Strona 1 z 2
Kody błędów Punto 1.4Gt
: ndz sie 24, 2008 2:47 pm
autor: robertss
Jestem od niedawna posiadaczem PGT, świeci mi cały czas kontrolka wtrysków, zdiagnozowałem go i wyszły mi błędy. Proszę kolegów o możliwą pomoc od czego powinienem zacząc co sprawdzić aby usunąć usterke.Z góry dziękuję
: ndz sie 24, 2008 3:25 pm
autor: ZibiUT
Błąd oczytu sygnałów z wałka oraz bład odczytu temperatury silnika.
Skasuj błędy i pojeździj kilka dni i sprawdz ponownie. Jezeli kontrolka wtysku zapali Ci się wcześniej to jedz odrazu na sprawdzenie od czego. Możliwe ze siadaja te czujniki.
: ndz sie 24, 2008 3:35 pm
autor: robertss
Dzięki za szybką informacje. Te błędy kasowałem, ale jak tylko ponownie załacze zapłon to błąd wyskakuje znowu. Postaram się jutro zlokalizować te czujniki bo faktycznie nie wiem gdzie są usytuowane.
: ndz sie 24, 2008 6:51 pm
autor: JARO_Cz-wa
robertss pisze:Dzięki za szybką informacje. Te błędy kasowałem, ale jak tylko ponownie załacze zapłon to błąd wyskakuje znowu. Postaram się jutro zlokalizować te czujniki bo faktycznie nie wiem gdzie są usytuowane.
Czujnik temperatury silnika wkręcony jest w termostat, poniżej masz sposób sprawdzenia go. Natomiast czujnika obrotów wałka to najprawdopodobniej chodzi o czujnik obrótów wału umieszony przy kole pasowym.
: ndz sie 24, 2008 7:34 pm
autor: robertss
Wielkie dzięki dla kolegów Zibi122 i JARO_Cz-wa. Wiem już od czego zacząć. Dodam że usterek w tym samochodzie było dużo, z większąścią sobie poradziłem, został mi wlaśnie silnik i airbag który też ma błąd który nie mogę skasować, najprawdopodobniej poducha była wystrzelona, a gość dla świętego spokoju poprostu wyciągnął żaróweczke z kontrolki w zegarach. Komunikaty przy diagnozie to:PRE-TENSIONERS:ON;CRASH DATA STORED;ECU SUPPLY VOOLTAGE LOW. Poinformuje o postępach i oczywiście już z góry dziękuję za wszelkie następne informacje
: pn sie 25, 2008 10:54 am
autor: dr kozioł
czujnik polozenia walka to czujnik fazy wkrecony w blok. ( zasada halla) albo jest zle ustawiony albo faktycznie wymaga wymiany.
: pn sie 25, 2008 11:24 am
autor: JARO_Cz-wa
dr kozioł pisze:czujnik polozenia walka to czujnik fazy wkrecony w blok. ( zasada halla) albo jest zle ustawiony albo faktycznie wymaga wymiany.
więc jeśli to jednak chodzi o ten z przezroczystym oczkiem w oklicy cewki WN to poniżej masz rysunek jak to ustawić na znaki.
: ndz wrz 07, 2008 10:50 am
autor: robertss
Chciałbym jeszcze raz podziękować za pomoc. Autko opanowane. Jak się okazało czujnik wałka był sprawny, wymagał jedynie regulacji a uszkodzeniu uległ czujnik temperatury. Po wymianie i diagnozie euroscanem błędy udało się wykasować i nie ponawiają się.
Został mi jeszcze AIRBAG.Komunikaty błędów to:PRE-TENSIONERS:ON;CRASH DATA STORED;ECU SUPPLY VOOLTAGE LOW.Nie można normalnie to skasować. Jeśli można o poradę w tym zakresie to z góry dziękuje
: ndz wrz 07, 2008 12:54 pm
autor: hz10
najpierw trzeba skasowac crash date ale tego nie zrobi ci zwykły elektryk

: pn wrz 08, 2008 3:18 pm
autor: robertss
A czy idzie poradzić sobie z tym Euroscanem, czy jest to poważniejsza sprawa. Może jakaś podpowiedź.
: pn wrz 08, 2008 8:41 pm
autor: hz10
poważniejsza sprawa

trzeba sie podłączyc albo pod procesor w sensorze albo poprzez piny na sensorze jakbyś miał problem to przyślij naprawie

: śr kwie 15, 2009 9:53 pm
autor: goofer007
Odświeżam temat, czy po wymianie/regulacji czujnika faz wtrysku w PGT kod błędu powinien sam zniknąć, czy trzeba go jakoś skasować:?:
W książce pisze, że wystarczy odpiąć klemę od akumulatora...
: śr kwie 15, 2009 10:08 pm
autor: JARO_Cz-wa
goofer007 pisze:Odświeżam temat, czy po wymianie/regulacji czujnika faz wtrysku w PGT kod błędu powinien sam zniknąć, czy trzeba go jakoś skasować:?:
W książce pisze, że wystarczy odpiąć klemę od akumulatora...
Dokładnie, wystarczy na jakies 5 minut odpiąć kleme od aku. Jeśli czujnik jest sprawny i prawidłowo ustawiony, błędu nie będzie w pamięci

Kasowanie można też oczywiście zrobić bez odpinania klemy, ale trzeba mieć do tego examiner serwisowy lub tym podobny sprzęt

: śr kwie 15, 2009 10:19 pm
autor: hz10
np kts
: śr kwie 15, 2009 10:33 pm
autor: goofer007
U znajomego w pgt walczymy z tym czujnikiem, był sprawdzany, i niby jest ok, autodiagnoza tez nie wywala błędu czujnika, tylko błąd sygnału czujnika, kable sprawdzone, ustawiany był we wszystkich możliwych pozycjach i kicha
Rozumiem, że rozrząd trzeba ustawić na znakach i kręcić tym czujnikiem tak, żeby ta czerwona kreska pokrywała się z ...
Bo tam jest jedno szerokie wycięcie i jedno nacięcie między niebieskimi kreskami (n.kreska||pół cm luzu||nacięcie||pół cm luzu||n. kreska)