Strona 1 z 2
PGT - gaśnie na wolnych kiedy rozgrzany.
: pt kwie 17, 2009 11:06 am
autor: 2rotor
Panowie poproszę o sugestie co może być problemem przy następujących objawach:
- auto zimne - wszystko chodzi baja, nie gaśnie, jedzie normalnie, silnik pracuje wzorowo itd.
- auto nagrzane - najpierw chodzi na wolnych, przy lekkim dodaniu gazu i puszczeniu wolne obroty falują tak między 900-1200rpm po czym się stabilizują na 850 i chodzi. Po mocniejszym dodaniu gazu na luzie albo przy normalnej jeździe auto gaśnie na wolnych, ponownie odpalone chodzi bez problemu i tak w kółko. Na wyższych obrotach, różnych obciążeniach itd auto pracuje idealnie.
Dodam że przepływka jest odłączona, auto chodzi na mapsensorze i ecumasterze. Podstawiałem już krokowca, kompa, czujnik temp powietrza w dolocie, kable WN nowe NGK, auto wystrojone, afr wzorowy sprawdzany LM2. Chodzi mi po głowie jeszcze sonda lambda ale nie wiem czy to dobry trop.
Pomysły mi się kończą więc proszę o pomoc.
: pt kwie 17, 2009 11:30 am
autor: skadubek
: pt kwie 17, 2009 11:39 am
autor: 2rotor
Auto zachowywało się identycznie nawet wtedy kiedy ecumastera jeszcze nie było na pokładzie.
: pt kwie 17, 2009 2:22 pm
autor: DeviL
cewka,modul sie grzeja ? hmm

: pt kwie 17, 2009 2:57 pm
autor: 2rotor
DeviL pisze:cewka,modul sie grzeja ? hmm

Ale to chyba by prychał strzelał itd a on chodzi jak złoto - oprócz wolnych :/
: pt kwie 17, 2009 3:05 pm
autor: DeviL
Tez tak kiedys mialem , ale za duzo modow zrobilem by powiedziec po czym sie poprawilo , moze masz jakas nieszczelnosc gdzies , temperatura wplywa na wzbogacenie mieszanki w ori mapie itd , moze krokowiec sie zapchal , moze zaplon nie bangla albo przepustnica sie zasyfila
: pt kwie 17, 2009 3:19 pm
autor: 2rotor
DeviL pisze:Tez tak kiedys mialem , ale za duzo modow zrobilem by powiedziec po czym sie poprawilo , moze masz jakas nieszczelnosc gdzies , temperatura wplywa na wzbogacenie mieszanki w ori mapie itd , moze krokowiec sie zapchal , moze zaplon nie bangla albo przepustnica sie zasyfila
Jedno co jest pewne to to że objaw nasila się wraz ze wzrostem temperatury ponieważ na zimno wolne są stabilne i nic się nie dzieje. Przepustnica była rozmontowywana, wymieniane zimery itd, wszystko czyszczone na glanc przy okazji modów. Najdziwniejsze jest to ze jak zgaśnie to potem odpala na dotyk i wolne są

: pt kwie 17, 2009 9:25 pm
autor: JARO_Cz-wa
2rotor pisze:DeviL pisze:Tez tak kiedys mialem , ale za duzo modow zrobilem by powiedziec po czym sie poprawilo , moze masz jakas nieszczelnosc gdzies , temperatura wplywa na wzbogacenie mieszanki w ori mapie itd , moze krokowiec sie zapchal , moze zaplon nie bangla albo przepustnica sie zasyfila
Jedno co jest pewne to to że objaw nasila się wraz ze wzrostem temperatury ponieważ na zimno wolne są stabilne i nic się nie dzieje. Przepustnica była rozmontowywana, wymieniane zimery itd, wszystko czyszczone na glanc przy okazji modów. Najdziwniejsze jest to ze jak zgaśnie to potem odpala na dotyk i wolne są

Miałem dokładnie identycznie niedługi czas po zakupie auta, na zagrzanym jak schodził z obrotów to zaczynał falować i gasł, później palił na dotyk. U mnie winna była upalona elektroda środkowa na jednej ze świec zapłonowych

Po wymianie już tylko falował ale nie gasł, falowanie zniwelowałem poprzez załatanie dziur w dolocie za przepływką a przed turbiną
Wieć może coś ze świecami, może przebicie jakieś, a może przewody zapłonowe

: pt kwie 17, 2009 10:31 pm
autor: ZibiUT
Stroiłem we wtorek samochd w którym było bardzo podobnie. Ustaw w ecumasterze w zakładce setum AnalogOut Min na 0,5 V i apply jak się poprawi to schodz z napieciem aż bedzie znowu źle i potem podnieś o troszke i dobrze potestuj czy nie bedzie gasł.
A fuck nie przeczytałem ze tak było juz wcześniej.
Sprawdz blow offa moze nie domyka sie na wolnych dobrze i głupieje.
: pt kwie 17, 2009 11:30 pm
autor: 2rotor
Świece mogę sprawdzić aczkolwiek są to NGK z przebiegiem ze 2000km od złożenia motoru. BOVa też już podstawiałem innego i bez zmian. Przepływka nie ma nic do rzeczy bo sygnał z przepływki jest już dla kompa niewidoczny. Jeszcze spróbuję podmienić lambdę bo przy odkręcaniu trochę sie styrała aczkolwiek euroscan pokazywał ze działa. Krokowca dzisiaj też założyłem innego, sprawdzaliśmy masę itd i wciąż bez zmian.
: sob kwie 18, 2009 1:36 am
autor: turbomaniak
Jak dla mnie to jest cos z ieszanka na wolnych obrotach, ustaw 14:1 15:1 i powinno byc zicher
Ewentualnie udaj sie z reklamacja do zoltara:) nie to tylko glupi zart
: sob kwie 18, 2009 11:06 am
autor: 2rotor
turbomaniak pisze:Jak dla mnie to jest cos z ieszanka na wolnych obrotach, ustaw 14:1 15:1 i powinno byc zicher
Ewentualnie udaj sie z reklamacja do zoltara:) nie to tylko glupi zart
Jest ustawione optymalnie na wolnych, sprawdzone szerokopasmówką

Re: PGT - gaśnie na wolnych kiedy rozgrzany.
: pn sie 10, 2009 8:10 pm
autor: 2rotor
Problem rozwiązany dzięki Zibiemu. Patent z dodatkowym kanałem podającym równolegle powietrze z krokowcem działa wyśmienicie. Jeszcze raz dzięki

Re: PGT - gaśnie na wolnych kiedy rozgrzany.
: pn sie 10, 2009 8:54 pm
autor: Ósmy
Może podzielicie się tą wiedzą, pomagając innym użytkownikom PGT

Masz krokowca tego dużego na pokrywie tak?
Re: PGT - gaśnie na wolnych kiedy rozgrzany.
: pn sie 10, 2009 9:27 pm
autor: hz10
czyli problem nie usunięty a przesunięty, lux