Strona 1 z 7

Wałek rozrządu

: pt cze 20, 2008 12:37 pm
autor: Luu
Czy dobrym pomyslem jest zmiana wałka rozrządu z obecnie przytartego na ten z uno 1.4 n/a. Tzn. czy wzniosy krzywek są podobne?

Re: Wałek rozrządu

: ndz cze 22, 2008 4:29 pm
autor: 2rotor
Luu pisze:Czy dobrym pomyslem jest zmiana wałka rozrządu z obecnie przytartego na ten z uno 1.4 n/a. Tzn. czy wzniosy krzywek są podobne?
Z 1,4 NA ma 8,8/8,8 1,4 turbo ma 9,5/9,25 (w PGT) a poza tym zupełnie inne czasy otwarcia, działać będzie ale jaka róznica to tylko hamownia powie.

: pn cze 23, 2008 11:29 pm
autor: Luu
W takim razie jaki wałek zastosowac aby poprawić nieco osiągi ew. nie schrzanić tych co są? Wałek z uno 1.5 ?

: wt cze 24, 2008 11:14 am
autor: 2rotor
Luu pisze:W takim razie jaki wałek zastosowac aby poprawić nieco osiągi ew. nie schrzanić tych co są? Wałek z uno 1.5 ?
Myślę że przy dzisiejszych cenach funta nie ma co kombinować i naprawdę warto uciulać ten 1000zł na catcamsa, wałek z prawdziwego zdarzenia i ze 4 wersje do wyboru.

: wt cze 24, 2008 2:34 pm
autor: Luu
2rotor pisze:
Luu pisze:W takim razie jaki wałek zastosowac aby poprawić nieco osiągi ew. nie schrzanić tych co są? Wałek z uno 1.5 ?
Myślę że przy dzisiejszych cenach funta nie ma co kombinować i naprawdę warto uciulać ten 1000zł na catcamsa, wałek z prawdziwego zdarzenia i ze 4 wersje do wyboru.
Wiem, orientowałem się w temacie tego wałka dokładnie 999zł + przesyłka.

Narazie nie dysponuję taką gotówką stąd szukam jakiegoś taniego rozwiązania.
Ostatecznie myslałem także nad regeneracją mojego przytartego wałka max 2 krzywki do poprawy, tylko kwesta tego ile kosztuje naprawa i komu go wysłać żeby go nie spaprał...

: wt cze 24, 2008 3:41 pm
autor: lukasz1t
A co już mocy zaczyna brakować? 8)

: wt cze 24, 2008 3:58 pm
autor: Luu
lukasz1t pisze:A co już mocy zaczyna brakować? 8)
Raczej paliwa w baku :x
Żłop chla za dużo, ostatnio 13,5 / 100 po mieście baaardzo spokojenie jeżdząc.

: śr cze 25, 2008 11:56 pm
autor: rożek
A że tak spytam o ten wałek z uno 1,5 - to on jest aż taki super dobry. Mam silnik wolnossący... I o którym wałku mowa o tym z MPI czy SPI czy może były takie same?

: czw cze 26, 2008 11:56 am
autor: lukasz1t
Zależy jaki masz silnik. Bo z tego co wiem do do silników FIRE montowanych do Uno (1,0 i 1,1) podejdzie wałek od zwykłego Punto 1,2 (też silnik FIRE) - najlepiej brać te o największej mocy (ten z wersji 8V 75 KM na pewno będzie dobry, natomiast 16V 85 KM to nie pamiętam). Prawdopodobnie sama zmiana wałka w tych silnikach daje już jakieś zauważalne efekty... ;)

: sob sty 24, 2009 7:20 pm
autor: BARTEKcoupe
Czy wałek z 1,4 n/a będzie dużo gorszy od seryjnego w punto czy może coś polepszyć minimalnie?? mam takowy teraz w punto z silnikiem 1,4n/a. Jednostka niedługo zostanie odbudowana bo mam wszystkie graty, tylko co z tym wałkiem??

: sob sty 24, 2009 7:39 pm
autor: tusiu1988
Też sie podepne pod posta, nie mam 1000 na wałek a mam możliwość dostać zwykły wałek 1.4, tylko co to zmieni?
Może ktoś rozwinie temat badziej wtajemniczony

: sob sty 24, 2009 8:05 pm
autor: ZibiUT
W Punto GT wałek jest lepszy niż w 1,4 NA. Walek w 1,4NA ma wzniosy 8,8 ssący i wydechowy a w punto seryjnie jest 9,5/8,8 ssący/wydechowy.

Do 1,3T wałek z 1,4A bedzie dobry bo 1,3 ma 8 mm wnios. Wiadomo równiez, ze nie tylko wznios jest wazny.

: sob sty 24, 2009 8:21 pm
autor: BARTEKcoupe
ale chyba poza małym ubytkiem mocy nic się nie stanie jak będę jeździł na takim w punto przez pewien czas do póki nie uciułam na catcamsa

: sob sty 24, 2009 11:07 pm
autor: szymons1990
ciemol bedzie mial prawdopodobnie walek z 1.4T do opchniecia wiec mozecie z nim na ten temat podyskutowac

: pn sty 26, 2009 12:52 am
autor: Lui
Ja założyłem chyba najsłabszy bo z 1.3 T i w porównaniu do tego wytartego z 1.4T i tak jest o niebo lepiej. Będzie kaska to się pomyśli nad czymś mocniejszym. Jak masz za grosze to zakładaj cokolwiek byle równe krzywki były.