Strona 1 z 1

wyrwało korek wlewu oleju przy 220

: pt lip 27, 2007 10:32 am
autor: KFAS
Jak w temacie wyrwało korek oleju przy predkości 220 km/h i o mały włos autko nie spłoneło :cry:
Gdyz na silnik wylało sie około 2 literki oleju które bardzo ładnie zapaliły sie po zatrzymaniu o kolektor wydechowy (ugaszono mineralna)

Temat jest taki, że napewno w skrzyni korbowej zaczeło sie robić bardzo duze ciśnienie skoro wyrwało korek od oleju i w ciagu 3-5 sekund wywaliło 2 litry oleju.
Silnik umyłem, dolałem oleju , zamontowałem dobry korek od oleju, sprawdziłem odme i jest czysta -m,a normalny przepływ.
Po odpaleniu chodzi normalnie nie wykazuje braku mocy ale robi sie takie ciśnienie w głowicy, ze wywala nadal olej spod uszczelki korka oleju.

Jakies propoyzcje ?
zwieksze jeszcze otworek w kroccu od odmy ale czy to już koniec silnika bo zrobiły sie ogromne przedmuchy?

Wszystkie świece sa idewalnie wypalone nie ma oznak brania oleju autko nie dymi przy max butowaniu , poziom płynu chłodzacego normalny.

Prosze o porade, może ktoś tak miał ...

: pt lip 27, 2007 11:37 am
autor: Lui
mi potrafiło wywalać bagnet po ostrej jezdzie, ale teraz mam odmę do butelki włożoną i problemu nie ma...

a że z korka leci... dziwne, może zrób dodatkowe odpowietrzanie pokrywy :roll:

: pt lip 27, 2007 5:17 pm
autor: skadubek
Nie chcem straszyć ,ale własnie w tym tygodniu robiłem z kolegą remont jego VW corrado G60 problem był ten sam wywalało olej przez korek....jak sie okazało pierscionki popękane i najgorsze jeden tłok też pęknięty...pomież ciśnienie na cylindrach czy nie ma dużej rozbieżniści może gdzieś puszcza

: sob lip 28, 2007 8:42 am
autor: rosssssa
jeżeli wywala korek, a bagnet jest na miejscu to nie obstawiał bym pierścieni!!!!
przynajmniej w naszych silnikach
prędzej uszczelniacze zaworowe puściły i dlatego wysadziło ci korek!!
może się przegrzał stwardniały i wymagają wymiany.

I zobacz czy masz suchu układ powietrza!!

: ndz lip 29, 2007 3:12 pm
autor: KFAS
rosssssa pisze:jeżeli wywala korek, a bagnet jest na miejscu to nie obstawiał bym pierścieni!!!!
przynajmniej w naszych silnikach
prędzej uszczelniacze zaworowe puściły i dlatego wysadziło ci korek!!
może się przegrzał stwardniały i wymagają wymiany.

I zobacz czy masz suchu układ powietrza!!
bagnetu nie ma jak wywalić bo jest podparty o pokrywe zaworów, był tak lużny, że raz juz go wywaliło, co do spreżania to posprawdzam i najwyżej głowice sie wytarga bo wydawało Mi sie , ze do jednej swiecy poprzyklejane były odrobinki roztopionego aluminium :D
Pewnie przez jazde bez ogranicznika doładowania od 6 tyś kilometrów :D
Wróciłem juz na dobre z wakacji i trzeba sie wziąść za Unolot aby potem nie zrobiły sie chore koszta naprawy bo zaczynam odkładac na subaru :D
Una jednak napewno sie nie pozbende :!:

: ndz lip 29, 2007 4:42 pm
autor: DeviL
Kupisz subaru to zobaczysz co znaczy awaryjnosc ,a ceny czesci zniszcza ci psychike :twisted: :wink:

: pn lip 30, 2007 6:13 pm
autor: rosssssa
DeviL pisze:Kupisz subaru to zobaczysz co znaczy awaryjnosc ,a ceny czesci zniszcza ci psychike :twisted: :wink:
słyszałem że nic do SUBARU kosztuje stówke :wink:

: pn lip 30, 2007 8:21 pm
autor: KFAS
He He dobre dobre z tą stówka :D

Sprawa sama sie przesądziła przed momentem umarło turbo ze swym przeraźliwym jękiem :D
Zadymiło i własnie wiechałem do swojej uliczki, autko powoli sie stoczyło na parking przed domem i czeka na rozebranie silnika-potem zapadnie decyzja co robic dalej :!:

Uno kupiłem aby sie pobawić wię chyba nieco zainwestuje aby chodziło duzo lepiej niż przed zamęczeniem.

Co do subarki to wiem, ze części kosztuja dużo ale nie mam zamiaru sie tym przejmować jesli cos bym szukał to w roczniku 2002-2003 ale narazie kasiurke iwestuje w warsztat...auto zawsze można kupić :idea:

: pn lip 30, 2007 9:19 pm
autor: DeviL
W lipcowym gt jest opis silnikow subaru impreza , roznica w wytrzymalosci miedzy wrx a sti jest spora :wink: Najlepiej brac sti nowe , lub gt stare :wink:

: wt lip 31, 2007 9:10 am
autor: Pumba_bielsko
ale jak to każde dobre auto psuje sie pod domem :lol: wsadz silnik z subaru do una :twisted:

: wt lip 31, 2007 9:00 pm
autor: KFAS
Pumba_bielsko pisze:ale jak to każde dobre auto psuje sie pod domem :lol: wsadz silnik z subaru do una :twisted:

Jesli chodzi o prace czysto mechaniczne-zawane "upychaniem pod maske " to dla Mnie i młodszego Brata nie ma , ze sie nie da...
skoro do malucha da sie zamontować 5,7 Litra( przypadek z KOE) to dlaczego do Uno miał by nie wejśc np. 2.0 T :idea:

: wt lip 31, 2007 11:42 pm
autor: Lui
dokładnie

w takich sprawach mówi że nieda to się parasola w dupi* otworzyć :P

: czw sie 02, 2007 7:58 pm
autor: Yannick
nieda to się parasola w dupi* otworzyć
ponoć Chińczycy już nad tym pracują, a nawet mają na tym polu sukcesy...

: pt sie 03, 2007 1:28 am
autor: KFAS
Lui pisze:dokładnie

w takich sprawach mówi że nieda to się parasola w dupi* otworzyć :P
Ja bende próbował :D bo własnie przywiozłem cały zestawik do swapa na 2,0 T z Coupe :D

Po 1,3 pozostało jedynie wspomnienie i plama oleju który wylał sie z turbiny :D

Teraz przyszedł czas na konkretne zmiany....
a z osprzętu 1,3 T zrobi sie użytek w aucie którym smiga teraz siostra ...starym pordzewiałym 1,5 ...zresztą silnik po kapitalce a do tego odpreżony czeka juz ponad rok w piwnicy domontujemy osprzecik z 1,3 i sprawne turbo-nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło 8)