Strona 1 z 7
mapa
: śr lut 11, 2009 11:26 am
autor: ciemol
mam prosbe, moze ktos wrzucic jakis link z mapami do turbin i jakies cos jak to sie czyta i przelicza
dzieki

: śr lut 11, 2009 11:37 am
autor: turbomaniak
: śr lut 11, 2009 12:17 pm
autor: ciemol
ok, dzieki
ale jak to sie czyta i przelicza dmuchniecie na moc
: śr lut 11, 2009 12:36 pm
autor: szymons1990
to jak sie czyta bylo juz kiedys na forum musisz poszukac:D
: śr lut 11, 2009 12:41 pm
autor: turbomaniak
O ile sie nie myle to 1lb/min = ok.10KM ,pewny nie jestem jak sie myle to porawcie. Ale to i tak wszystko zalezy od sprawnosci silnika itd. Widze ze kazdy patrzy zeby wsadzic wieksza turbine do seryjnego silnika i wdmuchac jak najwiecej ale nie wtym rzecz, najpierw wypadaloby poprawic sprawnosc i dopiero myslec o wiekszym turbo

: śr lut 11, 2009 12:47 pm
autor: szymons1990
kazdy chcialby miez wieksze turbo ale to wiaze sie z dodatkowymi kosztami bo sama turbina to na polce moze lezec bo np wtryski rady niedadza wydech tez tzeba przerobic to nietakie latwe niestety
: śr lut 11, 2009 12:52 pm
autor: ciemol
a to cisnienie podawane to jest w barach?
tam na tych mapach jakies kosmiczne wartosci np w garecie GT15 wykres cisnienia konczy sie na 2,5
przy 1.2 dmuchnie kolo 120km?
http://www.not2fast.com/turbo/maps/GT15compress.jpg
: śr lut 11, 2009 1:19 pm
autor: turbomaniak
W barach ale to jest cisnienie bezwzgledne, czyli jak na mapie masz podane 2.5 bara to jest 1.5 bara. Czytaj dokladnie temat na SR tam jest wszystko dokladnie napisane
: śr lut 11, 2009 2:06 pm
autor: ciemol
: śr lut 11, 2009 2:52 pm
autor: ZibiUT
To jest wykres przy jakim przepływie spalin turbina napompuje określone ciśnienie.
np przy cfm 7 max cisnieie bedzie 0,8 bara.
Tak naprawde taka mapa okrśla szybkość narastania ciśnienia wzgledem przepływu
: śr lut 11, 2009 3:12 pm
autor: ciemol
czyli ze to taka bardziej kontrolna nic w sumie nie daje tak jak ta pierwsza z ktorej liczymy?
: śr lut 11, 2009 3:17 pm
autor: ZibiUT
na jej podstawie wiesz czy turbna wstanie zanim dojdziesz do odcinki czy nie
np na tej już byś nie pojechał bo by nie wstała bo za duzy ma wydech
: śr lut 11, 2009 3:59 pm
autor: DeviL
A mnie sie obliczenia na zapotrzebowanie sprawdzaja do przebiegu mocy wg 10km=1lbs/min

: śr lut 11, 2009 4:10 pm
autor: ciemol
i jak ja mam to z tego odczytac?
: śr lut 11, 2009 5:04 pm
autor: DeviL
Banalnie ? Trza znac cisnienie spalin dla danych obrotow , potem kukasz na mape tam podany boost jest tak ,ze trza se odjac od cyfry 1 by miec boost na wskazniku
