Strona 1 z 1
Skrzynia PGT... Reanimacja?
: pn mar 23, 2009 10:59 pm
autor: Vision
Chciałbym się dowiedzieć szacunkowy koszt remontu skrzyni do gietka...
Chodzi mi o synchro 2 i wstecznego, łożyska, uszczelniacze itp...
Jak jest z dostępem do części i jak cenowo to się prezentuje?
Robocizny proszę w to nie wliczać
: pn mar 23, 2009 11:55 pm
autor: ziuzio
Koszt jednego synchronizatora +/- 100zł w zależności od biegu, na wstecznym nie ma synchro, najczęściej jest "zjedzone" koło zębate jeśli wyskakuje Ci wsteczny.
Łożyska drogie i jeśli już dostępne to te od strony zewnętrznej(w każdym razie nie od strony sprzęgła;) ) ok. 150zł, te od strony sprzęgła tańsze i dostępniejsze, po 60zł powinny być od ręki.
Komplet simmeringów do skrzyni to jakieś 80zł.
Jeśli już masz zmordowane synchronizatory to pewnie i przesuwki i widełki od nich mogą być zjechane, dobrze oglądnij bo jeśli nie mają one już zębów to zaczną Ci wyskakiwać biegi
: wt mar 24, 2009 5:42 pm
autor: Vision
z wstecznym jest tak że strasznie ciężko wchodzi... Czasami nie chce wogóle wejść...
: wt mar 24, 2009 7:06 pm
autor: skadubek
Powiem Ci ze ja skrzynie rozbieralem bo raz 1 troche zepsulem

i bylo wsio ok....a wymieniles moze poduche skrzyni biegow...ona byla za moich czasow do wymiany i z wstecznym bylo tak ze zalezalo jak sie ulozyla skrzynia...jak sie troche ruszylo to wskakiwala ok. ale skrzynia byla ok...ale od tego czasu moglo sie wiele zmienic
: wt mar 24, 2009 7:16 pm
autor: Vision
POducha wymieniona a ze wstecznym jest tak jak mówisz...
Na bank padł synchronizator 2... Zgrzyt jest nawet w dolnych partiach obr.
Skadubek powiedz mi jeszcze taką rzecz.
Ile ci wciągało punto paliwka?
Bo mi obecnie chla dość sporo :/
Tutaj masz szczegółowe info
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/1347
: wt mar 24, 2009 9:11 pm
autor: skadubek
Heh ile palilo...ile wlane

ale tak naprawde najmniej bylo w granicach ponizej 7l raz na trasie max 80km/h, ale ogolnie wychodzilo ok 10l mieszana jazda...jak upalanie to 14 w gore:) palio normalnie jak PGT bez turbo malo z turbo duzo

nom to fakt jak 2 zgrzyta w pelnym zakresie to lipa synchro posypane...ja mialem tylko z wstecznym klopot czasem ale bylem przekonany ze to poducha bo jak skrzynia byla wyjeta to wchodzil ladnie...no i raz jedynke zalatwilem

ale tez pierdola chyba pisalem nawet na forum w tej sprawie
: wt mar 24, 2009 9:49 pm
autor: Vision
a mi właśnie chla cały czas dużo i nie mam pojęcie o co chodzi :/
Bo przy normalnej jeździe bez szaleństw łyka 13,5 ...
: śr mar 25, 2009 3:43 pm
autor: DeviL
Mnie punto 1.6t spalilo w miescie minimalnie 13L max 25L , ale ze jezdze od swieta srednio raz w tygodniu na jakies wyscigi to nie boli po kieszeni jak wyjdzie 1 bak na miesiac

: czw mar 26, 2009 2:56 pm
autor: 80quattro
Według mnie to raczej normalne że PGT pali około 13 litrów .
Chyba , że jeździsz tylko dłuższe trasy to powinno być mniej .
Mój przy spokojnej jeździe w mieście pali 12 do 13 litrów .
Robiłem analizę spalin i jest ok. więc raczej nie podaje za dużo paliwa .
: czw mar 26, 2009 8:43 pm
autor: lukasz1t
80quattro pisze:Według mnie to raczej normalne że PGT pali około 13 litrów .
Chyba , że jeździsz tylko dłuższe trasy to powinno być mniej .
Mój przy spokojnej jeździe w mieście pali 12 do 13 litrów .
Robiłem analizę spalin i jest ok. więc raczej nie podaje za dużo paliwa .
Ale przyczyn wysokiego spalania jest dużo więcej niż tylko zbyt bogata mieszanka...
U mnie przy spokojnej jeździe w mieście palił ok. 10,5 l/100 km, ostatnio wzrosło do ok 13 (ale to pewnie przez niższe temperatury), a w trasie zrobionej kilka dni temu wyszło ok. 7,2

: czw mar 26, 2009 8:54 pm
autor: 80quattro
Przyczyn może być wiele ale wszystkie one w rezultacie powodują wzbogacenie mieszanki .
Niska temperatura też .
Poza tym ja mówię o Punto które jest znacznie cięższe od Uno .
Jeśli nie ma błędów w komputerze i skład spalin jest ok to na 95% jest z czujnikami wszystko w porządku i nie powinno być nadmiernego spalania z winy silnika .