Strona 1 z 1

2 sprawy - cisnienie doladowania, "puchniecie"powy

: sob sie 25, 2007 2:25 pm
autor: ant_eater
Aljo.
Sprawa ma sie tak: auto pracuje na 0,5 bara - poprzedni wlasciciel twierdzil, ze skrecil doladowanie ze wzgledu na spalanie. Stad pytanie pierwsze - czym zwieksza sie cisnienie doladowania? Barzdo prosze o lopatologiczne wytlumaczenie - co przekrecic, o ile i jak mocno:)
Secondo: auto wyraznie traci moc w wyzszym zakresie obrotow. Uzytkowy zakres to do ok.3800 obr, pozniej widac, ze silnik bardzo sie meczy. Jaka moze byc przyczyna? Na tym "setupie" auto osiaga z duzym bolem 160kmh i to wszystko.
Z gory dzieki za jakiekolwiek dobre rady;)

: sob sie 25, 2007 3:11 pm
autor: DeviL
Jak skrecil doladowanie to pewnie w wyzszych obrotach silnik jest mocno zalewany = nie ma mocy = nie chce sie juz wkrecac (tez tak mialem) :wink:

: sob sie 25, 2007 5:23 pm
autor: skadubek
Jakie auto ??

: ndz sie 26, 2007 11:28 am
autor: ant_eater
DeviL mogloby byc! To bedzie pierwsze, czego sprobuje. Wytlumaczcie mi tylko lopatologicznie czym reguluje sie cisnienie. Auto to Fiat X1/9, do ktorego zamiast wolnossacego 1.5 OHC wprulem 1.3 T z uno MK1.

: ndz sie 26, 2007 4:07 pm
autor: DeviL
Najlepiej zapodac sobie mbc/ebc do sterowania przy ebc trzaby miec piggy zeby wysterowac sobie , najprosciej to sruba na tegesie do WG , no i trza wiedziec jakie seryjnie bylo max doladowanie i do tego dazyc :wink: Ja bym i tak nie ruszal bez afr sondy

: ndz sie 26, 2007 4:47 pm
autor: skadubek
A jak by odpiąć węzyk co idzie do WG i tylko raz spróbować ile naładuje :?:

: ndz sie 26, 2007 9:08 pm
autor: ant_eater
okay, teraz mi pokazcie prosze ktora sruba trzeba manipulowac.

Obrazek

Obrazek

: pn sie 27, 2007 12:28 am
autor: ziuzio
Akurat w IHI z 1.3T nie ma regulacji WG, możesz jedynie zapiąć MBC na wężyku do WG:).

: pn sie 27, 2007 8:48 am
autor: ant_eater
To jak gosc skrecil ladowanie do 0.5 bar? Musial to jakos wyregulowac?

: wt sie 28, 2007 12:44 am
autor: ziuzio
Zależy z którego roku jest silnik, niektóre UTy seryjnie miały 0.5.

: wt sie 28, 2007 1:06 pm
autor: ant_eater
Oj, nie pamietam. Auto kupilem rozbite, bez papierow... ale wydaje mi sie, za albo 85, albo 86. To w takim razie cisnienie jest "regulowalne" bez MBC?

: wt sie 28, 2007 3:09 pm
autor: ZibiUT
Przy tej turbinie nie ma regulacji bez MBC.

: pn wrz 24, 2007 10:58 am
autor: ant_eater
No i chyba wszystko jasne.

1)dwie krzywki na walku starte o ponad 1mm,
2)wydmuchana uszczelka pod kolketorem dolotowym i wydechowym
Glowica po sciagnieciu dostala maly przeglad, dol silnika wporzadku!

Myslicie, ze dlatego tak bardzo nie chcialo mu sie jechac?
W miedzyczasie zrobilem wydech - 55mm z nowym downpipe, tlumik koncowy przelotowy o takiej samej srednicy. Moze go jeszcze odetka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek