie)?
lub
2. Swinia bedzie dzialala sama odpowiednio podlaczona(ustawiona za pomoca komputera) z wszystkimi gratami od zaplonu bez digiplexu i bez komputera?
Co tak uparłes się z tym komputerem - digiplex jest komputerem od samego zapłonu a dodatkowo miałes komputer od wtrysku spi albo mpi i obydwa działają niezależnie. Ja dodatkowo pozbyłbym się rozdzielacza zapłonu np zamiast digiplexa od 1,4 dajesz od cc900 i masz 2 cewki 2 biegunowe.
A świnie to chyba podpinasz przecinając kabel sygnałowy z czujnika obrotu wału- ale ja tam nie wiem nie znam się na tych świniach.
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: czw cze 11, 2009 8:44 pm
autor: Lui
Smt6 ma opcje jako samodzielny komputer od zapłonu, poszukaj na stronie perfectpower instrukcji tam to było opisane.
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: wt cze 16, 2009 6:39 pm
autor: simon1989
rożek pisze: [...] Ja dodatkowo pozbyłbym się rozdzielacza zapłonu np zamiast digiplexa od 1,4 dajesz od cc900 i masz 2 cewki 2 biegunowe. [...]
Mozesz rozwinać tą myśl? Jaka jest przewaga 2 cewek 2 biegunowych z digiplexem od cc900 zamiast fabrycznego zestawu z uno?
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: wt cze 16, 2009 8:41 pm
autor: rożek
Nie masz kopułki palca i rozdzielacza tylko kable idą prosto z cewek - na rozdzielaczu iskra wypadała na wysokich obrotach, po deszczu śniedziały styki w kopułce albo się wypalały i problemy z odpalaniem.
A czemu nie zrobisz tego na wtrysku? Chyba łatwiej poklepać na laptopie niz wiecznie grzebać w gaźniku i kombinować z dyszami.
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: wt cze 16, 2009 10:25 pm
autor: turbomaniak
Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: wt cze 16, 2009 10:55 pm
autor: dejvid667
turbomaniak pisze:Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
popieram. jesli silnik koniecznie ma zostać wolnossacy to wpakować dolot i zasilanie paliwem z 1.3T/1.4T/1.5MPI/1.6MPI.
Moim zdaniem wtrysk paliwa jest o wiele bardziej rozwojowy i pozwala na większa swobodę przy późniejszym strojeniu silnika.
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: wt cze 16, 2009 11:13 pm
autor: skadubek
dejvid667 pisze:turbomaniak pisze:Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
popieram. jesli silnik koniecznie ma zostać wolnossacy to wpakować dolot i zasilanie paliwem z 1.3T/1.4T/1.5MPI/1.6MPI.
Moim zdaniem wtrysk paliwa jest o wiele bardziej rozwojowy i pozwala na większa swobodę przy późniejszym strojeniu silnika.
Raczej wyczynowe N/A to wlasnie gazniki

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: wt cze 16, 2009 11:41 pm
autor: rożek
ja mam taki wtrysk od 1,5 i jest dużo lepszy niż webery które też miałem - mniej pali a wsumie tak samo jedzie
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: śr cze 17, 2009 12:50 am
autor: dzikidaniel
skadubek pisze:dejvid667 pisze:turbomaniak pisze:Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
popieram. jesli silnik koniecznie ma zostać wolnossacy to wpakować dolot i zasilanie paliwem z 1.3T/1.4T/1.5MPI/1.6MPI.
Moim zdaniem wtrysk paliwa jest o wiele bardziej rozwojowy i pozwala na większa swobodę przy późniejszym strojeniu silnika.
Raczej wyczynowe N/A to wlasnie gazniki

Raczej wyczynowe N/A to przepustnica + 2 wtryski na każdy cylinder...
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: śr cze 17, 2009 1:33 am
autor: rożek
sama zwężka w gaźnikach 23mm do tego silnika sama za siebie mówi że lipa
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: śr cze 17, 2009 9:12 am
autor: dejvid667
skadubek pisze:
Raczej wyczynowe N/A to wlasnie gazniki

A może raczej ITB? Za cholerę nie wiem po co pakować się w gaźniki, skoro istnieją rozwiązania kosztujące bardzo podobnie a dające więcej możliwości.
Gaźniki to relikt powoli odchodzący do lamusa. Owszem, często stosuje sie je jeszcze w wielu projektach opartych o starsze silniki, pytanie tylko naprawdę sa stosowane dlatego przewyższają czymś wtrysk paliwa?
A ITB da się ugryźć na kilka sposobów. Od kompletu przepustnic z motocykla (juz w latach '70 były motocykle z wtryskiem paliwa) przez gaźniki motocyklowe (które da się kupić za grosze a połączyć z króćcami ssącymi w których są wtryskiwacze - kolektor z turbo)aż po dedykowane zestawy kosztujące majątek.
Eliminacja przepływomierza i cala reszta to już najmniejszy problem.
A wtrysk ma te zaletę, ze da się nim o wiele precyzyjniej sterować niż gaźnikami.