szarpie PGT i inne....
: wt lip 01, 2008 11:20 pm
Witam!
Znalazłem trochę czasu na zajęcie się autem i posprawdzałem już praktycznie wszystko....
Objawy:
1) Odpalam samochód - około 500 obrotów , trzęsie, po chwili gaśnie
śmierdzi benzyną.... (pali się kontrolka wtrysku)
odpalam drugi raz - wyższe obroty ale znów schodzi niżej - nacisnę gaz to po chwili (róznie, czasem od razu, czasem strzeli i schodzi z obrotów, nadal śmierdzi pb) zaczyna normalnie pracować - wyrównują sie obroty i jałowy jest ok. Tutaj po odpaleniu chwile świeci kontrolka wtrysku i później gaśnie (w momencie kiedy silnik zaczyna już normalnie pracować).
2) jadę powoli, ok 2 tyś obrotów, naciskam pedał gazu (normalnie, bez pełnego buta) - trzęsie (ale nie zawsze), w momencie jak pojawia się już doładowanie przestaje....
3) przy jeździe powyżej 4 tys obrotów zapala się kontrolka wtrysku, jak trzymam gaz (tak dosyć ostro), to świeci, puszczam, to po chwili gaśnie....
4) autodiagnoza - kod 1423 - co to??
5) zamiast zaworu ebc - wlutowany jest opornik, też tak macie w PGT, jak montujecie bov-a?? czy po prostu niezapięta wtyczka??
Z osprzętu - to czego jestem pewien - lambda nowa, przepływka nowa, czujniki CTS, AIT dobre, czujnik faz rozrządu poprawnie ustawiony, rozrząd poprawnie, czujnik halla na kole pasowym ok, ciśnienie paliwa ok,pompa nowa, oporność wtrysków ok, krokowy ok, TPS ok. MBC ustawiam na lekko ponad połowę skali doładowania.
Zastanawia mnie wpływ czujnika barometrycznego na pracę silnika, tu muszę jeszcze zmierzyć napięcie.
A teraz proszę o pomoc.....
Znalazłem trochę czasu na zajęcie się autem i posprawdzałem już praktycznie wszystko....
Objawy:
1) Odpalam samochód - około 500 obrotów , trzęsie, po chwili gaśnie
śmierdzi benzyną.... (pali się kontrolka wtrysku)
odpalam drugi raz - wyższe obroty ale znów schodzi niżej - nacisnę gaz to po chwili (róznie, czasem od razu, czasem strzeli i schodzi z obrotów, nadal śmierdzi pb) zaczyna normalnie pracować - wyrównują sie obroty i jałowy jest ok. Tutaj po odpaleniu chwile świeci kontrolka wtrysku i później gaśnie (w momencie kiedy silnik zaczyna już normalnie pracować).
2) jadę powoli, ok 2 tyś obrotów, naciskam pedał gazu (normalnie, bez pełnego buta) - trzęsie (ale nie zawsze), w momencie jak pojawia się już doładowanie przestaje....
3) przy jeździe powyżej 4 tys obrotów zapala się kontrolka wtrysku, jak trzymam gaz (tak dosyć ostro), to świeci, puszczam, to po chwili gaśnie....
4) autodiagnoza - kod 1423 - co to??
5) zamiast zaworu ebc - wlutowany jest opornik, też tak macie w PGT, jak montujecie bov-a?? czy po prostu niezapięta wtyczka??
Z osprzętu - to czego jestem pewien - lambda nowa, przepływka nowa, czujniki CTS, AIT dobre, czujnik faz rozrządu poprawnie ustawiony, rozrząd poprawnie, czujnik halla na kole pasowym ok, ciśnienie paliwa ok,pompa nowa, oporność wtrysków ok, krokowy ok, TPS ok. MBC ustawiam na lekko ponad połowę skali doładowania.
Zastanawia mnie wpływ czujnika barometrycznego na pracę silnika, tu muszę jeszcze zmierzyć napięcie.
A teraz proszę o pomoc.....