Strona 1 z 3
Padło TURBO:(
: ndz maja 10, 2009 12:38 am
autor: MaraTychy
Mam takie pytanko. Otóż oczywiście katowałem moje UNO i w pewnym momencie coś strzeliło. Spadła moc momentalnie.Z tyłu oczywiście zanim zjechałem do garażu (a raczej sie tam dotoczyłem) była kupa dymu. Domyślam sie ze padło Turbo. teraz tylko pytanie dlaczego. Mam kilka wersji. 1.Z mojej głupoty, czyli za mało oleju w silniku było i za długo zwlekałem z wymianą. 2.Za duze ciśnienie (jak sie okazało 1,2 BAR`a) na seryjnym intercool. 3. Zmieniłem dolot, przed zmianą pompował 0,6 Bar gość od którego kupiłem UNO mówił ze pompuje 0,9 Bar, no a po zmianie dolotu rzeczywistosc, jak wyżej 1,2Bar!!!No a teraz konkret, po zmianie dolotu mialem problem z nim bo po jakims czasie jakies 15-20 min, wąż dolotu (konkretnie kolanko )sie zsuwał z rury i samochód gasł oczywiście i tak było pare razy. A wiem ze po czyms takim pare minut powinien sobie pochodzic na wolnych obrotach. No i to tyle.
: ndz maja 10, 2009 1:19 am
autor: turbomaniak
Po pierwsze to sprawdz sobie cisnienie sprezania, po drugie turbinie jest wszystko jedno jaki jest intercooler a po trzecie jakim cudem po zmianie dolotu cisnienie wskoczylo na 1.2 bara? Musiala by tam byc jakas konkretna dziura. Co zmieniales w dolocie?
: ndz maja 10, 2009 1:24 am
autor: MaraTychy
Zmieniłem tą rurę co idzie od przepustnicy. A co do dziury w starej to były chyba ze trzy takie 3-4cm.
: ndz maja 10, 2009 10:23 am
autor: ZibiUT
Spreżarka padła bo się przekreciła od za wysokiego ciśnienia i od dziury w dolocie. Dziura powodowała to ,że turbo musiało mocniej pompowac aby było 0,6 bara a po zmianie dolotu dałeś 1,2 bara i sie przekreciła + to smarowanie.
: ndz maja 10, 2009 11:03 am
autor: MaraTychy
Czyli co teraz. Regeneracja turbo? I obniżenie ciśnienia do 0,9??
: ndz maja 10, 2009 11:05 am
autor: tusiu1988
popatrz za dobrą używką, chyba że znasz kogoś kto dobrze ci ją naprawi, co do ciśnienia póżniej to lepiej obniż albo kup większe turbo
: ndz maja 10, 2009 11:28 am
autor: skadubek
Qurcze sam sobie odp. na pytanie

cisnales auto, a kontrolka oleju mrugala....i jeszcze 1.2 bara. Przykro to pisac ale zzzzabiles TURBO

: ndz maja 10, 2009 11:28 am
autor: MaraTychy
Kumpel robił we Wrocku i jest zadowolony. No a większe Turbo wieksza kasa. Pewnie duża większa, bo za tym idzie większy IC. No a silnik pewnie seria, nie wiem ile wytrzyma. A jak pompował 1,2Bar to to auto już nie jeżdziło, ono poprostu latało:). tyle mi wystarczyło. No i chciałbym jeszcze troche pożyć:), a sami wiecie jak sie jeżdzi po naszych drogach,ilu jest niedzielnych kierowców co"wróciło z anglii".
: ndz maja 10, 2009 11:44 am
autor: MaraTychy
skadubek pisze:Qurcze sam sobie odp. na pytanie

cisnales auto, a kontrolka oleju mrugala....i jeszcze 1.2 bara. Przykro to pisac ale zzzzabiles TURBO

No. Co racja to racja, w tym przypadku głupota boli, ale portfel:).
Plan jest taki zrobic turbo, zrobic uszczelke pod miska olejowa, olej 10w60, no i zmniejszenie ciśnienia do 0,9. Czy coś jeszcze proponujecie?? Jakie są przypuszczalne koszta IC z IVECO (jak sie domyślam IVECO DAILY czy jakos tak)??
: ndz maja 10, 2009 1:20 pm
autor: turbomaniak
Gdzie wyczytales ze do wiekszego turbo musisz miec wiekszy intercooler, raczej do mniejszego ktore jest bardziej wyzylowane i bardziej nagrzewa powietrze. Jak ihi pompowales 1.2 bara to juz byl duzy wysilek dla niej i bardziej nagrzewa powietrze niz wieksza turbina ktora pompowal bys takie samo cisnienie. Czym masz wystrojone auto? Bo jesli niczym to przy takim cisnieniu doladowania AFR pieknie podskoczyl i turbina pewnie zaswiecila na bialo

: ndz maja 10, 2009 3:07 pm
autor: MaraTychy
No to teraz wiem dlaczego najlepiej kupowac auto od pierwszego wlasciciela. Niestety nie mam pojecia czym został wysterowany. Poprzedni właściciel z tego co zauważyłem to nie miał o nim żadnego pojęcia i powiedzial tylko tyle co wiedzial (0.9Bara i zmienione sprzęgło, tyle wiedzial). Dlatego zastanawiam sie co zrobić aby syt. z wczoraj sie nie powtórzyła ponownie, czyli żeby turbo nie strzeliło. Jak się przed tym uchronic?? Z tego co wyszukałem na forum i zrozumiałem to bede potrzebował coś takiego jak ecumaster i kogoś kto mi to wszystko zestroi.Czy cos pominąłem albo zle zrozumiałem??
: ndz maja 10, 2009 11:22 pm
autor: wsk
Ecumaster lub SMT6 lub inna swinia+ 5-ty wtrysk lub odrazu wieksze wtryski, przedewszystkim turbo(np. Garrett GT2056, GT25) ktore utrzyma takie cisnienie zeby go zas nie zajechac

. IC zdal by sie wiekszy, oraz napewno zestaw wytrzymalszych wezy w dolocie zeby ich nie rozrywalo bo u mnie przy 1,2 bara pekaly przy jednorazowym dodaniu gazu do dechy w czasie jazdy, najlepiej caly dolot nierdzewka+weze sylikonowe zbrojone takie niebieskie(samco), MBC, przrobic wydech i spokojnie 150 - 180 koni bedzie.
: pn maja 11, 2009 12:29 am
autor: MaraTychy
No tak. Zapomniałem chyba dodać że wg hamowni on ma 154 "osiołki", więc naprawde to latało. Turbo jest T28, a wydech przelotowy z kwasówki 2,5" lub nawet 3", nie wiem. Wtryski raczej seria.Z tego co wyczytałem to wydaje mi sie ze lepiej kupić ecumastera (500zł) niż smt6 (jeśli sie myle to mnie wyprostujcie). A wtryski od czego założyć i ile UT przybędzie?? Czy nic sie nie zmieni moc?? No i keszcze jedno co to co to MBC?? Do czego służy, bo dużo sie o nim na forum pisze, ale nie wiem nadal jakie ma zadanie. I jeszcze jedno, jaką bezpieczną moc jest w stanie seria wyciągnąć??
: pn maja 11, 2009 12:43 am
autor: mrowczan
Jak masz T28, to mozesz celowac w okolice 200km

Wtryski pasuja p&p od Fiata Coupe Turbo (wydajnosc: 20vt 335cc, 16vt 384cc), ale od samej ich zmiany mocy Ci nie przybedzie - trzeba wystroic, niby lepiej Ecumasterem (koszt uzywanego ok 300-350zl). MBC to nic innego, jak male ustrojstwo sluzace do regulowania doladowania turbiny, ktore jest wrecz niezbedne przy dalszych modach

Nic nie napisales o IC - jesli masz serie, to wypadaloby go zmienic na wiekszy, wydech spokojnie da rade

O wytrzymalosc silnika na tym setupie nie musisz sie martwic

: pn maja 11, 2009 12:54 am
autor: MaraTychy
Dzięki mrowczan poraz kolejny:). Lubie konkretne odpowiedzi. teraz wiem przynajmiej co mam robić i co potrzebuje. IC - no to masz racje seria. I muszę go zmienić.Co do ECU i MBC to wiem ze jest tu paru kotlesi z którymi można sie dogadac żeby to podłączyli i wszystko ogarneli:).