Strona 1 z 1

POMOCY

: ndz sie 05, 2007 12:55 pm
autor: Rogii
czesc witam wszystkich mam problem ze sprzegłem mianowicie ślizga sie oraz wymiana hamulcy oraz łozysk z przodu bo huczą moje pytanie czy sprzegło mozna założyć jakies inne niż orginalne? bo kiedys gdzieś wyczytałem ze ludzie zakładaja z innych samochodów bo sa bardziej wytrzymałe do wymiany mam równiez 4 tarcze hamulcowe i łożyska czy mozecie mi pomóc i poprzesyłać linki czegos co tak naprawde jest dobre czyli tarczy docisku tarcz łożysk ja nawet nie wiem jakie gokładnie tam sa w orginale a nie chciałbym kupić wymieniac i zeby sie okazało ze nie pasuje dlategopytam na forum, acha jeszcze jedno sprzegło sie slizga i czy to moze byc spowodowane tym ze przy 3 biegu zgrzyta czy to synchronizator padł? przy spokojnej jezdzie jest ok ale przy ostrzejszej zgrzyta chyba ze bardzo powoli przesówam dzwignie... z góry dzieki i pozdrawiam wszystkie

UNO TURBO 1.4 i.e. 1992r

: ndz sie 05, 2007 3:32 pm
autor: ziuzio
Zgrzyta synchronizator trójki, jest niezależny od sprzęgła i do niego trzeba rozbierać skrzynię:).
Jeżeli masz niekombinowane 1.4T, to tarcza sprzęgła ma 200mm i pasuje z Poloneza-ma szersze o 3mm okładziny niż seria 1.4T. Docisk także pasuje od Poldka, ale ten akurat jest słabszy niż w 1.4T, więc w docisk warto zainwestować:).
Łożyska przednie są łatwodostępne i stosunkowo tanie(sztuka na koło to ok.40zł). Natomiast łożysko tylne z piastą to już grubszy wydatek(trzeba liczyć około 200zł/sztuka), taniej wychodzi kupić piastę do zwykłego Uniaka(ceny różne, ale między 50zł a 100zł za sztukę zmieścisz się:)) i dorobić do niej 5mm dystans pod łożysko lub też 5mm pod tarczę(wtedy taki fiatowski dystans wystarczy stoczyć po zewnątrz:)).
Tarcze hamulcowe tylne to takie jak w zwykłym Uniaku przód, zaś przednie trzeba już kupić konkretnie do modelu, ale ceny nie są tak dramatyczne, gdyż takie tarcze ma też Palio.