Strona 1 z 1
coś łupnęło
: śr wrz 19, 2007 7:06 pm
autor: marcin77
podczas jazdy coś stuknęło w silniku i było słychać jak odbija się blisko podwozia koło prawego koła i poleciało podłogą, po zatrzymaniu obejrzałem i nic jakoś nie brakuje, ale jest problem że coś dzwoni (dźwięk jakby metalowa kulka latała luzem w puszcze metalowej), początkowo myślałem że to coś z wydechem bo taki dźwięk, ale po otwarciu maski silnika głos ewidentnie dochodzi z okolic pompy wody i alternatora (luzów paska i na kołach nie widać bicia ani braku jakichkolwiek części), ładowanie altka jest, co mogło "uciec"

,
ps. nie widać gołym okiem aby coś ocierało, coś w środku osprzętu musi latać

: śr wrz 19, 2007 8:45 pm
autor: ziuzio
Miałem podobnie gdy spadła mi zatyczka od zbiorniczka płynu spryskiwacza-kawałek gdzieś został w obudowie alternatora i potem dzwonił:).
Możliwe też, że rozkręcił się alternator i śruby mocujące zahaczają o wirnik alternatora.
Najlepiej zdejmij pasek i zobacz czy odgłosy ucichną, jeśli tak to pokręć kołem alternatora, a potem kołem pompy i wtedy bedziesz mógł stwierdzić co jest przyczyną hałasu.
: śr wrz 19, 2007 9:05 pm
autor: marcin77
dojście od góry , czy od dołu atakować

(raczej marny dostęp bez kanału), aby zdjąć pasek trzeba odkręcić mocowanie alternatora

(jakie klucze będą potrzebne to moze sam pomęcze)
: śr wrz 19, 2007 9:32 pm
autor: ZibiUT
O ile dobrze pamietam to albo 17 albo 19 od góry odkręcić i pasek powinien się poluźnić.
: śr wrz 19, 2007 10:53 pm
autor: ziuzio
Dokładnie 17mm, popuść tę śrubkę od góry i szarpnij za alternator w stronę silnika-pasek zrzucisz ręką zaczynając od koła pasowego na wale:). Dojście od góry, tuż obok kolektora ssącego, troszkę za pompą wody, pośród gąszczu przewodów wodno-elektrycznych. Na dole altka też jest śruba na 17, ale nie trzeba jej popuszczać żeby zrzucić/naciągnąć pasek.
: śr wrz 19, 2007 11:33 pm
autor: Lui
mi kiedy wypadła półoś (i auto się momentalnie wkręciło do odcięcia) pokrzywiło ten wirnik na alternatorze i walił o obudowę..... wziąłem kawał rury i odgiąłem w drugą stronę jak trzeba

rozwiązanie
: czw wrz 20, 2007 8:56 am
autor: marcin77
dziś rano popatrzyłem i brakuje śruby nr 12 z rysunku , już zakupiłem (12.5cm długość, czy ma wyjść na wylot ??) i zastanawiam się jak zamocować , próbować na siłę (średnio chce wejść), czy trzeba podważyć altek (może trochę opadł) i lepiej wejdzie, sorry za głupie pytania ale średnio znam się
swoją drogą to tylko cieszyć się że śruba nic nie rozwaliła po drodze w silniku

: czw wrz 20, 2007 12:58 pm
autor: ziuzio
Musisz zgrać dziury w altku oraz podporze półosi-na pewno to opadło, ponieważ pasek zawsze "pręży" ten system:).
Z drugiej strony należy się nakrętka.
: czw wrz 20, 2007 1:27 pm
autor: marcin77
tak myślałem że coś obsunęło się, nakrętka oczywiście jest

, dziękować

naprawione, koszt 5zł materiały i młotek + klucze
