Strona 1 z 1

Szarpanie i gaśnięcie - no i sie zaczęło

: pt kwie 29, 2005 5:06 pm
autor: ZibiUT
No i zaczęły się problemy !!!
Sytuacja jest taka że silnik gaśnie i szarpie ale nie zawsze.
Rano było OK ale teraz już jest to nagminne.
No i nie trzyma obrotów i gaśnie
Od pomki paliwa słychać rzężenie i to chyba jej wina

Dziś już nie bede robił niczego bo trzeba do OZU się przygotować ale jak wrócę to wymienię pompke paliwa na drugą.

Niestety turbina też zaczęła rzucać olejem bo widać to po BOV-ie i po wydechu

: pt kwie 29, 2005 6:42 pm
autor: ziuzio
Zamiast gdybać lepiej sprawdź ciśnienie paliwa, zapłon, jeżeli masz sondę lambda to pociągnij kabel do środka i sprawdź skład mieszanki ;) .

: pt kwie 29, 2005 7:54 pm
autor: ZibiUT
A jak to pomierzyć ?? Multimetr mam :]

: pt kwie 29, 2005 10:17 pm
autor: ziuzio
Do ciśnienia paliwa musisz mieć manometr do cieczy do 10 bar(kupisz taki np. w sklepach z hydrauliką).
Do zapłonu potrzebna lampa stroboskopowa-albo pożycz albo kup(trochę droższa w porównaniu z manometrem :( ).
Jeżeli sondę lambda masz 3 żyłową to podpinasz się w ten pojedynczy kabel(w wiązce w aucie jest zielony-przynajmniej u mnie ;) ), plusowy kabel z multimetru przyłączasz właśnie do tego kabla a minusowy do masy auta, nastawiasz multimetr na prąd stały w zakresie ok. 5V i odczytujesz dane w postaci napięcia od 0 do 1V i porównujesz do z charakterystyką sondy ;) .