Strona 1 z 4
uszczelki pod kolektor wydechowy
: śr wrz 10, 2008 3:01 pm
autor: Luu
Co jest, że wypala mi te uszelki? Już czwarty zestaw padł

. 1. i 2. kupowany w sklepie, dał rade niewiele dłuzej niż 3. i 4. dorabiany na zamówienie - niby miał być trwalszy. Pali je głównie od strony kolektora wydechowego. Mam nadal podwyższone spalanie paliwka, około 11l na 100 jeżdżąc spkojnie. Wymieniłem ostatnio zjechany wałek rozrządu, pomimo wymiany nadal uszelki lecą... gdzie tkwi problem? nie moge sie już od dawien dawna uporać z tym spalaniem. od razu mówie, że nie mam dostępu do sondy afr. Wymieniona sonda lambda, czujniki raczej ok, pozostała jeszcze przepływka i nie pamiętam co tam jeszcze odpowiada za spalanie.
jakieś pomysły?
tak wyglądają uszelki od strony kolektora wydechowego:

od strony głowicy:

: śr wrz 10, 2008 6:00 pm
autor: wsk
Kurde no najlepsza by była sonda afr ewentualnie EGT

.Moze byc tak ze jest bardzo ubogo i nie wytrzymuja temperatury. Nie wiem nic innego mi sie nie nasuwa.
: śr wrz 10, 2008 7:04 pm
autor: Luu
Mi sie wydaje, że raczej za bogato, za dużo sie spala paliwa i za duża jest temperatura tyle, że nie wiem już gdzie szukać przyczyny

: śr wrz 10, 2008 8:23 pm
autor: Lui
Krzywy kolektor wydechowy i nie możesz go dokręcić
to samo podejrzewam u siebie, trzeba by oddać kolektor dolotowy i wydechowy do splanowania razem na równo
: śr wrz 10, 2008 8:37 pm
autor: Luu
hmm.... sam sie skrzywił ? Pamiętam, że daaawno temu wszystko grało. A teraz średnio co 500km uszczelki padają a do tego to zbyt duże spalanie paliwka....

: śr wrz 10, 2008 9:56 pm
autor: wsk
Pałowanie na zimnym i taki tego efekt

.
: śr wrz 10, 2008 10:16 pm
autor: hz10
lui dobrze pisze możesz miec krzywy kolektor
: śr wrz 10, 2008 11:06 pm
autor: 2rotor
Luu pisze:Mi sie wydaje, że raczej za bogato, za dużo sie spala paliwa i za duża jest temperatura tyle, że nie wiem już gdzie szukać przyczyny

Jest na odwrót - ubogo = wyższa temperatura, bogato = niższa.
: śr wrz 10, 2008 11:51 pm
autor: Luu
wsk pisze:Pałowanie na zimnym i taki tego efekt

.
W życiu...

za mojej kadecji to auto zawsze było delikatnie traktowane przed rozgrzaniem silnika, sorry ale wiem jak sie obchodzić z takim autem. Może Lui też pałował auto na zimnym... Bez przesady co...

: śr wrz 10, 2008 11:57 pm
autor: Luu
2rotor pisze:Luu pisze:Mi sie wydaje, że raczej za bogato, za dużo sie spala paliwa i za duża jest temperatura tyle, że nie wiem już gdzie szukać przyczyny

Jest na odwrót - ubogo = wyższa temperatura, bogato = niższa.
dzięki, zawsze wydawało mi sie, że odwrotnie

No dobra ale co gdzie mi wcina te 11l na 100 km? W trasie jadąc spokojnie powinno być conajmniej 8 jak nie mniej.
: czw wrz 11, 2008 9:42 am
autor: Lui
nieszczelność - lewe powietrze w wydechu - sonda głupieje - większe spalanie
: czw wrz 11, 2008 3:10 pm
autor: wsk
Nie no bez nerwów

. Mało paliwa to temp rosnie i odwrotnie.
: czw wrz 11, 2008 3:51 pm
autor: Luu
wsk pisze:Nie no bez nerwów

. Mało paliwa to temp rosnie i odwrotnie.
Nie ukrywam, troche mnie zirytowałeś, bo w gronie posiadaczy UT i PGT chyba każdy dba o swoje autko. Ale już git

: czw wrz 11, 2008 6:58 pm
autor: tusiu1988
Ja obstawiam na skrzywienie przy montarzuuszczelki najlepiej splanowoać, a co do spalania zobacz czy nie masz gdzieś wilgotnego wężyka między wtryskami mi też nagle wzrosło spalanie i przypadkiem to wypatrzyłem po zgaszeniu jest mokro i śmierdzi paliwskiem
: czw wrz 11, 2008 7:07 pm
autor: Luu
Kupiłem blache miadzianą, będe wycinał sobie uszczelki - może na dłuzej starczą.
Wycieków nie mam nigdzie, nic paliwem nie zalatuje... to auto poprostu je spala. Lui podsunął mi myśl, bo nie mam uszczelki między kolektorem wydechowym a turbosprężarką, nigdy jej tam nie było, może są przedmuchy i faktycznie ssa lewe powietrze. Sprawdze.