Strona 1 z 2

Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo

: czw lis 27, 2008 9:10 pm
autor: grzegorz.patla
Witam
Mam taki problem
Wzmocniłem układ hamulcowy wymieniając bębny na zaciski od UT.
Dodatkowo przewody goodridge'a splotka w gumie. Zapodałem nowe przewody hamulcowe ( miedziane na tył od miejsca rozdwojenia przewodów).
Zalałem układ płynem DOT4 i odpowietrzanie.
Przód tryska że miło.
Tył sączy i to słabo.
Pedał hamulca po pompowaniu odada po chwili.
Hamowanie pojawia się dopiero po maksymalnym wciśnięciu pedału do spodu. Wcześniej tylko trochę spowalnia auto ale minimalnie.

Co to może być ??

: czw lis 27, 2008 10:40 pm
autor: McBanan
Może regulator siły hamowania zatarty...

: czw lis 27, 2008 10:48 pm
autor: Lui
pompa za słaba :roll:

ja mam pompe 1.0 przód i tył zacisku UT

hamuje ok ale właśnie bardzo nisko

: pt lis 28, 2008 1:32 am
autor: turbomaniak
Jezeli po pompowaniu i trzymaniu pedalu wpada to jest tylko i wylacznie pompa.

: pn lut 02, 2009 6:34 pm
autor: grzegorz.patla
Witam ponownie
Otóż zakupiłem większą pompę od UT z serwem
Założyłem z problemem bo cięgno ( dźwignię ) od serwa musiałem mocno docisnąć , żeby założyć na dźwignię hamulca.
A hamulce jak wcześniej hamują przy samym spodzie dopiero.
Mało tego. Po kilku hamowaniach i kilku przejechanych kilometrach tak nabija serwo , że pedał nie da się wcisnąć , a auto staje bo hamulce trzymają.
Tak jakby serwo tłoczyło cały czas ciśnienie na pompę i hamuje.
Przerobiłem to dając kawałek płaskownika z dwoma otworami - rozstaw się zwiększył i cięgno serwa nachodzi na dźwignię hamulca lekko.
No i problem nabijania układu hamulcowego znikł.
Niestety hamulec znów pojawia się dopiero przy spodzie.
Tak jakby układ był dalej zapowietrzony , a próbowałem już kilkakrotnie odpowietrzać i powietrze już nie idzie z układu.

No i co to może być ??
Powiem szczerze , że włożyłem w to Uno sporo kasy i zaczynam żałować powoli.

Czy dając z powrotem stare serwo do pompy od UT zmieni to coś ?

Może ktoś kto zakładał serwo z pompą od UT do zwykłego una miał podobne doświadczenia.

: pn lut 02, 2009 7:52 pm
autor: ziuzio
W jakim stanie była ta pompa? Bo jeżeli układ jest faktycznie dobrze odpowietrzony, to wygląda to na zużytą pompę hamulcową.

: pn lut 02, 2009 8:05 pm
autor: grzegorz.patla
pompę z serwem kupiłem od użytkownika forum UT dj o

twierdził , że jest na 100% sprawna

A jeszcze jedno pytanie

W poprzedniej pompie miałem 1 wyjście na tylne hamulce
W tej z UT są dwa wyjścia. Ja podłączyłem przewód do jednego wyjścia.
Drugie wyjście zaślepiłem.
Może z jednego wyjścia jest za słabe ciśnienie ??

Przyznam , że nie wiem już , co na prawdę może być przyczyną.

Jakieś nowe sugestie ??

Z góry dzięki

: pn lut 02, 2009 8:08 pm
autor: turbomaniak
W orginalnej pompie od UT jest jedno wyjscie na tyl i jedno na przod. Do wyjscia na przod jest dokrecany trojnik. Tak mniej wiecej wyglada pompa do UT

: pn lut 02, 2009 8:10 pm
autor: ziuzio
UT też miał jedno wyjście, chyba że antiskid, to wtedy inaczej.
Pompa mogła być sprawna, ale okres kiedy jest bez płynu hamulcowego wewnątrz może spowodować szybką korozję wewnątrz i już "po ptokach".

Co do podłączenia, to może zamieniłeś przód z tyłem(przód jest zapięty do tej sekcji bliżej serwa, tył do tej dalszej)?

: pn lut 02, 2009 8:14 pm
autor: grzegorz.patla
tak też mam podpięty

bliżej serwa przód , dalej od serwa tył

: pn lut 02, 2009 8:26 pm
autor: grzegorz.patla
powiem , że przeglądam pompy z serwem na allegro i zdaje mi się , że mam identyczną z tą od tipo
Pompa jest krótsza niż ta seryjna od uno i ma 4 wyjścia
serwo jest szersze niż seryjne , miałem problem z przykręceniem do auta

Czy pompa od tipo jest słabsza od niż od UT ?

czy długość pompy jest istotna , czy tylko średnica tłoczków jest ważna ?

: pn lut 02, 2009 8:51 pm
autor: grzegorz.patla
panowie wina mojej pamięci
pompa i serwo od punto gt z 95 roku

byłbym oczernił pana "dj o" o sprzedanie innej pompy

Jakby nie było pompa nie pompuje ciśnienia

A może korektor siły hamowania ??

Sam już nie wiem. Pewnie sobie odpuszczę to auto bo mnie chole.. bierze

Lubię grzebać i inwestować , ale z efektami :) , a tu same problemy

: pn lut 02, 2009 9:08 pm
autor: grzegorz.patla
Tylko mnie jedno ciekawi
Skoro przód przy odpowietrzaniu tryska , a tył się ledwie sączy , tzn. że pompa daje ciśnienie.
Fakt , że tył się tylko sączy znaczy , że tam jest problem , a brak oporu pedału hamulca pod nogą świadczyć może , że przez tył ciśnienie jest tak niskie , że pedał łapie dopiero przy spodzie.
Powietrza przy odpowietrzaniu w rurce zero.

Próbowałem z zaciągniętym ręcznym odpowietrzać i z spuszczonym.
Tak samo z korektorem sił hamowania z luźnym i zaciągniętym na maksa.

Został mi tylko do wymiany korektor siły hamowania , ewentualnie za długi obieg płynu ( zmieniając bębny na tarcze układ wydłużył się o kilka-naście centymetrów z uwagi na przewody w oplocie ).

Na żadnym łączeniu płyn nie cieknie.

Jak działa zawór zwrotny podciśnienia w serwie ?
Może jak składałem serwo po malowaniu założyłem pompkę odwrotnie ?
Tzn. położenie zaworu zwrotnego podciśnienia w serwie ma znaczenie ?
Jest różnica czy jest na dole serwa , czy na górze ?

Wiem , że sporo piszę , ale mam trochę czasu i chciałbym to skończyć , bo przegląd w lutym i pasuje mieć podbity :)

: pn lut 02, 2009 9:38 pm
autor: dj_o
Tak mi się nasunęło - jak zamontowałeś zaciski z tyłu?? Proszę o foto, bo mój brat przy montażu założył zaciski "do góry nogami" i też był problem z tyłem, objawy były identyczne...

: pn lut 02, 2009 9:40 pm
autor: ciemol
jak juz sam zdarzyłes sie zorientowac problem jest z tyłem, ja przy braku tyłu miałem tak samo, proboj odpowietrzac sam tył jeszcze kilka razy bywa ze trzeba kilkakrotnie, jak nic nie pomoze to wymien korektor i moze zalej lepszego płynu