Strona 1 z 3
SZARPANIE PUNTO GT
: wt sty 20, 2009 6:51 am
autor: kuba1174
Witam wszystkich. chciałbym się poradzić w jednej kwestii. mianowicie mam punto turbo i problem polega na tym, że przy ostrym dodaniu gazu kropek poszarpuje ale jedzie dalej. wskaźnik doładowania jest w połowie ( jakieś 0,8) ale faluje przekraczając troszkę połowę i opadając poniżej. czasami zapala się kontrolka wtrysków.

może się powtarzam z tym tematem ale jestem nowy na tym forum. proszę o pomoc
p.s. wymieniłem pompę paliwa, ustawiłem zapłon. mam duży intercooler i stożek z kompletnym dolotem oraz zawór upustowy
: wt sty 20, 2009 8:31 am
autor: dj_o
a jak jest przy odpalaniu zimnego auta??
pali od razu i spadają obroty po rozgrzaniu??
Ja mam dwa typy - przepływka i/lub lambda, tylko musisz podać więcej szczegółów.
Zrób autodiagnozę, napisz czy szarpanie występuje w specyficznym zakresie obrotów oraz czy przy ostrym depnięciu lekkie zdjęcie nogi z gazu powoduje płynniejsze przyspieszanie.
: wt sty 20, 2009 10:05 am
autor: kuba1174
pali bez problemów. obroty nie spadają. jak zdejmę nogę z gazu i ponownie wcisnę jest delikatne szarpnięcie jak by mu czegoś brakowało. kropek szarpie np. jak jadę z niższą prędkością na wyższym biegu (np. 3 i 40 km/h) gdy wcisnę gaz to szarpnie. normalnie szarpie jak daję po garach i go kręcę . szarpie mniej więcej przy 3000 do 4500 kiędy osiąga największą moc. potem już jedzie normalnie.
: wt sty 20, 2009 10:10 am
autor: kuba1174
aha jeszcze jedno. kiedyś kilka razy się zdarzyło ,że przy ostrej jeździe i prędkośc 130, 140km/h odcinało coś zapłon a potem nie mogłem odpalić przez jakiś czas
: wt sty 20, 2009 5:04 pm
autor: DeviL
Moze jakis paliwowy problem , bo zaplon chyba dobry ?

: wt sty 20, 2009 7:20 pm
autor: Ósmy
Proponuje sprawdzić (podmienić) cewke... miałem tak samo... i druga cewka rozwiązała sprawe...
: wt sty 20, 2009 8:21 pm
autor: dj_o
I jeszcze wyniki autodiagnozy...
: śr sty 21, 2009 1:44 pm
autor: kuba1174
SPRAWDZIŁEM SONDĘ LAMBDA W WARSZTACIE I DAJE OD 0,2 DO 0,8V CZYLI OK. WCZORAJ JAK JECHALEM TO PALIŁ BEZ PROBLEMU ALE POTEM MUSIAŁEM GO TROSZKĘ POKRĘCIĆ. DENERUJE MNIE TEŻ TA KONTROLKA WTRYSKÓW
: śr sty 21, 2009 4:59 pm
autor: DeviL
Moze sie zasyfily wtryski ?

: śr sty 21, 2009 6:26 pm
autor: kuba1174
WTRYSKI NÓWKI

: śr sty 21, 2009 10:31 pm
autor: DeviL
Ja jak mialem nowki wtryski, nowke pompe , to mi szarpalo , przelalem bak paliwa , i przestalo , sie odpowietrzyl

: śr sty 21, 2009 10:36 pm
autor: kuba1174
TAK TYLKO JA TE WTRYSKI I POMPĘ MAM JUŻ MIESIĄĆ

. JUTRO KUPIĘ CEWKĘ I ZOBACZĘ
: śr sty 21, 2009 10:50 pm
autor: Ósmy
Ja na 99,9 % mówię że to cewka... są w takim miejscu że raz maja ciepło raz zimno a czesto sie po nich leje woda... cewka kosztuje cos kolo 230zł z Boscha...
: śr sty 21, 2009 11:04 pm
autor: DeviL
Mi jak cewka padala czy cos to strzelalo z wydechu , i nieraz gasl na wolnych
: śr sty 21, 2009 11:37 pm
autor: dj_o
A ja miałem w 1.2 8v szarpanie też właśnie przy padniętej cewce.
BTW za cewkę 120zł za nówkę, max50zł za używaną
