Strona 1 z 2
zalewa silnik (paliwo)
: wt cze 12, 2007 4:55 pm
autor: marcin77
wkońcu doszedłem czemu raz jedzie dobrze raz słabo, zauważyłem że przy ostrym depnięciu czuć paliwo (wycieków nie stwierdzono), totalnie musi zalewać silnik, kiedyś wspominałem o sondzie lambda że to pewnie to, czy lambda odpowiada za zalewanie czy coś innego

: wt cze 12, 2007 5:39 pm
autor: ZibiUT
Sonda odpowiada za regulację własnie spalania. Jezeli bedzie uszkodzona moze powodowac duże spalanie
: wt wrz 18, 2007 7:15 pm
autor: MARCIN
MOZE BYC SONDA,ok. Ale ja bym obstawial wtryski,poprostu leją!
: wt wrz 18, 2007 7:22 pm
autor: marcin77
spalanie spadło o około 1 litr na 100 ale dalej za dużo ,12-13 litrów przyjeździe kapeluszniczej , jeśli zalewają wtryski trzeba wymienić czy coś innego kombinować

: wt wrz 18, 2007 7:28 pm
autor: DeviL
marcin77 pisze:spalanie spadło o około 1 litr na 100 ale dalej za dużo ,12-13 litrów przyjeździe kapeluszniczej , jeśli zalewają wtryski trzeba wymienić czy coś innego kombinować

nieraz chyba mozna regenerowac czyli koncowki uszczelnic czy cos , btw stare silniki beda sporo palic i nie ma sie co ludzic

: śr wrz 26, 2007 7:07 pm
autor: marcin77
zalałem za 100pln i wyszło 130km tylko

, jazda tylko miasto, 17l/100 , wymieniona sonda, co mogę jeszcze zrobić, wiem że po przekręceniu stacyjki słychać cały czas pompę paliwa, podobno ma się włączyć tylko na chwilę, doradźcie coś

: śr wrz 26, 2007 9:17 pm
autor: ziuzio
W pierwszej kolejności sprawdź wałek rozrządu-starte krzywki często są przyczyną zbyt dużego zużycia paliwa.
Jeśli są ok, to sprawdź układ zapłonowy: warto kupić nowe swieczki, kable ewentualnie palec i kopułkę-kiepska iskra też często wspomaga apetyt na paliwko.
No i druga ważna sprawa to regulacja przepływki-sprężyna ma już te kilkanaście lat i z pewnością jest już lekko wyciągnięta-warto podpiąc się chociaż pod jakiś analizator spalin i pobawić się jej naciągnięciem o 3-4 ząbki:).
: śr wrz 26, 2007 10:11 pm
autor: marcin77
przerywa również na jednym cylindrze (uszczelniacz zaworu), to też może powodować takie zużycie
: śr wrz 26, 2007 10:16 pm
autor: hz10
sonda w tych starych układach ma nie wiele do powiedzenia ... najważniejszy jest przepływomierz

: pt wrz 28, 2007 6:03 pm
autor: Luu
podłączam sie do tematu. Zalewam cały bak paliwa i średnio przejeżdżam na nim 250 - 290 km jeżdząc w trybie mieszanym nie przekraczając 3 tyś obr. Ile wy przejeżdżacie na jedym zbiorniku? U mnie jak sie depnie to też czuć smrodek w aucie a ponadto jak juz pisałem pojawia sie podczas odpalania dym (może to paliwo a nie olej?)
: pt wrz 28, 2007 6:52 pm
autor: DeviL
Ja nie mam wskaznika ,ale liczac srednia to max chyba 300km bym zrobil na baku

: pt wrz 28, 2007 8:39 pm
autor: marcin77
Luu pisze:podłączam sie do tematu. Zalewam cały bak paliwa i średnio przejeżdżam na nim 250 - 290 km jeżdząc w trybie mieszanym nie przekraczając 3 tyś obr. Ile wy przejeżdżacie na jedym zbiorniku? U mnie jak sie depnie to też czuć smrodek w aucie a ponadto jak juz pisałem pojawia sie podczas odpalania dym (może to paliwo a nie olej?)
chciałbym mieć na baku te 250-290km

: pt wrz 28, 2007 10:06 pm
autor: Luu
marcin77 pisze:Luu pisze:podłączam sie do tematu. Zalewam cały bak paliwa i średnio przejeżdżam na nim 250 - 290 km jeżdząc w trybie mieszanym nie przekraczając 3 tyś obr. Ile wy przejeżdżacie na jedym zbiorniku? U mnie jak sie depnie to też czuć smrodek w aucie a ponadto jak juz pisałem pojawia sie podczas odpalania dym (może to paliwo a nie olej?)
chciałbym mieć na baku te 250-290km

Przed usterką zapłonu stylem emeryckim potrafiłem przejechać 400km. Teraz cholera nie wiem co jest ale pali więcej
Kurde przecież jadąc stylem staruszka UT powinno palić tyle co 1.4 n/a (no może troszke więcej), a tu wychodzi mi sporo więcej...
: ndz wrz 30, 2007 9:45 am
autor: Lui
1.3 paliło mi 8-10 ten 1.4 to jakiś złop

: wt paź 02, 2007 11:34 am
autor: niuniek173
Moje uno 1.3t przed naprawą głowicy i wymianą wałka rozrządu palił od 13 litrów w górę, a po naprawie od 8 litrów w górę
